ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی در بهترین دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه اندونزی و برخی دیگر از دانشگاه های آن به علاقه مندان ارائه می شود. دانشگاه اندونزی (University of Indonesia) در رتبه بندی معتبر آموزش عالی تایمز (2021) دارای رتبه 801، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021) دارای رتبه 305 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 831 می باشد. دانشگاه اندونزی که یک دانشگاه دولتی است یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در اندونزی است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه اندونزی

مهندسی کامپیوتر رشته خاصی است که ترکیبی از مهندسی برق و علوم کامپیوتر است. مهندسی کامپیوتر دانشگاه اندونزی (UI) نه تنها بر سخت افزارهای کامپیوتری تمرکز دارد، بلکه بر الکترونیک و هر دوی نرم افزارها و سخت افزارها تمرکز دارد. این برنامه تحصیلی فقط از طریق برنامه کارشناسی عادی (Regular Undergraduate Programme) دانشجو می پذیرد. 50% از دانشجویان از طریق دعوت نامه ویژه یا SNMPTN وارد این برنامه می شوند و 50% دیگر از طریق آزمون های کتبی SBMPTN و SIMAK-UI پذیرفته می شوند. هزینه تحصیل برای برنامه کارشناسی معمولی با توجه به توانایی مالی دانشجو پرداخت می شود، که به عنوان سیستم BOP-B (هزینه عملیاتی تحصیلی منصفانه) شناخته می شود.

محدوده BOP-B بین 100000-7500000IDR (روپیه اندونزی) است. به دلیل یارانه های ارائه شده توسط دولت از طریق BOPTN (کمک عملیاتی برای دانشگاه های دولتی)، از سال 2013 دانشجویان برنامه معمولی دیگر ملزم به پرداخت هزینه پذیرش نیستند. UI از UKT (هزینه تحصیلی یکپارچه) به عنوان سیستم پرداخت خود استفاده می کند که در آن دانشجویان برای برای هر برنامه تحصیلی هزینه تحصیلی یکپارچه ای می پردازند و دیگر با توجه به واحدهایی که در هر ترم می گیرند، پرداخت نمی کنند. هزینه تحصیل برای برنامه کارشناسی موازی (Parallel Undergraduate Programme) ثابت است، جایی که UKT نیز اعمال می شود. هزینه تحصیل 7500000IDR (روپیه اندونزی) در هر ترم و هزینه پذیرش 45000000IDR (روپیه اندونزی) است. برای پذیرش، متقاضیان باید به صفحه پذیرش UI در https://penerimaan.ui.ac.id مراجعه کنند.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه اندونزی

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

براساس گزارش وب سایت معتبر NUMBEO هزینه های ماهانه یک خانواده چهار نفره در اندونزی بدون در نظر گرفتن اجاره 1334.73€ (یورو) است. هزینه های ماهانه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن اجاره نیز 385.71€ (یورو) برآورده شده است. مقایسه ها نشان می دهد هزینه زندگی در اندونزی بطور متوسط 11.35% کمتر از ایران است. اجاره در اندونزی نیز بطور متوسط 43.44% کمتر از ایران است. اجاره در اندونزی دارای ارقام زیر است:

عنواناجاره بها بر حسب یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر225.13€
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر142.50€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر553.33€
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر239.52€

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کشور اندونزی

جدول زیر قیمت برخی خدمات و اقلام مصرفی در این کشور را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)27.25€
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی57.73€
شهریه ماهانه عضویت یک فرد بزرگسال در باشگاه بدنسازی24.55€
شهریه ماهانه پیش دبستانی (مهد کودک) خصوصی برای یک کودک به صورت تمام روز82.68€
یک وعده غذا در رستوران ارزان1.48€
یک وعده غذای سه قسمتی برای دو نفر در رستوران متوسط11.84€
بطری آب 1.5 لیتری0.37€
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)0.30€
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)11.84€

وضعیت حقوق متخصصان رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

متوسط حقوق ناخالص یک مهندس کامپیوتر در اندونزی 378.843.057IDR (روپیه اندونزی) یا نرخ ساعتی معادل 182.136IDR (روپیه اندونزی) است. علاوه بر این، مهندسان کامپیوتر به طور متوسط 16.896.400IDR (روپیه اندونزی) پاداش دریافت می کنند. برآورد حقوق بر اساس داده های نظرسنجی حقوق که به طور مستقیم از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در اندونزی گردآوری شده، به دست آمده است. در این کشور، یک مهندس کامپیوتر سطح مبتدی (entry level) (1 تا 3 سال تجربه) به طور متوسط 268.549.748IDR (روپیه اندونزی) حقوق دریافت می کند. در سوی دیگر، یک مهندس کامپیوتر سطح ارشد (senior level) (8+ سال سابقه) به طور متوسط 476.597.736IDR (روپیه اندونزی) حقوق می گیرد.

میانگین حقوق رشته مهندسی کامپیوتر در اندونزی

داده ها نشان می دهد پتانسیل حقوق تخمین زده شده برای مهندسان کامپیوتر طی 5 سال 55% افزایش خواهد یافت؛ این یعنی حقوق برآورد شده یک مهندس کامپیوتر در سال 2026 در اندونزی 588.264.343IDR (روپیه اندونزی) می باشد.

حقوق تخمین زده شده برای مهندسان کامپیوتر در اندونزی

نمودار زیر بالاترین سطح تحصیلات مهندسان کامپیوتر در اندونزی را نشان می دهد:

بالاترین سطح تحصیلات مهندسان کامپیوتر در اندونزی

مطابق این نمودار اکثریت یعنی 63% از مهندسان کامپیوتر در اندونزی دارای مدرک لیسانس هستند.

درباره کشور اندونزی

اندونزی مجمع الجزایری در جنوب شرقی آسیا شامل 17000 جزیره است که بیش تر آن ها در امتداد خط استوا واقع شده اند. برخی از بزرگ ترین جزایر اندونزی عبارتند از سوماتبرا، جاوا، بالی، کالیمانتان و سولاوسی. پایتخت این کشور جاکارتا – یکی از بهترین شهرهای اندونزی برای تحصیل – است. اندونزی دارای مرزهای زمینی با پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و مالزی است. نام اندونزی از کلمات یونانی indos و nesos گرفته شده است. اندونزی به خاطر آتشفشان هایش که فعال ترین آتشفشان ها در جهان هستند شهرت دارد؛ این آتشفشان ها آتشفشان شناسان بین المللی را برای مطالعه و گردشگران را به واسطه استراحتگاه های فوق العاده ساحلی به خود جذب می کند. اندونزی با داشتن بیش از 250 میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. دین در زندگی روزمره یک اندونزیایی نقش فعالی دارد.

این کشور بیشترین جمعیت مسلمان را در مقایسه با سایر کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. ادیان بسیار دیگری نیز در این کشور به رسمیت شناخته می شوند، مانند: هندوئیسم و بودیسم. هلندی ها نزدیک به سه قرن بر اندونزی فرمانروایی کردند و در آغاز قرن بیستم، پس از حمله ژاپن، اندونزی به سمت استقلال تشویق شد، که در سال 1945 این اتفاق افتاد. سیستم حقوقی فعلی اندونزی هنوز بر اساس قانون مجازات قدیمی هلندی است و چندین واژه هلندی هنوز در واژگان اندونزیایی وجود دارد. تنوع فرهنگی این کشور را می توان در هنر و فرهنگ اندونزی مشاهده کرد، که امروزه تاثیرات شرق دور، خاورمیانه و اروپا را نشان می دهد. به هموطنان گرامی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در اندونزی و نیز شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی با کارشناسان باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *