ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان

رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان

رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان از جمله رشته هایی است که در بسیاری از دانشگاه های غیر پزشکی این کشور به علاقه مندان ارائه می شود. رشته مهندسی کامپیوتر نه تنها در این کشور بلکه در بسیاری از کشورهای جهان متقاضیان دانشگاهی بسیار زیادی دارد و یکی از عمده ترین دلایل توجه به این رشته تحصیلی آن است که متقاضیان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور قادر خواهند بود تا به بازار کار ورود پیدا کرده و از درآمد بسیار بالایی نیز بهره مند شوند. کمتر کسی را می توان در جهان امروز یافت که اهمیت رشته علوم کامپیوتر در جهان امروز را نداد.

کشور مجارستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که توسعه بسیار مناسبی را در زمینه های مختلف تجربه کرده است و دانشگاه های این کشور به خصوص در سال های اخیر از اهمیت بسیاری برخوردار شده اند. شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور به مراتب از کشورهایی همچون آلمان و اتریش ساده تر است و به همین دلیل می توان دید که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور امروزه این کشور را به عنوان یکی از مقاصد احتمالی مهاجرت خود معرفی می کنند. دانشگاه های مجارستان در طول سال های اخیر به لطف همین توجهات خارجی بوده است که پیشرفت چشمگیری را در رشته های مختلف تجربه کرده اند. به دلیل اهمیت توجه به رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح این موضوع خواهند پرداخت.

شرایط رشته مهندسی کامپیوتر در کشور مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای شناخته شده در قاره اروپا است و از جمله کشورهایی است که همچنان بر اصول و اعتقادات گذشته خود پایبند است. مردم این کشور سبک زندگی سنتی تری به نسبت کشورهای غربی اروپا دارند و جایگاه خانواده در این کشور همچنان بالاتر از همه چیز است. مردم مجارستان به زبان های مجاری و همچنین آلمانی صحبت می کنند اما تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان فراهم شده است.

نکته جالب در خصوص تحصیل در کشور مجارستان آن است که دانشجویان علاقمند به این کشور نیازی به مدرک زبان برای ورود به این کشور نخواهند داشت. دانشجویان می توانند در مرحله اول در دوره های آموزش زبان در این کشور شرکت کنند و پس از آن در رابطه با ورود به دانشگاه های این کشور تصمیم گیری کنند. رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود و دانشجویان برای ورود به آن تنها به یک نمره آیلتس 6 نیاز خواهند داشت.

هرچه معدل متقاضیان برای ورود به دانشگاه های مجارستان بهتر باشد، آن ها شانس بالاتری برای ورود به دانشگاه های برتر این کشور خواهند داشت اما با توجه به سطح علمی دانشگاه های این کشور، می توان انتظار داشت که متقاضیان با معدل کمتر از 15 نیز شانس مناسبی برای دریافت پذیرش از برخی از دانشگاه های این کشور داشته باشند. در حال حاضر دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست در کشور مجارستان برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به حساب می آید چراکه رتبه 273 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و این خود می تواند یکی از امتیازات این دانشگاه برای تحصیل در این رشته باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور مجارستان

شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان

اگر تحصیل رشته پزشکی در مجارستان و همچنین رشته های وابسته به آن را کنار بگذاریم، تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان برای تحصیل در این کشور نیازی به صرفه هزینه های سنگین، چنانچه در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا و غیره رایج است، ندارند. با وجود هزینه های مقرون به صرفه دانشجویان همچنین امکان دریافت کمک هزینه های مالی را نیز خواهند داشت و این خود می تواند یکی از امتیازات انتخاب این کشور برای تحصیل باشد.

شهریه دانشجویان بین الملی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان در حدود 2500€ تا 5000€ (یورو) در طول سال تحصیلی است که در بخشی از دانشگاه های این کشور این امکان وجود دارد که شهریه در چندین قسط پرداخت شود. علاوه بر هزینه های مربوط به دانشگاه، دانشجویان با هزینه های زندگی در این کشور نیز روبرو خواهند بود که به طور متوسط در حدود 450€ تا 700€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل این کشور در دسته کشورهای ارزان قیمت برای زندگی قرار دارد. ضمن این که دانشجویان بین المللی در مجارستان فرصت کار ضمن تحصیل را نیز خواهند داشت و این می تواند به آن ها کمک کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کنند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور مجارستان

بسیاری از افرادی که تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند، به این دلیل است که قصد بازگشت به کشور را ندارند و مجارستان این فرصت را در اختیار آن ها قرار خواهد داد. در صورتی که فردی در مجارستان تحصیل کرده باشد، این فرصت را خواهد داشت که پس از تحصیل در این کشور به کاریابی مشغول شود و با امضای یک قرار داد کاری در این کشور، اقامت آن را به دست آورد. مهندسین کامپیوتر در کشور مجارستان در دسته افرادی قرار دارند که شغل آن ها به شدت در این کشور مورد نیاز است و می توانند به راحتی پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور به کار دست پیدا کرده و در نهایت به شغلی با درآمد بالا نیز دست پیدا کنند.

در نمودار زیر، می تواند متوسط درآمد این افراد را نیز مشاهده نمود.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور مجارستان

این درآمد بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است اما به نسبت کشورهای مطرح اروپایی وضعیت مناسبی ندارد و دلیل عمده این مسئله مقرون به صرفه تر بودن هزینه های زندگی در مجارستان است. به طور کلی می توان گفت که اعزام دانشجو به مجارستان یک فرصت ایده آل برای ورود به حوزه شنگن است و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز می توانند با اهمیت بودن این مسئله را به تایید برسانند.

سوالات تخصصی در خصوص رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان

در بخش موخره مقاله پیشرو به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شهریه رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان چه میزان است؟ شهریه دانشجویان بین الملی برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در مجارستان در حدود 2500€ تا 5000€ (یورو) در طول سال تحصیلی است که در بخشی از دانشگاه های این کشور این امکان وجود دارد که شهریه در چندین قسط پرداخت شود. علاوه بر هزینه های مربوط به دانشگاه، دانشجویان با هزینه های زندگی در این کشور نیز روبرو خواهند بود که به طور متوسط در حدود 450€ تا 700€ (یورو) در ماه است و به همین دلیل این کشور در دسته کشورهای ارزان قیمت برای زندگی قرار دارد.
  • شرایط رشته مهندسی کامپیوتر در کشور مجارستان چگونه است؟ هرچه معدل متقاضیان برای ورود به دانشگاه های مجارستان بهتر باشد، آن ها شانس بالاتری برای ورود به دانشگاه های برتر این کشور خواهند داشت اما با توجه به سطح علمی دانشگاه های این کشور، می توان انتظار داشت که متقاضیان با معدل کمتر از 15 نیز شانس مناسبی برای دریافت پذیرش از برخی از دانشگاه های این کشور داشته باشند. در حال حاضر دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست در کشور مجارستان برترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به حساب می آید چراکه رتبه 273 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و این خود می تواند یکی از امتیازات این دانشگاه برای تحصیل در این رشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *