ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اتریش

رشته مهندسی کشاورزی در اتریش

رشته مهندسی کشاورزی در اتریش بر خلاف بسیاری دیگر از رشته های مهندسی چندان مورد توجه واقع نشده است و این مسئله ای قابل تامل است. دانشگاه های اتریش مقصد بسیار مناسبی برای ورود به رشته های مهندسی است اما در رشته مهندسی کشاورزی شرایط کمی متفاوت است. با وجود اینکه شرایط برای ورود مهندسان کشاورزی به اتریش به عنوان نیروی کار مناسب است، اما باید در نظر داشته که شرایط تحصیل در این رشته تحصیلی چندان در این کشور مناسب نیست و دانشگاه های کمی در این کشور وجود دارد که می توانند شرایط تحصیل دانشجویان خارجی در این رشته را فراهم آورند.

رشته مهندسی کشاورزی برای توسعه پایدار کشورها بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای تراز اول جهان در تلاش برای آن هستند تا شرایطی مناسب برای توسعه علوم کشاورزی در دانشگاه های خود را ایجاد کنند. مهندسان کشاورزی می توانند به کشاورزان کمک کنند تا با کمترین مصرف انرژی و به بالاترین راندمان کاری دست پیدا کنند و در چنین شرایطی است که سود مالی بیش تری به آن ها خواهد رسید و همکاری مستمری با آن ها در زمینه های مختلف خواهند داشت. مهندسان کشاورزی همچنین می توانند شرایط مناسبی را برای تولید محصولات مختلف در خارج از زمان مناسب برای رشد را ایجاد کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اتریش خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اتریش چیست؟
  • هزینه های تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار خارجی، پس از تحصیل در این کشور اقامت داشت؟
  • شرایط کار مهندسان کشاورزی در اتریش چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اتریش

یکی از بهترین فرصت هایی که در اختیار علاقمندان به مهاجرت به کشور اتریش قرار می گیرد، تحصیل در این کشور است. اگرچه پروسه دریافت ویزای تحصیلی این کشور در طول سال های اخیر با مشکلات بسیاری روبرو شده است، با این حال همچنان علاقمندان زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدامات لازم را انجام می دهند. برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اتریش، فرصت های نسبتا مناسبی برای تحصیل به زبان انگلیسی به وجود آمده است اما به علاقمندان این رشته توصیه می شود تا پیش از مهاجرت تحصیلی به اتریش، حتما زبان آلمانی را تا سطح B2 بیاموزند تا گزینه های بیشتری برای تحصیل در این کشور در اختیار داشته باشند.

یکی از شرط های تحصیل در کشور اتریش در این رشته آن است که دانشجویان پیش از دریافت پذیرش، در کنکور سراسری شرکت کرده و در دانشگاه های کشاورزی پذیرش دریافت کرده باشند. البته این شرایط برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و آن ها می توانند پس از دریافت مدرک کارشناسی خود برای تحصیل در این رشته اقدام کنند.

دانشگاه بودنکالتور وین، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است و رتبه 71 جهان در این رشته را به دست آورده است. دانشگاه منابع طبیعی و علوم کاربردی وین نیز دیگر دانشگاه مناسب برای تحصیل در این رشته است و همچنین می توان از کالج کشاورزی و محیط زیست وین نیز به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در این رشته یاد کرد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اتریش

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در اتریش

احتمالا شما نیز عبارت “تحصیل در اتریش رایگان است” را شنیده اید اما حقیقت امر آن است که شرایط مالی تحصیل در این کشور کمی متفاوت است. دانشجویان بین المللی در کشور اتریش به طور متوسط برای هر ترم تحصیلی خود مبلغی در حدود 350€ تا 750€ (یورو) را به عنوان حق ثبت نام به دانشگاه پرداخت می کنند اما مبلغی را به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت نمی کنند. در این صورت می توان گفت اگرچه تحصیل در اتریش رایگان نیست اما هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این هزینه نسبتا کم برای تحصیل در اتریش، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که تحصیل در کشور اتریش برای یک دانشجو در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه است. با توجه به این که دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور بهره ببرند، می توان گفت که دانشجویان تقریبا نیازی به استفاده از پس اندازهای مالی خود در این کشور نخواهند داشت و می توانند با استفاده از این فرصت هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور اتریش

مهندسان کشاورزی در اتریش می توانند در بازه زمانی کوتاهی پس از تحصیل به کار برسند چراکه این حرفه در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش قرار دارد. بر اساس قوانین داخلی کشور اتریش، این فرصت نیز در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت تا در یک بازه زمانی 6 ماهه پس از تحصیل خود در این کشور، فرصت کاریابی داشته باشند و در صورت امضای قرارداد با یک کارفرمای اتریشی، شرایط اقامت آن ها از طریق کار فراهم می شود. باید در نظر داشت که تحصیل به زبان آلمانی به این دلیل به دانشجویان توصیه می شود که ورود به بازار کار در اتریش به زبان انگلیسی تقریبا غیر ممکن است.

مهندسان کشاورزی در کشور اتریش از درآمدی در سطح متوسط برخوردار هستند و میزان درآمد آن ها نیز تقریبا مشابه با میانگین درآمد در این کشور است. البته افرادی که مدرک کارشناسی ارشد این رشته را در اختیار داشته باشند، به طور متوسط 77% درآمد بیشتر به دست خواهند آورد. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور اتریش

برای ایجاد شرایط بهتر در کشور اتریش، توصیه می شود که دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری به این کشور مهاجرت کنند تا شرایط مساعدتری برای دریافت پذیرش در این کشور داشته باشند و همچنین دسترسی آن ها به درآمد بالاتر نیز افزایش یابد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در زمینه مهاجرت از طرق مختلف به برترین کشورهای جهان از جمله اتریش شما را راهنمایی کرده و در این مسیر همراه شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *