ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در آلمان

رشته مهندسی کشاورزی در آلمان

رشته مهندسی کشاورزی در آلمان از جمله رشته هایی است که در بازار کار کاربرد بسیار زیادی دارد و دولت آلمان نیز به آن توجه ویژه ای کرده است. رشته مهندسی کشاورزی به کشاورزان کمک می کند تا با کمترین هزینه ممکن و همچنین کاهش میزان استفاده از انرژی به بالاترین بهره وری رسیده و از این طریق سود مالی بیشتری را نیز به دست آورند. مهندسان کشاورزی می توانند شرایط ایجاد گلخانه ها را برای کشاورزان فراهم آورند تا حتی در شرایط نامناسب جوی نیز با ایجاد یک محیط امن برای گیاهان، شرایط رشد آن ها را فراهم آورند.

آلمان به مهندسان کشاورزی در بازار کار خود نیاز دارد و جذب نیروی متخصص از طریق ویزای جستجوی کار آلمان به خوبی نشان دهنده این موضوع است. در رابطه با شرایط زندگی در آلمان نیازی به توضیح آن چنانی نیست و بسیاری از افراد به دلیل آگاهی از شرایط زندگی در این کشور، آلمان را به عنوان مقصد نهایی خود جهت مهاجرت انتخاب می کنند. شرایط کار در این کشور بسیار مناسب است و با وجود شیوع بیماری کرونا، نرخ بیکاری در این کشور همچنان تک رقمی باقی ماند و اقتصاد این کشور دچار بحران چندانی نشد. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که تحصیل در آلمان و کار در این کشور از دیرباز داشته است،مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در آلمان به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور آلمان چیست؟
  • آیا مهندسان کشاورزی در آلمان درآمد مناسبی را کسب می کنند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل و همچنین کار است و به همین دلیل سالیانه جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور اعلام آمادگی می کنند. دانشجویان بین المللی در آلمان این فرصت را خواهند داشت که در این کشور به دو زبان آلمانی و همچنین انگلیسی به تحصیل بپردازند اما توصیه اکید می شود که علاقمندان به زندگی در این کشور زبان آلمانی را بیاموزند چراکه اول در طول دوره تحصیل خود به زبان آلمانی دچار مشکل نمی شود و همچنین شرایط زندگی آن ها در آلمان بدون تسلط به زبان رسمی این کشور کمی دشوار خواهد بود.

شرط معدل نیز برای پذیرش از دانشگاه های آلمان نه تنها در رشته مهندسی کشاورزی، بلکه در تمامی رشته های تحصیلی بسیار مهم است. نکته جالب در رابطه با تحصیل در این رشته در آلمان آن است که دانشجویان پس از 3 سال موفق به دریافت مدرک کارشناسی در این رشته خواهند شد و پس از آن می توانند به راحتی وارد بازار کار شده یا در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشگاه هوفنهایم را می توان به عنوان بهترین دانشگاه آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی معرفی کرد. این دانشگاه که رتبه 623 جهان را در اختیار دارد، در رشته کشاورزی رتبه 28 را به خود اختصاص داده است که نشان از برتری این رشته در این دانشگاه دارد. دانشگاه فنی مونیخ نیز با قرار گرفتن در رتبه 44 در ارائه رشته مهندسی کشاورزی، یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور است. دانشگاه گوتینگن نیز رتبه 64 جهان در رشته مهندسی کشاورزی یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به حساب می آید.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آلمان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آلمان

یکی از مسائلی که همواره در رابطه با تحصیل در آلمان بیان می شود، رایگان بودن هزینه های تحصیل در این کشور است در حالی که صحت چندانی ندارد. تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی رایگان نیست و دانشجویان باید هزینه ای در حدود 700€ تا 1400€ (یورو) در سال را پرداخت کنند تا بتوانند در این کشور به تحصیل بپردازند که با این وجود نیز می توان گفت که همچنان آلمان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل است.

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان نیز به شدت مقرون به صرفه است تا جایی که دانشجویان می توانند در این کشور با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 900€ (یورو) نیز هزینه های زندگی خود را به طور کامل پوشش دهند که البته به سبک زندگی آن ها وابسته است. علاوه بر این نکات، باید به این موضوع نیز اشاره داشت که دولت آلمان به دانشجویان خارجی در این کشور اجازه داده است تا به صورت نیمه وقت در حین تحصیل خود به کار مشغول شوند و از این طریق بخش عمده تا تمام هزینه های مربوط به زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

شرایط کار مهندسان کشاورزی در کشور آلمان

در بخش های قبل اشاره شد که مهندسان کشاورزی حرفه ای را در اختیار دارند که در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار دارد و به همین دلیل می توان گفت که تحصیل مهندسی کشاورزی در این کشور می تواند انتخاب مناسبی برای دریافت اقامت کاری آلمان باشد. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در کشور آلمان به دست آورده اند می توانند برای یک بازه زمانی 6 ماهه در این کشور اقامت داشته باشند و در این مدت به جستجوی کار بپردازند و در صورت موفقیت در این زمینه قادر خواهند بود تا اقامت آلمان از طریق کار را نیز به دست آورند.

مهندسان کشاورزی در آلمان درآمد نسبتا مناسبی را در اختیار دارند اما نمی توان آن ها را در دسته افراد با درآمد بالا در این کشور قرار داد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور آلمان نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور آلمان

مشخصا شرایط رفاه اقتصادی در کشور آلمان به گونه ای است که افراد با تحصیلات دانشگاه بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند اما حقیقت امر آن است که دسترسی به چنین درآمدی، شرایط زندگی یک خانواده 4 نفره را دشوار می سازد. با همه این تفاسیر، تحصیل در آلمان یک انتخاب عاقلانه و حرکتی رو به جلو برای همه علاقمندان به مهاجرت است. در صورت تمایل به مهاجرت به برترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *