ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی یکی از رشته های برگزیده در این کشور است که علاقمندان نسبتا زیادی را در سالهای اخیر به خود جلب کرده است. دانشگاه های شیلی در طول سالیانه گذشته پیشرفت زیادی را در رشته مهندسی کامپیوتر پشت سر گذاشته اند و توانسته اند به رتبه های مناسبی در این رشته دست پیدا کنند و همین دلیلی بوده است تا متقاضیان تحصیل در شیلی به صورت نسبی افزایش پیدا کنند اما نمی توان گفت که تحصیل در این رشته در شیلی یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای علاقمندان به این رشته است.

شیلی یکی از کشورهای در حال توسعه در آمریکای جنوبی است و به همین دلیل است که مهندسان کامپیوتر یکی از نیروهای کار مورد نیاز این کشور برای قرارگیری در مسیر توسعه و پیشرفت هستند. مهندسین کامپیوتر در شیلی با بروز ترین داده های علمی در این رشته آشنایی پیدا می کنند و همین مسئله زمینه ساز آمادگی آن ها برای ورود به پیشرفته ترین بازارهای کاری در این رشته خواهد بود. اگرچه هزینه های تحصیل در کشور شیلی به طور کلی مقرون به صرفه نیست اما می توان گفت که تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور می تواند مزایای نسبتا زیادی را برای علاقمندان به همراه داشته باشد.

به دلیل اهمیت بالایی که تحصیل مهندسی کامپیوتر در شیلی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت:

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی چیست؟
  • برای تحصیل در این رشته در شیلی به چه سرمایه ای نیاز خواهد بود؟
  • شرایط کار پس از تحصیل مهندسان کامپیوتر در شیلی چگونه است؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در این کشور چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

زمانی که فردی تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرد، باید شرایط تحصیل در کشورهای مختلف جهان را در نظر داشته باشد و با توجه به شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کند تا بتواند با آسودگی خاطر بیشتری مسیر دریافت پذیرش و مهاجرت تحصیلی را تجربه کند.

تحصیل در شیلی به زبان اسپانیایی انجام می شود اما در بسیاری از دانشگاه های این کشور در رشته مهندسی کامپیوتر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد اما طبیعتا گزینه های در دسترس افراد محدودتر خواهد شد. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در این کشور، آن است که برای دریافت مدرک کارشناسی در این کشور، هر دانشجو باید حداقل 7 ترم تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارد و این مسئله سبب شده است تا تحصیل در این رشته تحصیلی طولانی تر از سایر رشته های تحصیلی در این کشور باشد.

دانشگاه کاتولیک شیلی با قرار گرفتن در رتبه 109 جهان در این رشته تحصیلی، به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای ورود به دانشگاه است. دانشگاه شیلی نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان در این رشته است که در جایگاه 126 قرار گرفته است. از دیگر دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر می توان به دانشگاه فنی فدریکو سانتا ماریا در شهر والپرایزو اشاره کرد که رتبه 290 جهان را به خود اختصاص داده است. دو دانشگاه کانسپشن و همچنین دانشگاه سانتیاگوی شیلی نیز به طور مشترک در این رشته رتبه 398 جهان را به دست آورده اند و در جمع برترین های جهان قرار دارند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

یکی دیگر از مواردی که دانشجویان پیش از ورود به کشور مقصد باید به آن توجه داشته باشند، هزینه هایی است که در طول دوره تحصیل خود باید پرداخت کنند که شامل هزینه های زندگی و همچنین هزینه های تحصیل به صورت جداگانه می شود. شهریه تحصیل در دانشگاه های شیلی برای علاقمندان به رشته مهندسی کامپیوتر در حدود 5700€ تا 7000€ (یورو) در طول یک سال تحصیلی است. دانشجویان بسیار کمی در شیلی توان دریافت بورسیه های تحصیلی را خواهند داشت و این نیز نکته ای حائز اهمیت برای علاقمندان به تحصیل در شیلی است.

علاوه بر این دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در شیلی نیز توجه ویژه داشته باشند چراکه بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، انجام کار دانشجویی در شیلی طبق قوانین داخلی ممنوع است و در نتیجه دانشجویان نمی توانند برای تامین مایحتاج زندگی خود از این فرصت استفاده کنند. هزینه زندگی در کشور شیلی برای دانشجویان بین المللی حداقل 9000€ (یورو) در طول یک سال تحصیلی است و با توجه به این که دانشجویان حدود 4 سال در این کشور به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر خواهند پرداخت باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور نمی تواند چندان مقرون به صرفه باشد.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور شیلی

مهندسان کامپیوتر نه تنها در شیلی بلکه در سراسر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از سطح درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و از این طریق می توانند زندگی در رفاه اجتماعی مناسبی را داشته باشند. اما آیا می توان به عنوان یک مهندس کامپیوتر در این کشور مشغول به کار شد؟ افرادی که در شیلی دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود می توانند برای یک بازه زمانی مشخص در این کشور اقامت داشته باشند و از این طریق به جستجوی کار در این کشور مشغول شوند. افرادی که در این مسیر موفقیت کسب کنند، قادر خواهند بود تا اقامت کشور شیلی از طریق کار را نیز به دست آورند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در شیلی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور شیلی

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک مهندس کامپیوتر در این کشور از سطح درآمد بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی می تواند هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور را تامین کند. با این وجود در رابطه تحصیل در شیلی همچنان می توان گفت که تردیدهای زیادی وجود دارد چراکه متقاضیان به ناچار باید هزینه های بسیار زیادی را صرف کنند تا از این طریق به اقامت شیلی دست پیدا کنند که کیفیت زندگی تنها در برخی از شهرهای آن در سطح مناسب قرار دارد. شما در همین زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا ایشان در زمینه های مختلف مهاجرتی شما را یاری کنند.

سوالات متداول در باب رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی کامپیوتر پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • چشم انداز شغلی در رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی چگونه است؟ یکی از مهمترین دلایل انتخاب دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی چشم انداز شغلی ایده آل در این رشته تحصیلی در شیلی می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در شیلی چقدر است؟ طول دره تحصیل رشته کامپیوتر در شیلی بسته به دانشگاه مورد نظر دانشجویان متفاوت می باشد، اما معمولا بین 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *