ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در آلمان

رشته مهندسی هوافضا در آلمان

تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آلمان به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل سالیانه نظر جمعیت قابل توجهی را به خود جلب می کند. هزینه های تحصیل در کشور آلمان بسیار مناسب است و دانشجویان بسیار زیادی به دلیل هزینه های مقرون به صرفه مقصد تحصیلی خود را انتخاب می کنند. از طرف دیگر کیفیت تحصیل در این کشور نیز بسیار بالاست که البته نیاز به تعریف بیش از حد در این رابطه نیست.

رشته مهندسی هوافضا یکی از رشته های بسیار خوب برای افراد علاقمند به حوزه فیزیک، نجوم و هوانوردی است. افرادی که در این حوزه به فعالیت می پردازند از درآمد بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود و به همین دلیل است که تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته بسیار زیاد است. علاقمندان به تحصیل در کشور آلمان می توانند به دو زبان آلمانی یا انگلیسی در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند اما توصیه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به علاقمندان تحصیل در این رشته آن است که ابتدا در رابطه با آینده شغلی خود تصمیم گیری کنند و در صورتی که قصد اقامت پس از تحصیل در کشور آلمان را دارند، بهتر است که زبان آلمانی را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا چیست؟
  • آیا دانشگاه های آلمان تحصیل رایگان را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند؟
  • هزینه اقامت در کشور آلمان چه مقدار است؟
  • شرایط کار مهندسین هوافضا در کشور آلمان چگونه است؟

دانشگاه های مهم رشته مهندسی هوافضا در کشور آلمان

برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور آلمان گزینه های بسیار زیادی در دسترس دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. یکی از بهترین دانشگاه های کشور آلمان برای تحصیل در رشته هوافضا دانشگاه هایدلبرگ است که توانسته در این رشته جایگاه 21 جهان را به دست آورد در حالی که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان رتبه 54 را در اختیار دارد.

دانشگاه مونیخ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور آلمان نیز شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در این رشته را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه در جایگاه 28 جهان در رشته مهندسی علوم فضایی دارد و در رده بندی کلی دانشگاه ها نیز در جایگاه 46 قرار گرفته است.

دانشگاه بن آلمان نیز سومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته هوافضا است. این دانشگاه که به جایگاه 114 جهان رسیده است، در رشته مهندسی هوافضا توانسته است جایگاه 62 را به خود اختصاص دهد و یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در این رشته باشد.

دانشگاه هامبورگ نیز یکی دیگر از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا است که توانسته جایگاه 146 جهان را به خود اختصاص دهد در حالی جایگاه دانشگاه در رده بندی کلی 155 معرفی شده است. دانشگاه کلن نیز با قرار گرفتن در جایگاه 232 جهان، در رشته هوافضا موفق به کسب جایگاه 157 شده است و می توان از این رشته به عنوان یکی از نقاط قوت آن یاد کرد. سایر دانشگاه های برگزیده آلمان در این رشته عبارتند از:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • دانشگاه گوتینگن
  • دانشگاه نورمبرگ
  • دانشگاه برانشوایگ
  • دانشگاه بوخوم
  • دانشگاه پوتسدام و بسیاری از دانشگاه های دیگر

دانشگاه های مهم رشته مهندسی هوافضا در کشور آلمان

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آلمان

یکی از موضوعاتی که تحصیل در آلمان را بسیار جذاب کرده است، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویان اروپایی برای تحصیل در کشور آلمان هزینه ای پرداخت نمی کنند و تحصیل آن ها کاملا رایگان خواهد بود اما شرایط برای دانشجویان بین المللی متفاوت است. این دانشجویان باید سالیانه حق ثبت نام خود را به دانشگاه پرداخت کنند و هزینه های تحصیل آن ها در دانشگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد.

به طور کلی تحصیل در کشور آلمان برای دانشجویان بین المللی سالیانه 700€ تا 1400€ (یورو) در سال هزینه دربر خواهد داشت که قابل مقایسه با هزینه تحصیل در کشوری همچون کانادا، آمریکا یا حتی انگلستان و هلند نیز نیست. علاوه بر این دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در آلمان را نیز در نظر داشته باشند. به درخواست سفارت کشور آلمان دانشجویان سالیانه 10236€ (یورو) را برای تامین هزینه های زندگی خود در آلمان احتیاج خواهند داشت اما با توجه به شرایط کلی می توان گفت که هزینه زندگی دانشجویان در آلمان در حدود 900€ تا 1100€ (یورو) در ماه است.

دانشجویان بین المللی در آلمان این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در کشور آلمان کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. دانشجویان می توانند 120 روز تمام وقت یا 240 روز نیمه وقت در کشور آلمان کار کنند تا از این طریق هزینه های زندگی آن ها به حداقل برسد.

درآمد مهندسین هوافضا در آلمان

از دیگر موضوعات مهمی که برای تحصیل در کشور آلمان در تمامی رشته ها باید به آن توجه داشت، شرایط کار پس از تحصیل در آلمان است. دانشجویان بین المللی در کشور آلمان، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور می توانند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. در این زمان مهم ترین فاکتوری که می تواند به آن ها در کاریابی کمک کند، میزان تسلط آن ها به زبان آلمانی است.

مهندسین هوافضا در کشور آلمان به سطح درآمدی بسیار بالایی دسترسی دارند و این مسئله دانشجویان این رشته را مجاب می کند که پس از پایان تحصیل خود با توجه به آشنایی بیشتر با شرایط آلمان در این کشور اقامت خود را حفظ کرده و کار در آلمان را نیز تجربه کنند. در نمودار زیر می توان میزان متوسط درآمد این قشر از مهندسین را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه مهندسین هوا فضا در آلمان

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که درآمد مهندسین هوافضا در کشور آلمان در سطح بسیار مناسبی قرار دارد و حدود 20% بیشتر از متوسط درآمد در سایر رشته ها است. به طور کلی تحصیل در کشور آلمان می تواند شانس رسیدن به کار در این کشور را به صورت چشمگیری افزایش دهد و از همین روست که بسیاری از افراد تمایل به گام برداشتن در این مسیر دارند. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کشور آلمان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *