ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در شیلی

رشته مهندسی هوافضا در شیلی

شاید برای بسیاری دور از باور باشد که تحصیل رشته مهندسی هوافضا در شیلی از جمله 3 گزینه برتر تحصیل این رشته در قاره آمریکا است. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور شیلی را دارند علاوه بر تسلط به زبان رسمی این کشور، این فرصت را دارند که با مدرک زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل در این کشور مشغول شوند و این یکی از امتیازاتی است که کشور شیلی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. امکان استفاده از ویزای همراه نیز برای دانشجویان خارجی در این کشور وجود دارد.

در کشور شیلی 6 دانشگاه معتبر وجود دارد که به دانشجویان فرصت تحصیل در رشته مهندسی هوافضا را ارائه می کنند و جالب است بدانید که دانشگاه های دارای رتبه علمی در سوئیس و سوئد در این رشته تنها 5 دانشگاه هستند. هزینه های تحصیل و زندگی در شیلی بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل است که در سال های اخیر دانشجویان خارجی بسیار زیادی به این کشور مهاجرت کرده اند.

به منظور آشنایی هر چه بیشتر علاقمندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته اند تا شرایط دانشگاه های کشور شیلی برای تحصیل در این رشته را به عنوان یکی از گزینه های جذاب مورد ارزیابی قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های کشور شیلی برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های شیلی برای دانشجویان خارجی چه مقدار است؟
  • شرایط کار در شیلی برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • درآمد مهندسین هوافضا در کشور شیلی چه مقدار است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در شیلی

از جمله مهم ترین مسائلی که برای تحصیل در شیلی و در رشته مهندسی هوافضا در این کشور باید به آن توجه کنید، دانشگاه هایی است که به شما این فرصت را خواهند داد تا بتوانید این رشته را برای آینده خود انتخاب کنید. توجه به جایگاه علمی این رشته در دانشگاه های مختلف شیلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رزومه فرد است که تعیین می کند کدام دانشگاه می تواند گزینه ای عقلانی و مناسب برای یک متقاضی قلمداد شود.

بهترین دانشگاه شیلی برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا، دانشگاه کاتولیک شیلی است. این دانشگاه یکی از 100 دانشگاه برتر جهان در ارائه رشته مهندسی هوافضا است و جایگاه 95 جهان را یدک می کشد و این در حالی است که در رده بندی کلی این دانشگاه جایگاه 290 جهان را در اختیار دارد. دانشگاه شیلی نیز یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل در این رشته است چرا که جایگاه 111 جهان را در اختیار گرفته است و این در حالی است که در رده بندی جهانی دانشگاه شیلی به رتبه 390 دست پیدا کرده است. دانشگاه کونسپسیون نیز سومین دانشگاه برتر شیلی در این رشته است که به جایگاه 167 جهان رسیده است و در رده بندی جهانی در میان دانشگاه های جهان رتبه 831 را در اختیار دارد و این نشان از کیفیت بالای این رشته در این دانشگاه و اهمیت آن دارد.

دانشگاه آندرس بلو با قرارگیری در جایگاه 176، دانشگاه دیگو پورتالس با قرارگیری در جایگاه 181 و همچنین دانشگاه والپارایسو با قرار گرفتن در جایگاه 187 همگی 6 دانشگاهی هستند که به دانشجویان خارجی اجازه تحصیل در این رشته ارزشمند را می دهند.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در شیلی

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در شیلی

هزینه تحصیل در شیلی به نسبت بسیاری از کشورهای قاره آمریکا بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویانی که توان مالی تحصیل در آمریکا و کانادا را ندارند می توانند شیلی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. به طور کلی دانشجویان این رشته تحصیلی می توانند انتظار شهریه هایی معادل 4700$ تا 6000$ (دلار) در سال را داشته باشند و با توجه به همین مسئله احتمال دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور به خصوص در مقطع کارشناسی بسیار کم است.

دانشجویان در کشور شیلی نیز باید هزینه های زندگی خود را جدا از شهریه پرداخت کنند و این هزینه می تواند در شرایط مختلف در حدود 600$ تا 1100$ (دلار) در ماه باشد که به نسبت هزینه های زندگی در آمریکا و کانادا بسیار کمتر است. از طرف دیگر دانشجویان خارجی در کشور شیلی اجازه کار در این کشور را با ویزای تحصیلی نخواهند داشت و در صورتی که علاقه به کار دانشجویی در این کشور دارند، باید از اداره مهاجرت و همچنین اداره کار در کشور شیلی اجازه کار دریافت کنند و در این صورت می توانند به صورت نیمه وقت و به مدت 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند و از این طریق تقریبا تمامی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور شیلی

یکی از مواردی که باید در رابطه با تحصیل در شیلی به آن توجه داشت آن است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اجازه خواهند داشت تا به عنوان یک نیروی کار مشغول به کار شده و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. در این صورت مسیر دریافت اقامت این کشور برای شهروندان خارجی بسیار هموارتر خواهد بود و این امتیازی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند اگرچه بسیار از افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، نهایتا برای کار، مسیر کانادا یا آمریکا را پیش می گیرند. در رابطه با شرایط کار در شیلی نیز باید بیان کرد که افرادی که به عنوان مهندسین صنایع هوایی در این کشور فعالیت می کنند می توانند از درآمد بسیار بالایی برخوردار باشند.

در نمودار زیر درآمد این افراد به طور متوسط مشخص شده است:

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در شیلی

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می کنید، با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، افرادی که در شیلی به عنوان مهندس صنایع هوایی فعالیت می کنند، می توانند هزینه های زندگی یک خانواده 3 نفره را به راحتی تامین کنند و این مسئله ای است که نشان دهنده قدرت اقتصادی این افراد در این کشور است. شما نیز در صورتی که تمایل به تحصیل در کشوری دارید که می تواند مسیر مهاجرت شما به کشورهای کانادا و آمریکا را برای کار هموار سازد، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربیات آن ها بهره ببرید.

کلیدی ترین سوالات در باب رشته مهندسی هوافضا در شیلی

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی هوافضا در شیلی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در شیلی چگونه است؟ به دلیل بالا بودن کیفیت دانشگاه های شیلی به ویژه در رشته مهندسی هوافضا، شرایط بسیار سختگیرانه ای برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه های شیلی حکم فرما است.
  • طول دوره تحصیل رشته مهندسی هوافضا در شیلی چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته مهندسی هوافضا در شیلی به طور معمول بین 4 تا 5 سال می باشد، که منجر به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این رشته تحصیلی می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *