ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در کویت

رشته مهندسی کامپیوتر در کویت

رشته مهندسی کامپیوتر در کویت در دانشگاه هایی مانند دانشگاه آمریکایی خاورمیانه، دانشگاه آمریکایی کویت و کالج علم و فناوری کویت ارائه می شود. مهندسی کامپیوتر تمام زمینه های تحقیق، توسعه، طراحی و عملکرد سیستم های الکترونیکی و اجزای آن‌ها از جمله نرم افزار را در بر می گیرد. در این رشته تأکید بر زمینه های مختلف مانند برنامه نویسی و کامپایلرها، کامپیوترها و ریزپردازنده ها، سیستم های عامل، شبکه های کامپیوتری و ارتباطات و دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی و طراحی است. دانشجویان در دروس آزمایشگاهی که با کار در کلاس همراه است تجربه عملی کسب می کنند و مهارت های طراحی را از سال اول توسعه می دهند. برنامه درسی این رشته دانشجویان را برای ورود مستقیم به حرفه مهندسی آموزش می دهد و آن ها را برای تحصیلات تکمیلی آماده می کند.

فعالیت های آن ها شامل فعالیت های صنعتی، تحقیق، توسعه، طراحی، تولید، بازاریابی، عملیات، آزمایش میدانی و نگهداری انواع تجهیزات و سیستم های دولتی و صنعتی می شود. فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر مورد توجه تمامی صنایع اصلی هستند. آن ها دارای موقعیت های غیرمعمول و چالش برانگیز بسیاری در زمینه نرم افزار، هوافضا، مواد شیمیایی، خودرو، پزشکی، نساجی، حمل و نقل، نقت و سایر صنایع غیرالکتریکی و همچنین در زمینه کامپیوترها، الکترونیک، ارتباطات، برق و سایر صنایع الکتریکی هستند. فعالیت های آن ها شامل موارد زیر است:

  • فعالیت صنعتی
  • تحقیق و توسعه
  • طراحی
  • تولید
  • بازاریابی
  • عملیات
  • آزمایش میدانی
  • تعمیر و نگهداری انواع تجهیزات برای دولت، صنعت، بخش خصوصی و دولتی و خانوارها

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کویت تهیه نموده اند.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در AUM در کویت

گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آمریکایی خاورمیانه (AUM) در کویت مجموعه ای از اهداف آموزشی برنامه (PEOها) را تدوین کرده است که توصیف می کند فارغ التحصیلان در چند سال پس از فارغ التحصیلی به چه چیزی دست خواهند یافت. هدف برنامه مهندسی کامپیوتر این دانشگاه، آماده سازی فارغ التحصیلانی است که در مسیرهای شغلی انتخابی خود موفق خواهند بود. بطور خاص، فارغ التحصیلان ظرف چند سال پس از فارغ التحصیلی قادر خواهند بود:

  • مهارت خود را بعنوان مهندسین کامپیوتر، با توانایی سازگاری با محیط ها و فناوری های جدید و حل طیف وسیعی از مشکلات مربوط به مهندسی در صنعت، موسسات دولتی یا سایر محیط های کاری، بدست آورند.
  • شایستگی و به رسمیت شناخته شدن به عنوان مشارکت کنندگان مهم را در سازمان های خود بدست آورند.
  • به گسترش تحصیلات و مهارت های خود از طریق تحصیلات تکمیلی، آموزش حرفه ای و / یا سایر تجربیات توسعه ای آموزشی و حرفه ای ادامه دهند.
  • بعنوان مهندسین کامپیوتر مطابق با انتظارات اجتماعی و ملی برای دولت کویت جهت تبدیل شدن به یک اقتصاد دانش بنیان پیشرو در منطقه احترام کسب کنند.

پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه، فارغ التحصیلان قادر خواهند بود دانش، مهارت ها و رفتارهای زیر را داشته باشند:

  • توانایی شناسایی، تدوین و حل مسائل پیچیده مهندسی با استفاده از اصول مهندسی، علوم و ریاضیات
  • توانایی بکارگیری طراحی مهندسی برای ایجاد راه حل هایی که نیازهای مشخص را با در نظر گرفتن سلامت عمومی، ایمنی و رفاه و نیز عوامل فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی برآورده می کنند.
  • توانایی برقراری ارتباط موثر با طیف وسیعی از مخاطبان
  • توانایی تشخیص مسئولیت های اخلاقی و حرفه ای در شرایط مهندسی و قضاوت آگاهانه که باید تاثیر راه حل های مهندسی را در زمینه های مختلف در نظر بگیرند
  • و غیره.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر در AUM در کویت

معرفی کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آمریکایی کویت

کالج مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه آمریکایی کویت (AUK) برنامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر ارائه می دهد که زبان آموزشی آن انگلیسی است و تحصیل در آن 8 ترم به طول می انجامد. پذیرش در این برنامه در پاییز (سپتامبر) و بهار (فوریه) انجام می گیرد. هزینه تحصیل در این برنامه 10100€ (یورو) در ترم است. جهت اخذ مدرک کارشناسی این برنامه، دانشجویان باید حداقل 144 ساعت واحد را بگذرانند. برای ورود به این برنامه، متقاضیان باید دارای مدرک پایان تحصیلات دبیرستان و مدرک زبان انگلیسی باشند. AUK یک موسسه خصوصی هنرهای لیبرال است که بر اساس مدل آمریکایی آموزش عالی در شهر کویت، پایتخت کویت، طراحی است. AUK در Salmiya، یکی از مناطق پر جنب و جوش کویت، واقع شده است.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در کالج علم و فناوری کویت

برنامه مهندسی کامپیوتر کالج علم و فناوری کویت یک برنامه چهار و نیم ساله است که منحصرا به صورت روزانه و در پردیس دانشگاه ارائه می شود. این برنامه در 9 ترم ارائه می گردد. این 9 ترم، ترم های پاییزه / بهاره 16-هفته ای هستند که در طول چهار و نیم سال ارائه می شوند. در ترم تابستانی سال سوم (ترم ششم)، دانشجویان تشویق می شوند تا در یک برنامه آموزشی عملی در یک سازمان محلی، منطقه ای یا بین المللی شرکت کنند. این برنامه مهارت ها و توانایی هایی را برای دنبال کردن مشاغل موفق و تبدیل شدن به یادگیرندگان مادام العمر با توانایی ارائه خدمات حرفه ای با بالاترین کیفیت به جامعه، تعهد به مسئولیت های اخلاقی و حرفه ای و گسترش مبنای دانش و فناوری در علوم کامپیوتر از طریق آموزش و پژوهش برای دانشجویان فراهم می کند.

این برنامه برای آماده سازی دانشجویان جهت یادگیری مداوم و مشاغل پرثمر طراحی شده است. فارغ التحصیلان این برنامه:

  • از دانش و مهارت لازم برای اجرا در سطح مهندسی برخوردار خواهند بود و در زمینه مربوط به برنامه خود قابل استخدام خواهند بود.
  • برای افزایش سطح مسئولیت، یادگیری مهارت های جدید و آشنایی با فناوری در حال تغییر در محل کار آماده خواهند بود.
  • به شرکت فعالانه در یادگیری مادام العمر جهت سازگاری با محیط همواره در حال تغییر در مهندسی کامپیوتر متعهد خواهند بود.
  • اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند، در چنین برنامه هایی عملکرد رضایت بخشی خواهند داشت.
  • کارفرمایانی خواهند داشت که از عملکرد آن ها راضی خواهند بود.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در کویت

هزینه های ماهانه زندگی یک فرد در کویت بدون در نظر گرفتن اجاره 598.82€ (یورو) برآورد شده است. در مورد اجاره در کویت نیز ارقام زیر وجود دارد:

وضعیت اجاره در کویت

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کشور کویت

چنان چه علاقه مند به تحصیل در کویت در رشته مهندسی کامپیوتر هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای کویت برای تحصیل با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *