ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین طرفداران خاص خود را دارد؛ چرا که کشوری زیبا با هزینه های تحصیل و زندگی پایین محسوب می شود. البته نباید فراموش کرد لازمه کار در آرژانتین و همچنین تحصیل در بسیاری از دانشگاه ها و مقاطع در آرژانتین مستلزم تسلط داشتن به زبان اسپانیایی است. به علاوه کسانی که قصد داشته باشند در نهایت اقامت دائم و تابعیت آرژانتین را بعد از چند سال تحصیل و کار در آرژانتین اخذ نمایند، ناگزیر از یادگیری زبان اسپانیایی هستند. ناگفته نماند که کسانی که علاقه و تسلطشان در حوزه زبان اسپانیایی است، تقریبا بهترین گزینه ای که روبرویشان قرار دارد نیز همین کشور آرژانتین می باشد. چرا که کشور اسپانیا با این که حوزه شنگن است، در خصوص صدور ویزا، خصوصا ویزای تحصیلی به دانشجویان برخی ملت ها سختگیری های زیادی اعمال می کند.

سایر کشورهای اسپانیایی زبان اقتصادی ضعیف تر از آرژانتین دارند؛ این در حالی است که آرژانتین هم دانشگاه ها و مدارس خوبی دارد هم سرعت رشد اقتصادی آن بالا می باشد. آرژانتین کشوری وسیع در آمریکای جنوبی می باشد که با کشورهایی از جمله پاراگوئه، بولیوی و شیلی همسایه و هم مرز است. آرژانتین همچنین به لحاظ شاخص توسعه انسانی جایگاه خیلی خوبی دارد و در خود آمریکای لاتین نیز رتبه دوم را بعد از کشور شیلی به خود اختصاص داده است. آرژانتین همچنین دومین اقتصاد در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده و عضو گروه هایی از جمله G20 می باشد. آینده روشن آرژانتین باعث شده بسیاری از دانشجویان به منظور تحصیل با هزینه کم تر آرژانتین را انتخاب کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین در سال 2024 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر کدام اند؟

هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

بستگی دارد دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر چه دانشگاه و مقطع تحصیلی را در آرژانتین انتخاب نمایند. شهریه ای که پرداخت می شود با توجه به عوامل ذکر شده متفاوت است؛ اما تابعیت دانشجویان در آرژانتین تاثیری در میزان شهریه ای که پرداخت می نمایند ندارد. در دانشگاه های دولتی آرژانتین که تحصیل در آن ها به زبان اسپانیایی دروس مختلف در آن ها آموزش داده می شوند و اخذ پذیرش از آن ها در رشته مهندسی کامپیوتر معمولا مستلزم ارائه مدرک B1 اسپانیایی است، تحصیل برای تمامی دانشجویان حتی غیر آرژانتینی ها رایگان است. یکی از مهم ترین دلایل دانشجویان برای انتخاب آرژانتین، علاوه بر رشد اقتصادی این کشور، همین رایگان بودن اعزام دانشجو به آرژانتین در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی است.

اما در دانشگاه های خصوصی آرژانتین در همین مقطع کارشناسی نیز از دانشجویان شهریه اخذ می شود که میزان دقیق آن به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. شهریه مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی دانشگاه های خصوصی آرژانتین سالانه بین 3000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) می باشد. هرچند شهریه دانشگاه های خصوصی آرژانتین برای رشته هایی مثل داروسازی و دندانپزشکی به سالی 27000$ (دلار آمریکا) نیز می رسد. کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر نه در دانشگاه های دولتی آرژانتین رایگان است نه در دانشگاه های خصوصی و شهریه آن بر اساس قوانین دانشگاه به سالانه 15000$ (دلار آمریکا) نیز می رسد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

در کشوری در حال توسعه مثل آرژانتین به عنوان یک فرد خارجی کار پیدا کردن متاثر از رزومه افراد است. علاوه بر تسلط همزمان به حداقل 2 زبان اسپانیایی و انگلیسی و داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی ضمن تحصیل، فارغ التصیل شدن از دانشگاهی که رنکینگ ملی خوبی در آرژانتین دارد نیز رزومه افراد را قوی می کند. بهترین دانشگاه های آرژانتین برای رشته مهندسی کامپیوتر در سال 2024 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آرژانتین برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوترQS Ranking 2024U.S. News And World Report Ranking 2024
University of Buenos Aires66378
National University of Córdoba801959
University of Palermo Argentina377
Austral University443
Universidad Torcuato Di Tella651
Universidad Nacional de Rosario801

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

مهم ترین مدارک به منظور اخذ پذیرش از رشته مهندسی کامپیورت از دانشگاه های آرژانتین عبارت هستند از:

  • CV به زبان انگلیسی یا اسپانیایی
  • مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی با توجه به زبان دوره تحصیلی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا اسپانیایی در خصوص دلایل انتخاب تحصیل در آرژانتین، دانشگاه مزبور و رشته مهندسی کامپیوتر
  • نامه تمکن مالی
  • هزینه بررسی مدارک که در هر دانشگاهی متفاوت است (application fee).

کار ضمن تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

دانشجویان بین المللی در برخی کشورهای دنیا از جمله آذربایجان، چین، هند، ژاپن، قطر، امارات و غیره اجازه کار ضمن تحصیل ندارند. مثلا در آذربایجان اگر دانشجویی که تابعیت این کشور را ندارد بخواهد کار کند باید ابتدائا بعد از انعقاد قرارداد کاری ترک تحصیل کرده و سپس به منظور تبدیل ویزای تحصیلی آذربایجان به ویزای کاری مبلغ 1000$ (دلار آمریکا) به دولت این کشور بپردازد. با این وجود آرژانتین جزو کشورهایی است که به دانشجویان خارجی هم اجازه کار می دهد منتهی به این منظور آن ها ضمن تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور باید درخواست مجوز کار پاره وقت دهند.

درآمد مهندسین کامپیوتر در آرژانتین

حداقل درآمد مهندسین کامپیوتر در آرژانتین ماهانه 21300ARS (پزوی آرژانتین) می باشد. اما هرچه سابقه کاری و سطح تحصیلی مهندسین کامپیوتر در آرژانتین بیشتر باشد، سطح درآمدشان نیز بیشتر می شود. حداکثر درآمد در آرژانتین برای مهندسین کامپیوتر ماهانه 71700ARS (پزوی آرژانتین) است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته یا سایر مقالات موسسه را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است مهندسی کامپیوتر در سال 2024 جزو مشاغل مورد نیاز آرژانتین می باشد و موقعیت های کاری زیادی برای متخصصین این امر در آرژانتین وجود دارد.

سوالات تخصصی در باب رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین

در بخش  پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت ان از:

  • تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر برای اتباع کشورهای خارجی انتخاب درستی است؟ به دلیل وجود موسسات معتبر بین المللی و زیرساخت های آموزشی پیشرفته در این آرژانتین، تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در آرژانتین چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط پذیرش در دانشگاه های آرژانتین برای ثبت نام متقاضیان رشته مهندسی کامپیوتر کار بسیار ساده ای است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *