ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا

رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا

رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا یکی از رشته هایی است که هر ساله مخاطبان بسیار زیادی دارد و شرایط علمی آن نیز بسیار مناسب است. استرالیا یکی از مقاصد جذاب مهاجرتی است و جمعیت زیادی هر ساله بنا بر دلایل متفاوت به این کشور مهاجرت می کنند و یکی از روش های اصلی برای ورود به این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل است. دلیل این اتفاق، جایگاه علمی دانشگاه های این کشور، امکان استفاده از ویزای همراه و همچنین در دسترس بودن بورسیه های تحصیلی است. در چنین شرایطی می توان به بسیاری از علاقمندان به تحصیل توصیه کرد که استرالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می کنند، شانس بسیار مناسبی برای رسیدن به کار در این کشور و سایر کشورهای برتر جهان دارند چراکه مدرک تحصیلی آن ها از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل است که صفوف تشکیل شده در سفارت استرالیا برای مهاجرت تحصیلی بسیار سنگین است. علاقمندان به رشته مهندسی کشاورزی باید اطلاعات کافی در رابطه با شرایط تحصیلی خود و همچنین محیط کاری به دست آورند چراکه در تمامی کشورهای پیشرفته جهان، استفاده صحیح از منابع انرژی و منابع طبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این مسئله مسئولیت مهندسان کشاورزی را سنگین تر از قبل می کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دلیل اهمیت بسیار بالای این موضوع، در مقاله پیش رو به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در استرالیا اقامت دریافت کرد؟
  • درآمد یک مهندس علوم کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا

رشته مهندسی کشاورزی یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی است که می تواند در صرفه جویی منابع انرژی و همچنین استفاده بهینه از زمین نقش ویژه ای داشته باشد. به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته جهان توجه ویژه ای به این موضوع دارند و رشته های دانشگاهی مرتبط با علوم کشاورزی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می کنند تا با پرورش افراد متخصص در این زمینه شرایط صرفه جویی در مصرف را به برای خود ایجاد کرده و در عوض آن، میزان تولید را افزایش دهند.

دانشگاه کوئینلند استرالیا بهترین دانشگاه این کشور در رشته مهندسی کشاورزی است و رتبه 15 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه غربی استرالیا نیز رتبه 29 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و دانشگاه سیدنی نیز در رتبه 34 جهان در رشته مهندسی کشاورزی قرار دارد. دانشگاه ملبورن به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان، در رشته مهندسی کشاورزی رتبه 68 را در اختیار گرفته و دانشگاه آدلاید نیز رتبه 88 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه نیوز سوث ولز نیز آخرین دانشگاه کشور استرالیا در رشته مهندسی کشاورزی است که توانسته رتبه دو رقمی به دست آورد و در رده 92 جهان قرار دارد.

یکی از مزایای تحصیل در استرالیا آن است که دانشجویان برای تحصیل و زندگی در این کشور تنها به زبان انگلیسی نیاز خواهند داشت در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان زبان تحصیل و زبان گفتار در محیط شهری به طور کامل متفاوت است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در استرالیا

تحصیل در استرالیا ارزان نیست و این نکته ای است که علاقمندان به مهاجرت به این کشور باید در نظر داشته باشند. اگرچه بورسیه های تحصیلی بسیار زیادی در این کشور ثروتمند وجود دارد اما بیشتر این بورسیه ها متعلق به دانشجویان با معدل بسیار بالا و همچنین دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

شهریه دانشگاهی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی با آن روبرو می شوند، در حدود 17000$ تا 26000$ (دلار استرالیا) است و این مبلغ صرفا به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت می شود و این افراد باید در نظر داشته باشند که هزینه بیمه، خرید تجهیزات دانشگاهی و هزینه زندگی از این مقدار کاملا جدا شده است.

هزینه زندگی در استرالیا به شدت وابسته به شهری است که فرد در آن پذیرش دریافت کرده است. در شهرهای تراز اول استرالیا، هزینه زندگی دانشجویی به 2500$ (دلار استرالیا) در ماه می رسد و دانشجویان در شهرهای متوسط استرالیا برای گذراندن زندگی دانشجویی خود به حداقل 1500$ (دلار استرالیا) در ماه نیاز خواهند داشت. بر اساس قوانین داخلی کشور استرالیا، دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه خواهند داشت تا در یک بازه زمانی دو هفته ای به مدت 40 ساعت به کار نیمه وقت در طول دوره تحصیل مشغول شوند و این فرصت مناسبی است تا فرد با کار تمام وقت در ایام تعطیلی و کار نیمه وقت در طول سال تحصیلی، هزینه زندگی خود در این کشور را تامین کند.

درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور استرالیا

زمانی که فردی در استرالیا تحصیلات خود را به پایان رسانده باشد، این فرصت را خواهد داشت که به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت داشته باشد و از طریق تجربه کاری در این کشور، مراحل بسیار ساده تری را برای دریافت اقامت دائم استرالیا پشت سر بگذارد. مهندسان کشاورزی در دسته مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارند و این موضوعی است که می تواند اهمیت تحصیل در این رشته را در کشور استرالیا به خوبی نشان دهد.

مهندسین کشاورزی در کشور استرالیا از درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند و این مسئله را به خوبی در نمودار زیر می توان مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور استرالیا

شرایط اقامت در کشور استرالیا برای مهندسان حوزه کشاورزی به خوبی فراهم شده است و تحصیل در این کشور را می توان به عنوان یکی از بهترین مسیرهای مهاجرتی به این کشور قلمداد کرد تا جایی که پس از تحصیل می توان به اقامت دائم استرالیا نیز دست پیدا کرد و در این کشور سکونت داشت یا از مزایای دریافت این مدرک برای مهاجرت به سایر کشورهای مورد نظر خود استفاده کرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می کنند تا با استفاده از روش تحصیل در استرالیا، شرایط مناسب تری برای ورود به این کشور برای خود ایجاد کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *