ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی به شمار می رود و دانشگاه های این کشور دارای جایگاه جهانی هستند. افرادی که در کشور مکزیک تحصیل می کنند می تواند از برخی از مزایای موجود در این کشور بهره ببرند اما حقیقت امر آن است که بسیاری از ساکنان این کشور در تلاش هستند تا برای رسیدن به شرایط زندگی بهتر به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا مهاجرت کنند. در چنین شرایطی اگرچه جایگاه دانشگاه های مکزیک برای تحصیل در این رشته شرایط مناسبی دارند، متقاضیان باید تحقیقات دقیقی در این رابطه انجام داده باشند.

رشته مهندسی کامپیوتر امروزه به عنوان یکی از رشته های پر متقاضی در جهان شناخته می شود و کشورهای مطرح جهان در تلاش هستند تا شرایط مناسبی را ایجاد کنند تا برترین های این رشته را به سمت خود جذب کنند. در چنین شرایطی است که مکزیک را نمی توان در جمع بهترین کشورهای جهان برای تحصیل معرفی کرد. هزینه های تحصیل در مکزیک نسبتا مقرون به صرفه است اما نمی توان هزینه های زندگی در این کشور را نیز به همین نسبت مقرون به صرفه دانست و این یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. به دلیل اهمیت تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور خواهند پرداخت تا راهنمای جامعی برای علاقمندان به این رشته باشد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک چیست؟
  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در کشور مکزیک به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور مکزیک چگونه است؟
  • درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور مکزیک چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

زمانی که فردی کشوری را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، باید پیش از آن آگاهی های کافی در رابطه با شرایط زندگی در آن کشور را نیز به دست آورد. سینمای هالیوود زندگی در مکزیک را به گونه ای دیگر از آنچه در واقعیت رخ می دهد را به تصویر می کشد و به همین دلیل تصورات نادرستی در رابطه با زندگی در این کشور شکل گرفته است.

دانشگاه های مکزیک جایگاه بسیار مناسبی در رشته مهندسی کامپیوتر در اختیار دارند و به همین دلیل نمی توان اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را ساده در نظر گرفت. دانشگاه ملی آتومونه دی مکزیکو به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر رتبه 92 جهان در این رشته را به دست آورده است و این نشان دهنده قدرت علمی این دانشگاه است. دانشگاه تکنولوژی مونتری نیز رتبه 129 جهان را در این رشته به خود اختصاص داده است و همچنان یکی از برترین های جهان به شمار می رود. دانشگاه پلی تکنیک ملی نیز رتبه 228 جهان را در این رشته در اختیار دارد و همچنان یکی از دانشگاه های برتر جهان در این رشته به حساب می آید.

دانشجویانی که این رشته تحصیلی را برای ادامه تحصیل خود در مکزیک انتخاب کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و این فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به این رشته است تا بدون نیاز به یادگیری زبان اسپانیایی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در مکزیک

بسیاری بر این باورند که هزینه های تحصیل در کشوری همچون مکزیک به دلیل فقر موجود در این کشور بسیار ارزان قیمت خواهد بود و این در حالی است که این تصور بر خلاف واقعیت های موجود در این کشور است. بسیاری از دانشجویان مکزیکی در این کشور به صورت رایگان به ادامه تحصیل می پردازند ولی دانشجویان بین المللی در این کشور نیاز به پرداخت شهریه کامل خواهند داشت. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور مکزیک در رشته مهندسی کامپیوتر در حدود 3200$ تا 5000$ (دلار) در سال است در حالی که این شهریه در دانشگاه های خصوصی ممکن است تا 15000$ (دلار) نیز افزایش پیدا کند.

هزینه زندگی در کشور مکزیک نیز برای دانشجویان چندان ارزان قیمت نیست و هر دانشجوی به طور متوسط به حدود 600$ تا 800$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند و با توجه به این که دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کار نخواهند داشت، فرصت تامین مخارج زندگی از این طریق وجود نخواهد داشت.

درآمد یک مهندس رشته کامپیوتر در کشور مکزیک

زمانی که فردی در کشور مکزیک تحصیل می کند، این فرصت را خواهد داشت که در این کشور به صورت تمام وقت مشغول به کار شود و ویزای کاری این کشور را نیز به دست آورد. در چنین صورتی او فرصت خواهد داشت تا اقامت مکزیک را نیز در اختیار داشته باشد و این یکی از مزایای تحصیل در کشور مکزیک است. اقامت مکزیک در بلند مدت می تواند منجر به دریافت تابعیت این کشور شود ضمن این که این کشور از قانون خاک تبعیت می کند و فرزندان متولد شده در این کشور می توانند تابعیت داشته باشند.

مهندسین کامپیوتر در کشور مکزیک نیز می توانند به درآمد مناسبی دسترسی داشته باشند چراکه در بسیاری از شهرهای توسعه یافته مکزیک این شغل مورد نیاز است و هرچه تحصیلات و تجربه فرد بیشتر باشد، شانس رسیدن او به شغل و همچنین درآمد بالاتر افزایش می یابد. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان کامپیوتر در کشور مکزیک نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور مکزیک

دسترسی به این درآمد برای زندگی در کشور مکزیک می تواند بسیار مناسب باشد و هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور را نیز تامین کند. با همه این تفاسیر نمی توان مکزیک را به عنوان یک کشور مناسب برای تحصیل معرفی کرد چراکه بسیاری از شهروندان آن نیز در حال یافتن راهی برای مهاجرت به سایر کشورهای جهان هستند. در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی به کشورهای برتر جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از تجربیات ایشان در زمینه مهاجرت بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *