ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در استرالیا

رشته مهندسی هوافضا در استرالیا

در صورتی که به دنبال رسیدن به یک شغل خاص و درآمد بالا هستید، رشته مهندسی هوافضا در استرالیا می تواند شما را به این خواسته برساند. البته باید در نظر داشت که برای تحصیل در این رشته باید رزومه بسیار قدرتمندی را در اختیار داشته باشید چراکه دانشگاه های ارائه کننده این رشته بسیار محدود هستند و به همین دلیل است که رقابت برای دریافت پذیرش نیز بسیار فشرده است و دانشگاه ها نیز برای تقویت رکوردهای خود ترجیح می دهند تا از دانشجویان برتر استفاده کنند.

استرالیا کشوری بسیار مهاجرپذیر است و جذابیت بسیار زیادی برای شهروندان سایر کشورهای جهان دارد. اگرچه هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بیش تر است اما باید در نظر داشت که در آینده شغلی فرد نیز تفاوت زیادی وجود خواهد داشت و او می تواند درآمد بسیار بالایی را تجربه کند. در این مقاله که به کوشش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات دقیقی در خصوص تحصیل رشته مهندسی هوافضا در استرالیا را در اختیار علاقمندان قرار دهیم تا با آگاهی این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

  • بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • آیا تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در استرالیا گرانقیمت است؟
  • شرایط مالی دانشجویان در استرالیا چگونه خواهد بود؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در استرالیا به کار مشغول شد؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در استرالیا

علوم هوافضا در کشور استرالیا به شدت مورد توجه قرار گرفته است و بدیهی است که به همین دلیل دانشگاه های زیادی در این کشور وجود داشته باشد که در این کشور به ارائه این رشته بپردازند. جالب است که بسیاری از دانشگاه های استرالیا توانسته اند در این رشته خاص در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

رشته مهندسی هوافضا در استرالیا در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می شود به طوری که این رشته خاص در استرالیا جایگاه 33 را به دست آورده است و این در حالی است که دانشگاه در رده بندی کلی در جایگاه 64 جهان قرار گرفته است.

دانشگاه سیدنی نیز یکی دیگر از دانشگاه های بسیار قدرتمند استرالیا در رشته مهندسی هوافضا است. این دانشگاه توانسته است جایگاه 27 جهان را به دست آورد و رشته مهندسی هوافضا در این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین رشته ها شناخته می شود و جایگاه 39 جهان را به دست آورده است.

دانشگاه تکنولوژی سوئینبورن نیز یکی دیگر از دانشگاه های شناخته شده این کشور در رشته هوافضا است و توانسته تا در جایگاه 54 جهان در این رشته قرار گیرد و این در حالی است که در رده بندی کلی این دانشگاه جایگاهی بهتر از 297 را به دست نیاورده است.

دانشگاه موناش در شهر کلایتون نیز چهارمین دانشگاه این کشور است که توانسته است در جایگاه های صدگانه برترین دانشگاه های جهان قرار گیرد و رتبه 86 را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که دانشگاه موناش در جایگاه 48 جهان قرار گرفته است. برای تحصیل رشته هوافضا در استرالیا گزینه های بیشماری در دسترس است که می توان هر یک از آن ها را باتوجه به رزومه تحصیلی برای خود انتخاب کرد.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در استرالیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در استرالیا

پیش تر اشاره کردیم که تحصیل در استرالیا می تواند با هزینه های زیادی همراه باشد اما با توجه به اینکه دانشگاه های این کشور از قدرت اقتصادی بسیار بالایی برخوردار هستند می توان امید داشت که در بسیاری از دانشگاه های این کشور به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه های تحصیلی بسیار مناسبی را دریافت کنند.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در استرالیا برای بسیاری به طور معمول در حدود 9000$ تا 14000$ (دلار استرالیا) است و دانشجویان باید هزینه های تحصیلی خود را در اولین ترم هر سال تحصیلی به طور کامل پرداخت کنند. این هزینه های مربوط به دانشگاه های دولتی در استرالیا است و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی استرالیا می تواند بیش از دو برابر مبلغ اعلام شده باشد.

در کنار هزینه های تحصیل در استرالیا، هزینه های زندگی در این کشور نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوری که بنا بر اعلام دولت استرالیا هر دانشجو برای گذراندن زندگی خود در این کشور به 21041$ (دلار استرالیا) در سال نیاز خواهد داشت. یکی از مزیت های دریافت ویزای تحصیلی استرالیا آن است که دانشجویان می توانند هر دو هفته به مدت 40 ساعت در این کشور کار کنند و در دوره ای که دانشگاه ها در تعطیلات به سر می برند نیز دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت مشغول به کار شده و هزینه های زندگی خود را تامین کنند. از طرفی امکان استفاده از ویزای همراه نیز برای دانشجویان در استرالیا وجود دارد.

درآمد فارغ التحصیلان رشته مهندسی هوافضا در استرالیا

در بخش های قبلی اشاره کردیم که افرادی که در استرالیا در رشته مهندسی هوافضا تحصیل می کنند، درآمد بسیار مناسبی خواهند داشت و می توانند زندگی با سطح کیفیت بسیار بالا داشته باشند. درآمد یک مهندس هوا و فضا در استرالیا حداقل 2000$ (دلار) استرالیا از متوسط درآمد در این کشور بالاتر است و این مسئله می تواند به طور واضح کیفیت زندگی در این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. در نمودار زیر می توانید درآمد مهندسین هوافضا در استرالیا را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در استرالیا

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که مهندسین هوا و فضا در استرالیا می توانند زندگی با کیفیت بسیار بالایی را تجربه کنند و همین مسئله برای جذب دانشجویان به این رشته تحصیلی کفایت می کند. کیفیت زندگی در استرالیا نیازی به تمجدید ندارد چراکه هر ساله تعدادی از شهرهای این کشور همواره در جمع 10 شهر برتر جهان قرار دارد. در صورتی که تمایل به تحصیل در یکی از بهترین کشورهای جهان از جمله استرالیا را دارید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این مسیر پر فراز و نشیب راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *