ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

با انتخاب تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی دانشجویان از مزایایی مانند آموزش مقرون به صرفه اما با استاندارد بالا بهره مند می شوند، اما هزینه ها چقدر است؟ به طور کلی، اسلوونی کشوری بسیار مقرون به صرفه است، چه برای تحصیل و چه برای زندگی. اسلوونی دارای سیستم آموزشی با رتبه بالا است که از بهترین سیستم های اتحادیه اروپا به شمار می آید. زندگی دانشجویی در این کشور کاملا برای موفقیت ایجاد شده است و دانشگاه های این کشور از دانشجویان خارجی با آغوش باز استقبال می کنند.

اسلوونی یکی از معدود کشورهای اروپایی است که در آن یک دانشجوی خارجی می تواند به طور رسمی استخدام شود. این امر به لطف سازمان “خدمات دانشجویی” امکان پذیر است که در واقع به عنوان یک سازمان تبادل کار و مالیات برای دانشجویان عمل می کند. اتباع همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و نیز سوئیس دسترسی آزاد به بازار کار در اسلوونی دارند. شهروندان این کشورها نیازی به مجوز کار برای ورود به بازار کار اسلوونی ندارند و می توانند تحت شرایط مساوی برای فرصت های شغلی خالی درخواست ارائه دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

در زیر بهترین دانشگاه های اسلوونی برای رشته مهندسی کشاورزی را بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در این زمینه معرفی می کنیم:

بهترین دانشگاه های اسلوونی برای رشته مهندسی کشاورزی

همان طور که ملاحظه می شود اولی “دانشگاه ماریبور” و دومی “دانشگاه لیوبلیانا” می باشد. دانشگاه ماریبور دومین دانشگاه بزرگ اسلوونی است که در سال 1975 در ماریبور تاسیس شده است و در حال حاضر دارای 17 دانشکده از جمله دانشکده کشاورزی و علوم زیستی می باشد. دانشگاه لیوبلیانا نیز که اغلب به عنوان UL شناخته می شود، قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه اسلوونی است. از سال 2018، این دانشگاه دارای 23 دانشکده و 3 آکادمی است که در سراسر شهر لیوبلیانا – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای اسلوونی برای تحصیل – واقع شده اند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه ماریبور و دانشگاه لیوبلیانا دانشگاه های دارای رتبه برتر در اسلوونی هستند. به عنوان مثال، بر اساس رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021، دانشگاه لیوبلیانا دارای رتبه 601 و دانشگاه ماریبور دارای رتبه 801 هستند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

در دانشگاه های دولتی اسلوونی، شهروندان کشورهای زیر برای تحصیل در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد هزینه ای پرداخت نمی کنند:

  • یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU)
  • مونته نگرو
  • بوسنی و هرزگوین
  • مقدونیه شمالی
  • صربستان
  • کوزوو

اما دیگر دانشجویان بین المللی باید هزینه های زیر را در مقاطع مختلف پرداخت کنند:

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

همچنین در موارد زیر نیز دانشجویان باید هزینه پرداخت کنند:

  • فرد به عنوان دانشجوی پاره وقت ثبت نام می کند
  • فرد در یک برنامه دکتری (PhD) ثبت نام می کند
  • فرد از قبل دارای مدرک معادل است (به عنوان مثال، در حالی که از قبل مدرک کارشناسی دارد، در یک برنامه کارشناسی دیگر ثبت نام می کند) – فقط در صورت درخواست در دانشگاه لیوبلیانا
  • فرد برای برخی برنامه های انگلیسی زبان در دانشگاه ماریبور درخواست ارائه می دهد. این برای همه دانشجویان بین المللی صدق می کند. با این حال، هزینه ها برای شهروندان اروپا و دانشجویان اهل بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو و کوزوو کم تر است.

در مورد هزینه تحصیل در اسلوونی در دانشگاه های خصوصی نیز باید گفت از آن جا که از بودجه دولتی بهره مند نیستند، اغلب شهریه بیش تری دریافت می کنند. آن ها معمولا بین شهروندان EU و غیر EU تمایزی قائل نمی شوند.

مقرون به صرفه ترین دانشگاه های اسلوونی عبارتند از:

  • دانشگاه ماریبور – کارشناسی ارشد با 0€ (یورو) / سال شروع می شود (فقط برای دانشجویان EU / منطقه اقتصادی اروپا (EEA)).
  • دانشگاه لیوبلیانا – کارشناسی ارشد با 0€ (یورو) / سال شروع می شود (فقط برای دانشجویان EU / EEA).
  • دانشگاه نوا گوریکا – کارشناسی و کارشناسی ارشد با 2800€ (یورو) / سال شروع می شود.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسلوونی

دانشجویان بین المللی به رقمی بین 400€ تا 700€ (یورو) برای تأمین هزینه های ماهانه زندگی خود در اسلوونی نیاز دارند. اسلوونی بخشی از اتحادیه اروپا است و واحد پول ملی خود را به یورو (€) تغییر داده است. دانشجویانی که اهل یک کشور اروپایی دیگر هستند که ارز یکسانی دارد، نیازی به زحمت تبدیل پول خود ندارند. محبوب ترین انواع محل اقامت برای دانشجویان در اسلوونی عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشگاهی: 100€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • آپارتمان های خصوصی: 90€ تا 350€ (یورو) در ماه؛ دانشجویان با استفاده مشترک از یک آپارتمان 2 یا 3 خوابه با سایر دانشجویان می توانند هزینه ها را کاهش دهند.

در اسلوونی، دانشجویان کوپن غذایی دریافت می کنند که به آن ها امکان می دهد غذاهای عالی با قیمت بسیار مناسب (گاهی حتی به صورت رایگان) بخورند. به خاطر این کوپن ها، بسیاری از دانشجویان به ندرت در خانه آشپری می کنند. دانشجویان برای غذا و مواد غذایی به حدود 100€ تا 170€ (یورو) در ماه نیاز دارند، اما مقدار کلی بستگی به سبک زندگی و ترجیحات آن ها دارد. در این کشور اروپایی، هزینه حمل و نقل عمومی با تخفیف بسته به محل زندگی بین 10€ تا 27€ (یورو) در ماه است. یکی دیگر از گزینه های محبوب اجاره یا خرید دوچرخه دست دوم است. هزینه آن بین 30€ تا 50€ (یورو) به علاوه قفل دوچرخه اضافی است که ما به شدت توصیه می کنیم.

برخی از هزینه های اضافی در اسلوونی عبارتند از:

  • هزینه ویزا (برای شهروندان غیر EU): 77€ (یورو)
  • گواهی ثبت اقامت (برای شهروندان EU و سوئیس): 12€ (یورو)
  • سرگرمی (کنسرت، باشگاه، جشنواره): 30€ تا 70€ (یورو) در ماه
  • بیمه درمانی (برای شهروندان غیر EU یا صربستان، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو و غیره)

وضعیت درآمد مهندسان کشاورزی در اسلوونی

فردی که به عنوان مهندس کشاورزی در اسلوونی کار می کند معمولاً ماهانه حدود 1600€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان کشاورزی در این کشور اروپایی بین 730€ (کم ترین) تا 2540€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان کشاورزی در اسلوونی را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان کشاورزی در اسلوونی

چنان چه علاقه مند به تحصیل در اسلوونی در رشته مهندسی کشاورزی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در اسلوونی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *