ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی را میتوان به عنوان یکی از مهم ترین رشته های گروه مهندسی معرفی کرد که هر ساله نظر بسیاری را جلب می کند. برخی از دانشگاه های این کشور در جمع برترین های جهان در این رشته قرار دارند و به همین دلیل است که نمی توان به سادگی به هر فردی توصیه کرد که دوره تحصیلی خود را در این کشور پشت سر بگذارد چرا که رزومه قدرتمند یکی از مهم ترین عوامل در ورود به دانشگاه های این کشور است.

رشته مهندسی کامپیوتر امروزه به عنوان یکی از گره گشاترین رشته های تحصیلی شناخته می شود و در تمامی زمینه ها حضوری فعال داشته است تا جایی که امروز علم پزشکی نیز بسیاری از پیشرفت های خود را به رشد مهندسی کامپیوتر مدیون است. مهندسان کامپیوتر در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار فعالیت می کنند و هر یک از آن ها می توانند برای کشور مبدا اهمیت بسیار زیادی داشته باشند و از همین رو است که کشورهای پیشرفته جهان در تلاش هستند تا در این زمینه دانشجویانی را پرورش دهند که آینده روشن تری را برای این کشور ترسیم کنند. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که رشته مهندسی کامپیوتر در دنیای امروز دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل این رشته در کره جنوبی خواهند پرداخت.

  • بورسیه رشته کامپیوتر در کره جنوبی چقدر تعلق می گیرد؟
  • بورسیه رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی چه مزایایی دارد؟
  • رشته کامپیوتر در کره جنوبی چقدر درآمد دارد؟
  • شرایط بورسیه رشته کامپیوتر در کره جنوبی چیست؟
  • برترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • شرایط دانشجویان بین المللی برای دریافت اقامت کره جنوبی پس از تحصیل چیست؟
  • درآمد یک مهندس کامپیوتر در کشور کره جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از کشورهای فوق پیشرفته در آسیا است و در تلاش است تا در زمینه های مختلف در جمع کشورهای برتر جهان نیز قرار بگیرد. در این راستا، کره جنوبی شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل در این کشور در رشته های مختلف قرار داده است و رشته مهندسی کامپیوتر نیز شرایط بسیار مساعدی دارد. امروزه بسیاری از دانشجویان خارجی این فرصت را در اختیار دارند که با دریافت مدرک آیلتس با نمره 6 در این کشور دوره تحصیلی خود در رشته مهندسی کامپیوتر را آغاز کنند. رشته مهندسی کامپیوتر در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کره جنوبی ارائه می شود و دانشجویان خارجی امکان تحصیل در تمامی این مقاطع را خواهند داشت.

دانشگاه های کره جنوبی در رشته مهندسی کامپیوتر جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار گرفته اند و تعداد قابل توجهی از آن ها در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. موسسه تکنولوژی و علوم پیشرفته کره در شهر دائجون بهترین دانشگاه این کشور به حساب می آید که رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی سئول نیز با قرار گرفتن در رتبه 27 جهان، دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به شمار می رود.

دانشگاه علوم و تکنولوژی پوهانگ نیز رتبه 58 جهان را در اختیار گرفته است. در کنار این دانشگاه ها، دانشگاه سئول قرار دارد که رتبه 63 را در اختیار دارد و دانشگاه سانگ کیونک وان نیز رتبه 66 جهان را به خود اختصاص داده است. در رتبه 79 جهان نیز نام دانشگاه هانیانگ دیده می شود و دانشگاه یون سی نیز با قرار گرفتن در رتبه 88 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور است. سایر دانشگاه های این کشور فاصله نسبتا زیادی با دانشگاه های یاد شده دارند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

شرایط تحصیل در کره جنوبی بسیار مناسب است اما نمی توان در رابطه با شهریه دانشجویان بین المللی در این کشور نظر مشابهی داشت. شرایط در کره جنوبی به گونه ای است که اکثر دانشجویان بومی در این کشور واجد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی می شوند اما دانشجویان خارجی شانس چندان زیادی برای دریافت بورسیه نخواهند داشت.

شهریه دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی در هر ترم تحصیلی در حدود 4200$ تا 5500$ (دلار) است و در نتیجه می توان گفت که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شهریه دانشگاه در این کشور گران تر به حساب می آید. علاوه بر هزینه های مرتبط با تحصیل، هزینه زندگی در کره جنوبی نیز باید در برنامه ریزی های مالی افراد مورد توجه قرار گیرد. به طور متوسط می توان گفت که برای هزینه زندگی دانشجویی در این کشور، یک دانشجو ماهانه به 850$ تا 1100$ (دلار) نیاز خواهد داشت که می تواند آن را با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور به صورت نیمه وقت جبران کند.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در کره جنوبی

دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در کره جنوبی به دست آورده اند، بدون توجه به ملیت خود این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار پرداخته و در صورتی که شغل مورد نظر خود را بیابند، در این کشور اقامت پیدا کنند. شرایط کار در کره جنوبی به گونه ای است که کمتر کسی می تواند در این کشور شغل مورد نظر خود را بیابد مگر این که فرصت کاریابی در این کشور را داشته باشد.

مهندسین کامپیوتر در کره جنوبی نیز شانس بسیار بالایی برای کاریابی خواهند داشت چرا که دولت این کشور برنامه ویژه ای در این زمینه داشته است و شرکت های خصوصی بسیاری نیز در این کشور فعال هستند و در نتیجه نیاز بسیاری به این حرفه وجود دارد. درآمد مهندسان کامپیوتر در این کشور نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و این افراد درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دارد.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور کره جنوبی

شرایط زندگی در کره جنوبی و تفاوت های فرهنگی موجود در این کشور سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان با وجود شرایط استاندارد زندگی، این کشور را به مقاصد دیگری ترک کنند تا شرایط بهتری را برای زندگی خود ایجاد کنند. با این وجود نمی توان گفت که کره جنوبی کشوری نامناسب برای زندگی و تحصیل است.

بورسیه رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

بورسیه رشته مهندسی کامیپوتر در کره جنوبی شامل بورسیه های خاص این رشته در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا می شود. بورسیه رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان رتبه اول ورودی و دانشجویان بین المللی ممتاز در نظر گرفته شده است که هزینه های تحصیلی را تخفیف می دهد. بورسیه رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی در مقطع تحصیلات تکمیلی بیشتر جنبه تشویق به تحقیات و تدوین رساله و پایان نامه های تخصصی است. بورسیه رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی در دانشگاه های مختلف شرایط و مبالغ متفاوتی هم دارند.

در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به برترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی چقدر است؟ شهریه دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی در هر ترم تحصیلی در حدود 4200$ تا 5500$ (دلار) است و در نتیجه می توان گفت که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شهریه دانشگاه در این کشور گران تر به حساب می آید. علاوه بر هزینه های مرتبط با تحصیل، هزینه زندگی در کره جنوبی نیز باید در برنامه ریزی های مالی افراد مورد توجه قرار گیرد. به طور متوسط می توان گفت که برای هزینه زندگی دانشجویی در این کشور، یک دانشجو ماهانه به 850$ تا 1100$ (دلار) نیاز خواهد داشت که می تواند آن را با استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور به صورت نیمه وقت جبران کند.
  • درآمد درآمد مهندس کامپیوتر در کره جنوبی چقدر است؟ به طور متوسط 4.400.000 ون
4.5/5 - (4 امتیاز)

54 دیدگاه برای “رشته مهندسی کامپیوتر در کره جنوبی

  1. بدون نام گفت:

    سلام ببخشید وقتی که در رشته کامپیوتر به صورت تخصصی کامپیوتر رو میخونن اما تو ریاضی اصلا کاری با کامپیوتر ندارند ، پس چرا شرایط مهاجرت در رشته ریاضی بهتره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته های مهندسی کامپیوتر به شدت نیاز به دانش فیزیک و ریاضی داره و به درک الگوریتم ها وابسته هست. دلیل اصلی این موضوع هم همین هست

  2. kiyana گفت:

    سلام من میخوان رشته ای مهندسی کامپیوتر بخونم
    و اگه دانشگاه رو در ایران تموم کنم باید برای اینکه بتونم با این رشته به کره جنوبی برم چیکار کنم ذهنم رو درگیر کرده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک زبان داشته باشید که یا کره ای هست یا انگلیسی. اگر در ال حاضر هیچ کدوم رو بلد نیستید، تحقیق کنید که کدام زبان بیشتر به درد می خوره برای دانشگاه که عموما انگلیسی هست.
      مدارکتون رو باید کامل ترجمه کنید، برای دانشگاه های کره ای بفرستید تا بتونید در نهایت پذیرش بگیرید

  3. پرناز گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای تحصیل در این رشته در کره جنوبی با داشتن تسلط کامل به زبان کره ای باز هم نیاز هست به زبان انگلیسی تسلط داشت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی نخواهد بود

      1. پرناز گفت:

        در رشته های دیگر هم نیاز نخواهد بود؟

        1. امیر جلالی گفت:

          شما یا باید زبان انگلیسی مدرک داشته باشید، یا زبان کره ای.
          بعضی از رشته های خاص (بسته به تشخیص دانشگاه) ممکن هست دو زبانه باشن

  4. طهورا حیدری گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخوام مهندسی کامپیوتر بخونم ، یک سوال که همیشه ذهن من رو درگیر کرده رو می خواستم بپرسم اینکه ، بعد از اینکه پایه دوازدهم رو تموم کردم باید کنکور بدم بعد برای بورسیه درخواست بدم یا نیازی به کنکور نیست؟؟؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که از کره جنوبی پذیرش بگیرید، خیر نیازی نیست که کنکور ایران رو بدید ولی این که سال های بعد هم همین شرایط باشه یا نه مشخص نیست.
      برای بورسیه هم باید شرایط رو توی همون سالی که درخواست می دید بررسی کنید

  5. هامین گفت:

    سلام. من برای کاردانی حسابداری خوندم ولی برای کارشناسی به کامپیوتر تغییر رشته دادم. میخواستم بدونم میتونم برای ارشد برای دانشگاه های کره جنوبی در خواست بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید در رشته کامپیوتر تحصیل کنید

  6. بنیامین گفت:

    سلام. من کاردانی حسابداری تموم کردم برای کارشناسی دارم کامپیوتر می خوانم یعنی کلا ۲ سال کامپیوتر میخونم. معدل هم تا الان ۱۹. مدرک IELTS 7 دارم و زبان کره ای هم تا سطح متوسط بلدم و می خوام برای مدرک تاپیک هم اقدام کنم. تمکن مالیم هم خوبه و نیازی به بورسیه ندارم. می خواستم بدونم با توجه به شرایطم میتونم برای دانشگاه های تاپ کره درخواست بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به این داره که شما در پایان مقطع کارشناسی چه شرایطی داشته باشید
      در کره هم به زبان کره ای و هم انگلیسی می تونید تحصیل کنید و ظاهر رزومه شما خوب هست و احتمال پذیرش برای شما وجود داره

  7. Sara گفت:

    سلا وقتتون بخیر من دانشجوی سال اول رشته کامپیوتر شاخه هوش مصنوعی از دانشگاه صنعتی شریف هستم آیلتس با نمره ۸ دارم و تاپیک ۵ زبان کره ای آیا امکان اخذ بورسیه دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      پذیرش می تونید بگیرید ولی بورسیه گرفتن واقعا ساده نیست و شما باید در رقابت با سایر دانشجوها بهترین شرایط رو داشته باشید

  8. Fatemeh گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام ارشد رو مهندسی کامپیوتر بخونم ولی رشته کارشناسی پیوسته من علوم تربیتی هست آیا میتونم در کره جنوبی این رشته رو برای ارشد بخونم؟ یعنی می تونم ارشد رو در این کشور با یه رشته غیر مرتبط بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این رشته ها به هم هیچ ارتباطی ندارند که شما بخواهید تغییر رشته بدید

      1. سحر گفت:

        سلام وقتتون بخیر من کارشناسی مهندسی کامپیوتر هستم و میخوام از طریق تحصیل وارد کره جنوبی بشم . پیشنهاد شما برای من چیه برای کارشناسی ارشد اقدام کنم) بورسیه( یا از طریق شغل و برنامه نویسی؟ سطح مالی بالایی برای دانشگاه آزاد کره ندارم
        ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما اگر دانشگاه دولتی هم شرکت کنید (مسیر فراهم هست) بازهم نمی تونید به سادگی انتظار داشته باشید که به شما کمک هزینه مالی پرداخت بشه. می تونید اون جا نیمه وقت کار کنید ولی برای 2 سال تحصیل خودتون باید حدود 11000$ (دلار) هزینه کنید.
          برای کار کردن هم باید سایت های کاریابی رو بررسی کنید تا بتونید یک پیشنهاد کاری بگیرید. مسیر کار به مراتب سخت تر هست برای ورود اما بسیار ارزشمندتر
          اگر از طریق تحصیل هم وارد بشید، می تونید اول درس بخونید و بعد وارد بازار کار بشید

          1. سحر گفت:

            ممنونم از توضیحاتتون♥️من دانشگاه صنعتی دولتی هستم مدرک زبان انگلیسیمو ب زودی میگیرم زبان کره ای هم در حد مبتدی میدونم اما گپ تحصیلیم ۳ ساله، با این اوضاع اگه اپلایی کنم میتونم شانسی داشته باشم؟ معدل دبیرستان ۱۷ ، کارشناسی تا اینجا ۱۵و … و آیا میتونم دانشگاهای ضعیف تر اقدام کنم که هزینه کمتری برام داشته باشه؟اگه میشه میتونید بگید حدودا چقدر؟

          2. امیر جلالی گفت:

            این که می فرمایید تا اینجا 15 یعنی هنوز دانشجو هستید؟
            اگر بله که شما دیگه گپ تحصیلی ندارید چون قرار هست برای کارشناسی ارشد اقدام کنید در نظر داشته باشید که گپ تحصیل از آخرین مدرکی که دریافت کردید حساب می شه.
            شانس شما بستگی به رزومه تحصیلی و کاریتون داره. اگر بلافاصله بعد از مدرک اقدام کنید، نیازی به سابقه کاری هم ندارید.
            اگر دانشگاه ضعیف تر اقدام کنید هم هزینه ها تا حدود زیادی همین هست و گاهی حتی دانشگاه های ضعیف تر هزینه های بیشتری دارند. این که شهریه شما چقدر هست رو باید توی سایت دانشگاه مطالعه کنید به صورت دقیق.

  9. 😊 گفت:

    سلام من دبیرستان رشته گرافیک رایانه می خونم
    می تونم تو کره علوم کامپیوتر بخونم ….

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه مورد نظر خودتون رو پیدا کنید، مدارک مورد نظر رو آماده و در زمان مناسب باید درخواست خودتون رو به دانشگاه ارسال کنید

  10. ایلین گفت:

    سلام ببخشید از چه طریق میشه برای رشته کامپیوتر بورسیه کره جنوبی رو گرفت؟ اصلا در این زمینه بورس دارند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه دارند ولی باید در نظر داشته باشید که هیچ ضمانتی برای دریافت بورسیه نیست

  11. فاطمه گفت:

    سلام رشته کامیپوتر از کار و فناوری بورسیه داره تو کره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تمام رشته های تحصیلی در کره جنوبی بورسیه دارند، ولی فقط افرادی می تونن اون ها رو به دست بیارن که رزومه تحصیلیشون در اون گروه اول باشه

  12. فرزندخوانده کیم تهیونگ اعظم گفت:

    سلام چرا به کسایی که میگن دبیرستان برم ریاضی بعد کامپیوتر شما ریاضیو پیشنهاد میدید ایامشکلی داره ؟یالطفا دلیلشو بگین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی نیست اما اعتبار خیلی بیشتری داره و می تونید از این طریق شانس پذیرش خودتون رو به صورت قابل توجهی افزایش بدید

  13. ستایش گفت:

    سلام
    من میخوام کامپیوتر بخونم ولی نمیدونم از هنرستان برم یا ریاضی و میخوام بورسیه کره جنوبی بگیرم
    به نظر شما از کدوم بهتره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته ریاضی برای شما بهتر هست
      ولی زیاد به فکر دریافت بورسیه نباشید چون دور از دسترس هست

      1. فاطمه گفت:

        سلام وقت بخیر
        برای رشته کامپیوتر اگر از هنرستان بریم ممکنه بعضی دانشگاه های کره ای مدرک هنرستان را دست بالا نگیرند و امکان قبولی کمتر بشه؟؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله این امکان هست. بهتر هست از طریق رشته ریاضی اقدام کنید

  14. انیس گفت:

    من کاردانی اینجا تو ایران خوندم برای کارشناسی میتونم برم و اینکه چند سالگی میتونم برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک کاردانی در کره جنوبی و اکثر کشورهای جهان به عنوان یک مدرک دانشگاهی مورد تایید قرار نمی گیره. شما باید برای دوره کارشناسی اقدام کنید و تا قبل از 30 سالگی باید درخواست خودتون رو ثبت کنید تا شانس ویزا داشته باشید

  15. Yeganeh گفت:

    سلام
    می خواستم بدونم میشه بعد از تحصیل برای کار به کره ی جنوبی رفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید پیشنهاد کاری داشته باشید از این کشور

  16. ..... گفت:

    اگه برای دبیرستان رشته ی دیگه ای بخونیم و برا دانشگاه مهندسی کامپیوتر انتخاب کنیم امکان بورسیه و مهاجرت هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امکان مهاجرت هست ولی بورسیه مسئله ای نیست که به صورت قطعی بتونید به دستش بیارید

  17. حدیث گفت:

    حپاقل معدل برای درخواست تحصیل چقدره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به میزان اعتبار دانشگاه داره ولی با معدل 12 هم میشه از دانشگاه های ضعیف تر پذیرش گرفت

  18. یون جو گفت:

    سلام من افغانستانی هستم نمیتونم با دیپلم درخواست بورسیه کنم واسه دانشگاه کره جنوبی ممنون از جوابتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کره جنوبی بورسیه قطعی نداره. ممکن هست به شما بورسیه تعلق نگیره

  19. عسل گفت:

    سلام وقت بخیر
    من میخوام کامپیوتر بخونم و اگه بشه به کشور کره مهاجرت کنم
    الان من توی دبیرستان رشته ریاضی رو بخونم و بعد دانشگاه رشته کامپیوتر رو انتخاب کنم بهتره یا از همون اول برم هنرستان رشته کامپیوتر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست که در رشته ریاضی تحصیل کنید

    2. فاطمه موسوی گفت:

      سلام من رشتم انسانی است و میخوام رشته دانشگاهم رو کامپیوتر بخونم(مدرک فنی حرفه ایه کامپیوتر هم میخوام بگیرم )معدل هم 17 است، آیا میتونم برای بورسیه به اونجا اقدام کنم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        مقطع کارشناسی بورسیه نداره متاسفانه

        1. Arefeh گفت:

          سلام شما که میگید از رشته ی ریاضی بهتره کامپیوتر بخونیم ، شانس بورسیه برای فنی حرفه ای بیشتره یا ریاضی ، که بعدش بخوان کامپیوتر بخونن؟؟؟

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            هیچ تضمینی برای بورسیه در کره جنوبی نیست.
            مخصوصا توی دوره کارشناسی، اصلا نمی شه به این مسئله فکر کرد که یک نفر به بورسیه برسه.
            در مقاطع کارشناسی ارشد شانس بیشتر می شه و در مقطع دکتری قطعا شانس بالاتر هست.

    3. رزی گفت:

      سلام ببخشید من میخام رشته کامپیوتر بدارم
      برای بورسیه کره جنوبی تحصیل ام باید تا جه سطح باشه ک قطعی باشه و احتمال گرفتن بورسیه بیشتر بشه و تو چه سن باید برم دنبالش
      و اگه مدرک تایپک داشته باشم چی چون من خوندم یجا مسلط بودن به زبان کره ایی خیلی تاثیر دارع

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        اگر زبان کره ای بلد باشید، خیلی شرایط آسون تر هست.
        برای بورسیه هم وابسته به معدلتون می تونید شانس داشته باشید. اگر معدلتون بالا باشه، شانس بورسیه هم بیشتر میشه
        از نظر سنی هم بعد از گرفتن دیپلم می تونید اقدام کنید

      2. yasaman گفت:

        سلام من دارم با معدل ۲۰ هنرستان کامپیوتر میخونم نسبت به رشته ریاضی شانسم واسه بورسیه کره کمتره؟
        و برای بورسیه باید چه شرایطی داشته باشم که بتونم شانسمو واسه گرفتن بورسیه بیشتر کنم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          خیر این موضوع به بورسیه ربطی نداره.
          برای این موضوع، باید دانشگاه مورد نظر خودتون رو بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *