ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی

رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در جهان برای تحصیل است و بسیاری از دانشجویان ترجیح می دهند در کشورهایی تحصیل کنند که نام بلند آوازه تری را در اختیار دارند. رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی در دانشگاه های محدودی ارائه می شود ولی به این دلیل که رقابت در این کشور کمتر است شانس پذیرش همچنان بالاست. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی این کشور را همچنان در جمع گزینه هایی نگه می دارد که می توان آن را برای تحصیل انتخاب کرد.

اسلواکی یکی از کشورهای بلوک شرق است و شهروندان خارجی که وارد این کشور می شوند با فرهنگی کاملا مختلف روبرو خواهند شد و متوجه خواهند شد که شرایط زندگی آن ها به طور کلی متفاوت از بسیاری از نقاط جهان است. دانشجویانی که در اسلواکی تحصیل می کنند این فرصت را خواهند داشت که برای کار به کشورهای پیشرفته تری در جهان مهاجرت کنند و زندگی در رفاه بیشتری را تجربه کنند. از آن جا که اسلواکی می تواند گزینه ای مناسب برای تحصیل قلمداد شود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلواکی چیست؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی چگونه است؟
  • آیا دانشجویان رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی اجازه کار در این کشور را خواهند داشت؟
  • درآمد یک فارغ التحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی

رشته هوافضا یک رشته خاص است و هر دانشگاهی نمی تواند به راحتی آن را ارائه کند. به همین دلیل زمانی که صحبت از این رشته و تحصیل در آن می شود، دانشجویان با گزینه های محدودی به نسبت بسیاری از رشته های تحصیلی روبرو خواهند شد. علاقمندان به تحصیل در رشته هوافضا در کشور اسلواکی نیز با گزینه های انگشت شماری روبرو خواهند شد.

دانشگاه براتیسلاو در پایتخت اسلواکی بهترین گزینه ای است که دانشجویان در این رشته تحصیلی با آن روبرو خواهند بود. هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز بسیار مقرون به صرفه تر است که در ادامه به آن نیز اشاره خواهیم کرد. رشته هوافضا در دانشگاه براتیسلاو در دانشکده ریاضی و فیزیک ارائه می شود و دانشجویان خارجی نیز اجازه تحصیل در آن را خواهند داشت.

انجمن پرورش فضانوردان آماتور نیز یکی دیگر از موسساتی است که تنها به زبان اسلواک به دانشجویان خارجی اجازه خواهد داد تا در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. به طور کلی همین گزینه های محدود در اسلواکی برای تحصیل در این رشته در نظر گرفته شده اند و دانشجویان خارجی به دلیل دشوار بودن فراگیری زبان اسلواک ترجیح می دهند تا به تنها گزینه خود یعنی دانشگاه براتیسلاو مراجعه کنند تا شانس بیش تری برای پذیرش داشته و همچنین احتمال کاریابی خود پس از پایان تحصیل در این کشور را افزایش دهند.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسلواکی

اشاره کردیم که هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر در جهان بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل برخی از دانشجویان این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب می کنند. برای مثال یک دانشجوی مجرد در این کشور ماهیانه به 600€ (یورو) برای گذران یک زندگی سطح عالی نیاز خواهد داشت و این در حالی است که با 350€ (یورو) در ماه نیز می توان یک زندگی در سطح دانشجویی در کشور اسلواکی را تجربه کرد.

دانشجویان خارجی در این کشور همچون سایر کشورهای اروپایی اجازه کار نیمه وقت را خواهند داشت. اجازه کار در کشور اسلواکی به مدت 20 ساعت در طول هفته است و این به معنای امکان پذیری تامین هزینه های زندگی در کشور اسلواکی برای دانشجویان بین المللی است.

از طرف دیگر دانشجویان خارجی باید هزینه های تحصیل خود در اسلواکی را نیز در نظر بگیرند. شهریه دانشگاه براتیسلاو برای تحصیل در رشته هوافضا 3700€ (یورو) در سال است که دانشجویان باید آن را در ابتدای هر سال تحصیلی به دانشگاه پرداخت کنند. دانشجویانی که در این رشته در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند، بدون در نظر گرفتن شرایطی خاص می توانند از بورسیه های این دانشگاه استفاده کنند. این بورسیه ها به دانشجویان کمک خواهد کرد تا بدون توجه به شرایط زندگی خود تنها به فکر تحصیل در این رشته باشند و دغدغه های مالی آن ها به طور کامل از بین برود.

درآمد مهندسین هوافضا در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است و به همین دلیل از قوانین وضع شده در این منطقه طبعیت می کند. بر اساس قوانین این منطقه کلیه دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در این کشورها به پایان رسانده اند از این فرصت بهره مند خواهند بود تا به صورت موقت در این کشورها اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که بتوانند شغلی مناسب را برای خود پیدا کنند نیز این اجازه را خواهند داشت که اقامت دائمی آن را به دست آورده و شرایط زندگی خود را به صورت کامل تغییر دهند.

شرایط کار در اسلواکی قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته اروپایی نیست و افرادی که می خواهند در اسلواکی مشغول به کار شوند باید شانس بالایی داشته باشند و از طرفی به زبان رسمی این کشور نیز تسلط کامل داشته باشند تا در محیط کار بتوانند با همکاران خود ارتباط برقرار کنند. سطح درآمد در کشور اسلواکی نیز به مانند هزینه های زندگی در این کشور به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است اما مهندسین هوافضا در این کشور درآمدی بالاتر از متوسط درامد را تجربه می کنند و این نشان دهنده بالاتر بودن سطح کیفی زندگی آن ها در اسلواکی است.

در نمودار زیر می توانید اطلاعات دقیق تری در خصوص درآمد مهندسین هوافضا در اسلواکی به دست آورید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در اسلواکی

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان در رشته هوافضا می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و با استفاده از دانش آن ها در این زمینه بهترین گزینه تحصیلی را برای خود انتخاب کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *