ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای درحال پیشرفت در بلوک شرق می تواند در آینده دانشجویان تاثیر بسزایی داشته باشد. بلغارستان یکی از کشورهایی است که مهاجرت تحصیلی به آن یکی از روش های کمتر شناخته شده است و افراد کمی سالانه از ایران متقاضی مهاجرت به این کشور هستند اما باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در برخی از رشته های دانشگاهی در این کشور می تواند امتیازات اقامتی بسیاری را به همراه داشته باشد ضمن آنکه ورود به بلغارستان به عنوان دانشجو می تواند پروسه نسبتا ساده تری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان داشته باشد.

رشته مهندسی کامپیوتر را نمی توان به عنوان یک رشته نرمال در جهان حاضر معرفی کرد چراکه تمامی رشته های تحصیلی به نوعی وابسته به مهندسین کامپیوتر هستند تا با طراحی و ارائه نرم افزارهای جدید و همچنین سخت افزارهای قدرتمند، شرایط کار را بسیار ساده تر سازند. مهندسین کامپیوتر در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به شدت مورد نیاز هستند و به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل این رشته تحصیلی را برای آینده خود انتخاب می کنند تا بتوانند بعد از دریافت مدرک تحصیلی خود با آسودگی خاطر بیشتری وارد محیط کار شوند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر دارد، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور بلغارستان می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان چیست؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل در این رشته در بلغارستان چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در این کشور پس از تحصیل به کار مشغول شد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

بهتر است در همین ابتدای امر به این نکته اشاره کنیم که بلغارستان از نظر کیفیت آموزش هم رده با کشورهایی نظیر ترکیه، قبرس، بلاروس و غیره است و به همین دلیل متقاضیان تحصیل در این کشور نباید انتظار داشته باشند که پس از پایان دوره تحصیلی خود در رده های بالای کاری در جهان گمارده شوند. برخی از دانشگاه های بلغارستان همچنین به تاییدیه وزارت علوم ایران نیز نرسیده اند و در نتیجه دانشجویان این دانشگاه ها نمی توانند در پایان دوره تحصیل خود به ایران بازگردند.

تحصیل در بلغارستان در بسیاری از دانشگاه های این کشور به زبان بلغاری انجام می شود و معدود دانشگاه های این کشور هستند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته مهندسی کامپیوتر را ارائه می دهند. به همین دلیل است که رقابت سنگینی برای دریافت کرسی های دانشگاهی آن ها شکل می گیرد. طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر در این کشور 3 ساله است و دانشجویان می توانند پس از دریافت اولین مدرک دانشگاهی خود نیز وارد بازار کار شوند.

دانشگاه رُزه در بلغارستان با وجود اینکه یکی از دانشگاه های کم سابقه و تازه تاسیس است را می توان به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. دانشگاه مدیریت وارنا در بلغارستان نیز که یکی از دانشگاه های مشهور در سراسر جهان است از دیگر دانشگاه های برتر این کشور به حساب می آید. افرادی که دانشگاه آزاد وارنا را برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر انتخاب می کنند نیز مسیر ساده تری برای دریافت پذیرش از دانشگاه خواهند داشت اما باید با شهریه بیشتری روبرو شوند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور بلغارستان در برخی از دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل است که برخی از افراد به دلیل اینکه توان پرداخت هزینه های خود در کشورهای پیشرفته جهان را ندارند، این کشور را انتخاب می کنند و از آن پلی می سازند تا به کمک آن بتوانند آینده خود را در کشورهای پیشرفته دیگر رقم بزنند.

شهریه دانشگاه های دولتی کشور بلغارستان برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در 2500€ تا 3000€ (یورو) در سال برای دانشجویان مقطع کارشناسی است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز شهریه دانشگاهی ممکن است تا 3500€ (یورو) در سال نیز افزایش پیدا کند و از همین رو است که می توان این کشور را در دسته کشورهای مقرون به صرفه جای داد.

در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور نیز باید به این نکته اشاره داشت که این کشور در دسته کشورهای ارزان قیمت اروپایی قرار دارد و با 350€ تا 550€ (یورو) در ماه می توان زندگی با کیفیت مناسب دانشجویی را در این کشور تجربه کرد. دانشجویان خارجی می توانند با استفاده از فرصت کار نیمه وقت در این کشور، این مبلغ را تهیه کنند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در بلغارستان

دانشجویانی که در بلغارستان مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشند، قادر خواهند بود تا برای مدتی در این کشور به جستجوی کار مشغول شوند و در صورتی که شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و قرارداد کاری به امضا برسانند قادر خواهند بود تا اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و از مزایای زندگی در این کشور بهره مند شوند.

مهندسین کامپیوتر در کشور بلغارستان نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان، از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و نرخ بیکاری در میان افرادی که در این حوزه تحصیل کرده اند در حداقل خود قرار دارد. در نمودار زیر متوسط درآمد نیروی کار در زمینه مهندسی کامپیوتر در این کشور نشان می دهد که این افراد به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور بلغارستان

بلغارستان برای بسیاری از افراد نمی تواند مقصد تحصیلی مناسبی باشد چرا که آن ها رزومه تحصیلی خوبی در اختیار دارند و به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با هزینه تحصیل در کشورهای پیشرفته جهان کشوری را انتخاب می کنند که از نظر تحصیلی ممکن است شرایط خوبی نداشته باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در مسیر مهاجرت راهنمایی های کافی را در اختیار شما قرار دهند پس توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت تحصیلی، با ایشان تماس حاصل فرمایید و از رهنمودهای ایشان استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *