ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در بلاروس

رشته مهندسی شیمی در بلاروس

رشته مهندسی شیمی در بلاروس در دانشگاه هایی مانند دانشگاه دولتی بلاروس برای علاقه مندان داخلی و خارجی این رشته ارائه می شود. مهندسی شیمی، همه چیز در مورد طراحی مواد شیمیایی در صنایع مختلف است. این رشته در مورد جابجایی مواد شیمیایی در فرآیندهای مختلف می باشد و ممکن است بیش از هر حرفه دیگری در عصر حاضر مورد نیاز باشد. مهندسان شیمی تغییرات مواد شیمیایی و جابجایی آنها را مدیریت می کنند. آنها در بسیاری از صنایع مورد نیاز و درخواست هستند و بدون مهندسان شیمی بسیاری از صنایع نمی توانند پابرجا بمانند زیرا این مهندسان شیمی هستند که در تولید آیتم های دارویی و سایر اقلام حاوی مواد شیمیایی بهترین هستند. تنها پس از تصمیم آنها، هرگونه محصول شیمیایی در صنایع مختلف تولید می شود زیرا نسبت های مواد شیمیایی را که ممکن است به انسان آسیب برساند یا برای وی مفید باشد را کنترل می کنند.

دو درسی که دانشجویان در طول برنامه مهندسی شیمی بیش تر با آن ها درگیر هستند عبارتند از ریاضی و شیمی. فقط یک مهندس شیمی مجرب می تواند صنایع شیمیایی و تولیدات آن ها را کنترل کند. سطوح برنامه مهندسی شیمی در بلاروس به صورت زیر است:

  • سطح کارشناسی: یک برنامه 4 ساله در دانشکده مهندسی شیمی است و پس از 4 سال مدرک مهندس شیمی به دانشجویان موفق اعطا می شود.
  • سطح کارشناسی ارشد: در بلاروس، این برنامه مهندسی در سطح کارشناسی ارشد نیز تدریس می شود و فقط کسانی واجد شرایط هستند که دارای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی همی باشند. برنامه کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی 2 سال به طول می انجامد.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلاروس تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلاروس

چرا تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلاروس؟

برخی می پرسند آیا تحصیل در بلاروس در رشته مهندسی شیمی خوب است؟ در پاسخ می بگوییم بله البته که تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلاروس ارزشمند خواهد بود. برخی از دلایل آن عبارتند از:

  • فناوری مدرن: دانشگاه های بلاروس برنامه مهندسی شیمی خود را با آزمایشگاه های بسیار مدرن و تکنیک های برجسته به دانشجویان آموزش می دهند و پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیلی مهندسی شیمی خود در بلاروس، دانشجویان می توانند در صنایع شیمیایی در هر نقطه از جهان کار کنند.
  • شغل فوق العاده: همان طور که می دانیم مدرک تحصیلی دانشگاهی ما نقش عمده ای در حرفه ما دارد، بنابراین اگر دانشجویی برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی به بلاروس فکر می کند، مقصد مناسبی را انتخاب می کند زیرا بهترین دانش را در این زمینه از طریق اساتید بسیار حرفه ای به دست خواهد آورد. مدرک تحصیلی بلاروس بدون شک به دانشجو وعده یک حرفه عالی می را دهد.
  • قابلیت های چندگانه: در بلاروس، مهندسین شیمی نه تنها برای کار در کشوری خاص بلکه برای کار در سراسر جهان آموزش می بینند. در بلاروس، مهندسی شیمی در آزمایشگاه های با تکنولوژی بالا با تکنیک های فناوری بالا آموزش داده می شود.

دلایل بسیار دیگری نیز برای انتخاب بلاروس جهت تحصیل در مقطع بالاتر در زمینه مهندسی شیمی وجود دارد که دانشجویان پس از حضور در دانشکده مهندسی شیمی با آن ها آشنا خواهند شد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در بلاروس

در زیر، بهترین دانشگاه ها در بلاروس برای مهندسی شیمی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی شان در مهندسی شیمی رتبه بندی شده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در بلاروس

سومین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در بلاروس

سومین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در بلاروس

مطابق تصاویر فوق، اولین دانشگاه برتر بلاروس در زمینه مهندسی شیمی، دانشگاه دولتی بلاروس (BSU) است. این دانشگاه بزرگ ترین مرکز تحقیقات ملی بلاروس می باشد. BUT در سال 1921 در مینسک – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای بلاروس برای تحصیل – تاسیس شده است. دانشگاه دوم رتبه بندی فوق، دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس است. این دانشگاه که با نام BSUIR نیز شناخته می شود و در میسنک واقع است یک موسسه دولتی آموزش عالی است که مورد تایید وزارت آموزش جمهوری بلاروس است.

BSUIR در 15 مارس 1964 تاسیس شده و نقش مهمی در آماده سازی دانشجویان خود در زمینه های علوم کامپیوتر، رادیو الکترونیک و مخابرات در بلاروس دارد. دانشگاه سوم نیز دانشگاه دولتی فناوری بلاروس است. این دانشگاه نیز در مینسک واقع است و در زمینه مهندسی و فناوری تخصص دارد. این موسسه آموزش عالی در سال 1930 به عنوان موسسه جنگلداری در گومل تاسیس شد؛ در سال 1946 به عنوان موسسه فناوری بلاروس به مینسک نقل مکان کرد و در نهایت در سال 1993 به سطح دانشگاه ارتقا یافت.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی شیمی در بلاروس

بررسی هزینه زندگی در بلاروس می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره در ایسلند 1563.39$ (دلار) معادل 3870.25BYN (روبل بلاروسی) بدون در نظر گرفتن اجاره است؛ هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر نیز 436.68$ (دلار) معادل 1081.02BYN (روبل بلاروسی) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب روبل بلاروسی
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر755.08BYN
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر498.87BYN
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1499.79BYN
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر934.34BYN

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در بلاروس

جدول زیر قیمت/ هزینه برخی کالاها و خدمات در بلاروس را نمایش می دهد:

عنوانقیمت / هزینه بر حسب روبل بلاروسی
صرف غذا در یک رستوران ارزان20.00BYN
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.31BYN
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.47BYN
فیله مرغ (1 کیلوگرم)8.18BYN
گوشت گاو (1 کیلوگرم)15.87BYN
آب (بطری 1.5 لیتری)1.51BYN
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)40.00BYN
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی138.67BYN
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)31.46BYN

فرآیند پذیرش در کارشناسی رشته مهندسی شیمی در بلاروس

فرآیند پذیرش بسیار ساده است. دانشجو باید اسکن گواهینامه دبیرستان خود را همراه با کپی گذرنامه بین المللی خود برای دفتر ارزیابی صلاحیت پذیرش ایمیل کند (studyabroadbelarus@gmail.com) .پس از ارزیابی مدارک ظرف چند روز در مورد واجد شرایط بودن دانشجو به وی اطلاع رسانی می شود. متقاضیان واجد شرایط هزینه پذیرش را منتقل می کنند و پس از دریافت هزینه پذیرش، روند پذیرش در بخش مهاجرت 2 هفته طول می کشد. پس از صدور نامه پذیرش، این نامه به آدرس متقاضی ارسال می شود و دانشجو عازم می گردد. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلاروس هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز اقامت پس از تحصیل در بلاروس با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *