ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در یونان

رشته مهندسی هوافضا در یونان

در مقایسه با سایر مقصدهای معروف اروپا، تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در یونان یک انتخاب مقرون به صرفه برای دانشجویان محسوب می شود. یکی از مهم ترین دلایل در نظر گرفتن یونان به عنوان مقصد بعدی تحصیل توسط دانشجویان بین المللی این است که هزینه های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه می باشد. یونان در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است. وزارت آموزش و امور دینی یونان با معرفی این کشور به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی سازد. این امر در سال های گذشته از طریق اجرای چارچوب همکاری بین موسسات یونانی و بین المللی رخ داده است که ایجاد برنامه های مناسب برای دانشجویان بین المللی، دوره های چند زبانه و برنامه های مشترک کارشناسی و کارشناسی ارشد را افزایش می دهد.

بزرگ ترین و محبوب ترین شهرهای دانشجویی یونان، آتن (پایتخت) و تسالونیکی (دومین شهر بزرگ کشور) هستند. طول مدت تحصیل در برنامه های کارشناسی در سیستم آموزشی یونان چهار سال است، به جز برنامه های پزشکی، دندانپزشکی یا مهندسی که مدت تحصیل در آن ها پنج یا شش سال است. پس از فارغ التحصیلی، به دانشجویان این دوره دانشنامه کارشناسی اعطا می شود. طول مدت تحصیل در برنامه های کارشناسی ارشد نیز که منجر به اعطای دانشنامه تخصصی کارشناسی ارشد می شود از یک تا دو سال متغیر است. تحصیل در دوره دکتری نیز منتهی به اخذ Ph.D. award می شود و حدود پنج تا شش سال طول می کشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در یونان به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا تحصیل در یونان؟

یونان، به عنوان بخشی از شبه جزیره بالکان کشوری کوچک در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا است و یک تجربه آموزشی بی نظیر را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. یونان توسط دریای مدیترانه، دریای ایونیا و دریای اژه احاطه شده است و دارای حدود 6000 جزیره و 1600 کیلومتر خط ساحلی است. این کشور چند فرهنگی، آرام، باز و مهمان نواز است. آتن، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای یونان برای تحصیل است. تحصیل در یونان به دانشجویان امکان دسترسی به 24 دانشگاه دولتی و حدود 140 برنامه کارشناسی ارشد با زبان های اصلی یونانی یا انگلیسی را می دهد. موسسات آموزش عالی یونانی، اشخاص حقوقی کاملا خودگران می باشند. نمودار زیر برخی از دلایل و مزایای تحصیل در یونان را نشان می دهد:

دلایل و مزایای تحصیل در یونان

به این ترتیب، می توان نتیجه گرفت که دانشجویان می توانند از تحصیل، زندگی و سفر در یونان لذت ببرند.

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در یونان

فرآیند ارائه درخواست برای دانشگاه های یونان شامل مراحل مختلفی است. در ابتدا، متقاضی باید برنامه یا برنامه های مورد علاقه و متناسب با خود در یک یا چند موسسه آموزش عالی یونانی را انتخاب نماید. در گام بعدی، فرد باید شرایط پذیرش در برنامه یا برنامه های موردنظر خود را بررسی نماید و از الزامات و اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ورود به آنها آگاه شود. سپس، در گام بعدی، پس از تهیه فهرستی از برنامه هایی که می خواهد درخواست ارائه دهد، متقاضی باید اقدام به تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز نماید. بعنوان مثال، فرد باید از معتبر بودن گذرنامه خود اطمینان حاصل کند، در صورت لزوم در آزمون های زبان شرکت کند و ترجمه دقیق اسناد شخصی خود به زبان یونانی را آماده سازد. پس از جمع آوری تمام مدارک لازم، قبل از ارائه درخواست، فرد باید با دانشگاه یونانی مورد نظر خود تماس بگیرد.

روند ارائه درخواست برای دانشگاه های یونانی به متقاضی یادآوری می کند که بوروکراسی در یونان هنوز وجود دارد و اخذ پذیرش ممکن است زمان ببرد. بسیاری از دانشگاه ها فقط درخواست های آنلاین را می پذیرند، در حالی که برخی دیگر روش سنتی تر ارسال درخواست از طریق پست با تمام اسناد پرینت شده را ترجیح می دهند. همه دانشگاه های یونان سال تحصیلی خود را در سپتامبر شروع می کنند، بنابراین متقاضی باید درخواست خود را به موقع و نه در لحظه آخر ارسال کند. در صورت پذیرش، نامه پذیرش با تمام اطلاعات لازم برای متقاضی ارسال می شود و اکنون وقت آن است که برای اولین واریز شهریه خود آماده شود. همچنین، فرد باید برای اخذ ویزا/ اجازه اقامت اقدام کند. پس از تایید ویزا و اجازه اقامت، سرانجام نوبت به رزرو بلیط و شروع جستجوی محل اقامت می رسد.

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در یونان

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در یونان

متقاضیان تحصیل در یونان که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیستند، باید برای تحصیل در این کشور ویزای دانشجویی یا تحصیلی دریافت کنند. چند ماه قبل از ورود به یونان، متقاضیان این ویزا باید تمام اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ آن را جمع آوری نمایند. متقاضیان باید به سفارت یونان در کشور خود مراجعه کنند و از آن ها درخواست اطلاعات کنند یا می توانند به صورت آنلاین در وب سایت وزارت امور خارجه یونان به جستجو بپردازند. این وزارتخانه همچنین خدمات ترجمه رسمی به زبان یونانی را ارائه می دهد. نوع ویزای لازم برای اتباع کشورهای ثالث که در یونان تحصیل خواهند کرد ویزای نوع National-D است. جهت اخذ ویزای تحصیلی یونان، اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • درخواست ویزای دانشجویی به صورت کاملا تکمیل شده و امضا شده توسط متقاضی و مقامات مسئول
  • یک قطعه عکس رنگی جدید
  • گواهی ثبت نام/ نامه پذیرش و پرداخت هزینه های دانشگاه
  • مدارک نشان دهنده درآمد کافی حداقل 400€ (یورو) در ماه برای حمایت در طول اقامت (این مبلغ باید از طریق انتقال بانکی، حساب سپرده، بورسیه یا مدرک اثبات حقوق در صورت مشغول به کار بودن دانشجو در طول تحصیل ثابت شود)
  • گواهی اثبات سطح زبان یونانی، در صورتی که تحصیلات متقاضی به دانش زبان یونانی نیاز دارد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی پزشکی از یک موسسه دولتی یا خصوصی
  • بیمه درمانی سفر
  • هزینه ویزا (90€ (یورو))

برای اخذ مجوز اقامت، اسناد اضافی زیر لازم است:

  • فرم درخواست اجازه اقامت به صورت کاملا تکمیل شده و امضا شده
  • هزینه اجازه اقامت (150€ (یورو))

وضعیت درآمد متخصصان رشته مهندسی هوافضا در یونان

فردی که به عنوان مهندس هوافضا در یونان کار می کند معمولا ماهیانه حدود 2850€ (یورو) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق مهندسان هوافضا در این کشور اروپایی از 1400€ (یورو) (یعنی پایین ترین رقم) تا 4450€ (یورو) (یعنی بالاترین رقم) است.

حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در یونان

بر این اساس، متوسط حقوق سالیانه یک مهندس هوافضا در یونان 34200€ (یورو) در سال می باشد. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره رشته مهندسی هوافضا در یونان و کار ضمن تحصیل در یونان با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *