ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در اندونزی

رشته مهندسی هوافضا در اندونزی

رشته مهندسی هوافضا در اندونزی از جمله رشته های نوپا در این کشور است که توانسته تاثیر بسیار زیادی بر توسعه علمی این کشور داشته باشد. هزینه های نسبتا مقرون به صرفه تحصیل در این کشور و همچنین شرایط مناسب زندگی در آن سبب شده است تا تحصیل در اندونزی مورد توجه بسیاری از شهروندان خارجی قرار گیرد. دانشگاه های محدودی در کشور اندونزی امکان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا را ایجاد کرده اند و به همین دلیل است که رقابت برای رسیدن به صندلی های این رشته تحصیلی در اندونزی بسیار سخت است.

اولویت دانشگاه های اندونزی همواره با ثبت نام متقاضیان بومی است و تنها درصد کمی از دانشجویان این رشته تحصیلی را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور اندوزی را دارند، بهتر است پیش از تحقیق در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور، شرایط فرهنگی آن را نیز مورد بررسی قرار دهند تا از این طریق بتوانند شرایط خود در این کشور را بسنجند و با آگاهی کامل در مسیر مهاجرت به این کشور خاص قدم بردارند. در این مقاله که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، اطلاعاتی نسبتا جامع در خصوص شرایط تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در اندونزی در اختیار علاقمندان به تحصیل در این کشور قرار داده خواهد شد.

  • بهترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در رشته هوافضا کدامند؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور اندونزی چگونه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی چگونه است؟
  • درآمد ماهانه یک متخصص حوزه هوافضا در کشور اندونزی چه مقدار است؟

دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در اندونزی

اگر به فکر تحصیل در اندونزی هستید و می خواهید در رشته هوافضا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید، دانشگاه های بسیار محدودی را پیش روی خود خواهید داشت و این مسئله می تواند رقابت در بین دانشجویان خارجی را بسیار بیشتر کند. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های اندونزی در رشته هوافضا نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و به همین دلیل است که معدل دوره های قبلی تحصیل در اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اندونزی نیز بسیار مهم است.

موسسه تکنولوژی باندونگ در اندونزی را می توان به عنوان بهترین دانشگاه کشور اندونزی برای تحصیل در رشته هوافضا معرفی کرد. این دانشگاه از سال 2008 به ارائه این رشته پرداخته است اما با این وجود نیز توانسته بهترین جایگاه را برای خود در میان دانشگاه های اندونزی به دست آورد. تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه امکان پذیر شده است. دانشگاه سوریادارما نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اندونزی می توانند آن را انتخاب کنند. سایر دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا به شرح زیر هستند؛ البته در نظر داشته باشید که کیفیت تحصیل در این دانشگاه ها چندان مناسب نیست.

  • دانشگاه تکنولوژی صنایع هوایی سیلیوانگی
  • کالج تکنولوژی آدیسوتپتو
  • پلی تکنیک دولتی باندونگ

دانشگاه های ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در اندونزی

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اندونزی

اندونزی کشوری نسبتا ارزان قیمت برای تحصیل و زندگی در آسیای شرقی است و دانشجویان بین المللی نسبتا زیادی در آن ساکن هستند. برای گذراندن یک زندگی دانشجویی در این کشور هر دانشجو به طور متوسط به 7150000Rp (روپیه) نیاز خواهند داشت که معادل 715$ (دلار) است. پس می توان گفت که دانشجویان برای یک سال زندگی در اندونزی به حدود 8600$ (دلار) نیاز خواهند داشت.

علاوه بر هزینه های مربوط به زندگی در کشور اندونزی، دانشجویان باید هزینه های تحصیل خود را نیز در نظر داشته باشند. به طور کلی هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور اندونزی تقریبا معادل 3900$ تا 4500$ (دلار) در سال است و دانشجویان باید این هزینه را نیز به طور کامل پرداخت کنند چرا که امکان اخذ بورسیه تحصیلی در اندونزی به ندرت برای آن ها به وجود می آید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشت آن است که دانشجویان بین المللی در کشور اندونزی باید ویزای کیتاس یا دانشجویی را دریافت کنند و دارندگان این ویزا اجازه کار در کشور اندونزی حتی به صورت نیمه وقت را نخواهند داشت. این مسئله می تواند بسیاری را از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی منصرف کند اما این شرایط در اندونزی وجود دارد و دانشجویان رشته هوافضا در این کشور باید سالیانه حدود 12500$ (دلار) را به عنوان شهریه و هزینه های کلی زندگی خود پرداخت کنند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور اندونزی

از دیگر مسائل مهمی که علاقمندان به رشته مهندسی هوافضا باید به آن توجه داشته باشند آن است که درآمد این افراد بعد از تحصیل به نسبت بسیاری از متخصصین دیگر بیشتر خواهد بود. پس می توان گفت که یکی از مواردی که علاقمندان به شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی باید به آن توجه داشته باشند، درآمدی است که آن ها به دست خواهند آورد.

درآمد متخصصین صنایع هوایی در کشور اندونزی به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی خواهند داشت و این مسئله می تواند بر کیفیت زندگی آن ها در کشور اندونزی نیز تاثیرگذار باشد. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد مهندسین هوافضا در کشور اندونزی را به تفکیک مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در اندونزی

در مقایسه با کشورهای اروپایی می توان گفت که متخصصین حوزه صنایع فضایی در کشور اندونزی از درآمد نسبتا کمی بهره می برند اما با توجه به هزینه های مقرون به صرفه ای که زندگی در این کشور به همراه خواهد داشت می توان چنین بیان کرد که مهندسین حوزه صنایع هوایی در اندونزی از رفاه نسبی در زندگی خود بهره می ببرند.

به طور کلی به صورت دلسوزانه نمی توان اندونزی را به عنوان یک مقصد جدی برای تحصیل رشته هوافضا به کسی پیشنهاد کرد اما علاقمندان به این کار را نیز نمی توان سرزنش کرد. با این وجود ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته هوافضا توصیه می کنیم تا کشورهای مطرح اروپایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در صورتی که تمایل به تحصیل در این رشته دارید اما در رابطه با مقصد نهایی خود تردید دارید، حتما با مشاورین ما در این موسسه در تماس باشید تا شما را در مسیر رسیدن به این هدف یاری کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *