ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در کانادا

رشته مهندسی هوافضا در کانادا

رشته مهندسی هوافضا در کانادا در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه رایرسون و کارلتون برای علاقه مندان کانادایی و خارجی ارائه می گردد. مهندسی هوافضا با طراحی، ساخت و علم هواپیماها و فضاپیماها سر و کار دارد. این رشته از دو بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: مهندسی هوانوردی (هواپیماها و وسایل نقلیه دیگر که در جو زمین کار می کنند) و مهندسی فضانوردی (فضاپیماها و وسایل نقلیه دیگر که در فضا فعالیت می کنند). مهندسی هوافضا را گاهی اوقات علم موشک می نامند. در کانادا موسسات آموزشی زیادی به ارائه این رشته به متقاضیان می پردازند.

تحصیل در این کشور پیشرفته و قدرتمند مزایای بی شماری دارد که از آن جمله می توان به کار ضمن تحصیل، مدارک تحصیلی مورد توجه کارفرمایان، تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های بین المللی، آموزش با کیفیت بالا، فرصت های کار پس از فارغ التحصیلی، یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی و فرانسه، امنیت بالا، نبود مانع زبانی، کیفیت بالای زندگی، مناظر طبیعی شگفت انگیز، تنوع فرهنگی و جامعه پذیرا اشاره نمود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کانادا به شرح زیر تهیه نموده اند.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در کانادا

برخی از موسسات آموزش عالی کانادایی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا و برنامه های ارائه شده در آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه کارلتون – Eng. (مهندسی هوافضا)، M.Eng.، M.A.Sc. و Ph.D.
  • دانشگاه کنکوردیا – Eng. (مهندسی هوافضا)، M.Eng. و Ph.D.
  • École Polytechnique de Montréal – Ing. و M.Ing.
  • École de Technologie Supérieure – Ing. (مهندسی مکانیک)، M.Ing. و Ph.D.
  • دانشگاه لاوال – Sc. (مهندسی هوافضا)
  • دانشگاه مک گیل – Eng. (مهندسی مکانیک)، M.Eng. و Ph.D.
  • کالج سلطنتی نظامی کانادا – Eng. (مهندسی هوانوردی)، M.A.Sc. و Ph.D.
  • دانشگاه رایرسون – Eng. (مهندسی هوافضا)، M.Eng.، M.A.Sc. و Ph.D.
  • دانشگاه مانیتوبا – Sc. (مهندسی مکانیک)
  • دانشگاه شربروک – Ing. (مهندسی مکانیک)، M.Ing. (مهندسی هوانوردی)
  • دانشگاه تورنتو – A.Sc. (علوم مهندسی با آپشن هوافضا)، در انستیتوی مطالعات هوافضای دانشگاه تورنتو: M.Eng.، M.A.Sc. و Ph.D.
  • دانشگاه ویندزور – A.Sc. (مهندسی مکانیک با آپشن هوافضا)
  • دانشگاه یورک – A.Sc. (مهندسی فضا)

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در کانادا

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در کانادا

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در کانادا را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
مهندسی هوافضادانشگاه رایرسون20599€ /سال4 سالتمام وقت
مهندسی هوافضادانشگاه کارلتون27042€ /سال4 سالتمام وقت
مهندسی فضادانشگاه یورک25306€ /سال3 سالتمام وقت/ پاره وقت
مهندسی هوانوردیکالج نظامی سلطنتی کانادانامشخص4 سالتمام وقت
فناوری مهندسی ساخت هوافضاکالج سنتنیال10150€ /سال3 سالتمام وقت/ پاره وقت/ گزینه های دیگر
فناوری مهندسی ساخت هوافضاکالج سنتنیال10150€ /سال2 سالتمام وقت/ پاره وقت/ گزینه های دیگر
هدایت هوانوردی (Aeronautics Leadership)دانشگاه ویندزور22016€ /سال4 سالتمام وقت
مهندسی مکانیکدانشگاه یورک25306€ /سال3 سالتمام وقت
علم و هوانوردیدانشگاه واترلو27791€ /سال3 سالتمام وقت
فناوری هوانوردیکالج سنکانامشخص4 سالتمام وقت
مهندسی مکانیک با آپشن هوافضادانشگاه ویندزور24950€ /سال4 سالتمام وقت
هوانوردیدانشگاه مونت آلیسون22077€ /سال4 سالتمام وقت
هوانوردیدانشگاه فریزر ولی 437€ /واحد4 سالتمام وقت
تکنسین هوانوردی- تعمیر و نگهداری هواپیماکالج سنتنیال10150€ /سال2 سالتمام وقت

معرفی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه رایرسون کانادا

مهندسان هوافضا در برنامه کارشناسی مهندسی هوافضا در دانشگاه Ryerson در کانادا طراحی، ساخت و بهره برداری از هر چیزی را از جت ها و وسایل نقلیه اکتشافات فضایی گرفته تا اتومبیل های پرسرعت و هاورکرافت یاد می گیرند. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت و در محل دانشگاه انجام می گیرد و 48 ماه (4 سال) به طول می انجامد. زبان آموزش این برنامه انگلیسی است.

مهلت ارسال درخواست و زمان شروع این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
قبل از مارس 2023سپتامبر 2024

دانشجویان در حین تحصیل در این برنامه از امکانات پیشرفته ای استفاده خواهند کرد و همچنین تجربه عملی کسب خواهند کرد. هزینه تحصیل در این برنامه 20599€ (یورو) در سال برای دانشجویان بین المللی می باشد. همچنین متقاضیان باید هزینه های زندگی در تورنتو که یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل است را نیز در نظر داشته باشند؛ هزینه های زندگی در تورنتو 1021€ تا 1742€ (یورو) در ماه است. نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه به صورت زیر می باشد:

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه رایرسون کانادا

پس از فارغ التحصیلی در این برنامه، افراد می توانند در زمینه هایی مانند آیرودینامیک، الکترونیک هوابرد و کنترل های پرواز، تجزیه و تحلیل تنش، طراحی و آزمایش وسایل نقلیه یا توسعه موتور در فضاپیماها یا هواپیماهای تجاری و نظامی کار کنند. آن ها ممکن است به عنوان طراح فضاپیما یا هواپیما، مدیر پردازش داده ها، مهندس هوافضای نظامی یا تجاری و غیره کار کنند. یا همچنین ممکن است تحصلات تکمیلی (MEng، MASc، PhD) را در مهندسی هوافضا دنبال کنند. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • فناوری و محیط معاصر،
  • فناوری علمی و جامعه مدرن،
  • دین، علم و فلسفه،
  • قدرت، تغییر و فناوری

معرفی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه کارلتون کانادا

دوره مهندسی هوافضا (BEng) ارائه شده توسط دانشگاه Carleton در کانادا بر توسعه مهندسی تحلیلی، محاسباتی و عملی و مهارت های طراحی مرتبط با حوزه هوافضا تاکید دارد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن در محل دانشگاه انجام می گیرد. همچنین زبان آموزش این برنامه انگلیسی بوده و طول مدت تحصیل در آن 48 ماه (4 سال) می باشد.

مهلت ارسال درخواست و زمان شروع این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
برای دانشجویان ملی: قبل از ژوئن 2023سپتامبر 2024
برای دانشجویان بین المللی: قبل از آوریل 2023

برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • مهندسی
  • حسابان برای مهندسی یا فیزیک
  • جبر خطی برای مهندسی یا علوم
  • شیمی برای دانشجویان مهندسی

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه کارلتون کانادا

فارغ التحصیلان این برنامه برای یک حرفه چالش برانگیز در صنعت طراحی و ساخت هوافضا، یا در عملیات های هواپیمایی و فضایی، آزمایشگاه های پژوهشی دولتی و سازمان های بررسی سوانح و غیره آماده خواهند بود. هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 27041€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی در اتاوا که این دانشگاه در آن واقع شده است نیز 794€ تا 1308€ (یورو) در ماه است. برای پذیرش در این برنامه، متقاضیان باید مدرک دیپلم متوسط اونتاریو (OSSD) یا معادل آن داشته باشند که شامل حداقل شش درس 4U/M باشد.

این شش درس باید شامل دروس پیش نیاز زیر باشد:

  • توابع پیشرفته
  • شیمی
  • فیزیک

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در کانادا

دانشجویان رشته مهندسی هوافضا در صورتی که بتوانند پس از فارغ التحصیلی در این رشته در کانادا کار پیدا کنند به طور متوسط ماهانه 157950CAD (دلار کانادا) حقوق دریافت خواهند کرد. البته نکته اول این که این رقم شامل مزایا است و نکته دوم این که حقوق مهندسان هوافضا بر اساس فاکتورهایی مانند موقعیت مکانی، مهارت، تجربه و غیره متفاوت است.

بیش ترین و کم ترین حقوق دریافتی مهندسان هوافضا در کانادا به صورت زیر می باشد:

بیش ترین و کم ترین حقوق دریافتی مهندسان هوافضا در کانادا

 

فرصت های شغلی در رشته مهندسی هوافضا در کانادا

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در کانادا به ویژه در رشته مهندسی هوافضا، فرصت های شغلی ایده آل در دسترس برای فارغ التحصیلان می باشد. به طور کلی مهندسان هوافضا در کانادا با نیروهای ایجاد شده توسط حرکت از طریق هوا در ارتباط با عملکرد هواپیما و خلبان سر و کار دارند. همچنین شایان ذکر ست که، اغلب مهندسان هوافضا در این کشور در داخل ساختمان در دفاتر، آزمایشگاه ها و آشیانه ها مشغول به کار می شوند. علاوه بر این، آنها ممکن است در یک سایت میدانی مانند سکوی پرتاب در کانادا کار کنند. در نهایت اینکه، مهندسان هوافضا ممکن است مجبور شوند برای رسیدن به مهلت های پروژه اضافه کار کنند.

مهارت های مورد نیاز در رشته مهندسی هوافضا در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا برای ورود به رشته مهندسی هوافضا را دارند، باید با مهارت های مورد نیاز در این رشته آشنا شوند. به عبارت دیگر، بدون داشتن مهارت های اولیه در رشته مهندسی هوافضا، اجازه ورود به این رشته پرتقاضا را در کانادا نخواهید داشت. به طور مثال، تمامی متقاضیان ورود به رشته مهندسی هوافضا در کانادا باید با کار در یک محیط تیمی در این کشور لذت ببرند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فعالیت در صنعت مهندسی هوافضا در کانادا مواجه خواهند شد. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره رشته مهندسی هوافضا در کانادا و اقامت پس از تحصیل در کانادا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم درباب رشته مهندسی هوافضا در کانادا

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • فرصت های شغلی در رشته مهندسی هوافضا در کانادا چگونه است؟ یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در کانادا به ویژه در رشته مهندسی هوافضا، فرصت های شغلی ایده آل در دسترس برای فارغ التحصیلان می باشد. به طور کلی مهندسان هوافضا در کانادا با نیروهای ایجاد شده توسط حرکت از طریق هوا در ارتباط با عملکرد هواپیما و خلبان سر و کار دارند. همچنین شایان ذکر ست که، اغلب مهندسان هوافضا در این کشور در داخل ساختمان در دفاتر، آزمایشگاه ها و آشیانه ها مشغول به کار می شوند. علاوه بر این، آنها ممکن است در یک سایت میدانی مانند سکوی پرتاب در کانادا کار کنند. در نهایت اینکه، مهندسان هوافضا ممکن است مجبور شوند برای رسیدن به مهلت های پروژه اضافه کار کنند.
  • مهارت های مورد نیاز در رشته مهندسی هوافضا در کانادا کدام اند؟ آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا برای ورود به رشته مهندسی هوافضا را دارند، باید با مهارت های مورد نیاز در این رشته آشنا شوند. به عبارت دیگر، بدون داشتن مهارت های اولیه در رشته مهندسی هوافضا، اجازه ورود به این رشته پرتقاضا را در کانادا نخواهید داشت. به طور مثال، تمامی متقاضیان ورود به رشته مهندسی هوافضا در کانادا باید با کار در یک محیط تیمی در این کشور لذت ببرند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فعالیت در صنعت مهندسی هوافضا در کانادا مواجه خواهند شد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی هوافضا در کانادا

  1. اشکان گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما ببخشید من با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه ازاد میتونم برای دکتری هوافضا اپلای با فاند کنم یا خیر و اینکه شرط معدل برای دکتری شامل ارشد هستش یا کارشناسی هم مهمه با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید درخواست فاند با دکترا کنید و از این بابت مشکلی نخواهید داشت
      هر دو تا مدرکی که گرفتید معدلشون دارای اهمیت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *