ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند

رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند

انتخاب تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند به واسطه استانداردهای کیفی موجود در دانشگاه های این کشور راهی مطمئن محسوب می شود. رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند (که بخشی از انگلستان (UK) است) توسط دانشگاه های معتبر و پرآوازه ای مانند آبردین، داندی، ادینبرو، گلاسکو و غیره برای دانشجویان اسکاتلندی، اروپایی و بین المللی ارائه می شود. از مزایای تحصیل در این کشور اروپایی هر چه بگوییم کم گفته ایم. می توان ادعا کرد اسکاتلند جزو بهترین مقاصد تحصیل در خارج از کشور است. تحصیل در این کشور که دارای برخی از معتبرترین موسسات علمی در جهان است به دانشجویان امکان دسترسی به امکانات در سطح جهانی و چندین مرکز عالی را می دهد.

اگرچه تحصیل در اسکاتلند مطمئنا به خودی خود ارزان نیست، اما ارزان تر از بسیاری از مناطق دیگر انگلستان و مطمئنا ارزان تر از پایتخت یعنی لندن است. در واقع، ادینبرو، گلاسکو و آبردین اغلب در میان ارزان ترین شهرهای دانشجویی در انگلستان شناخته می شوند. دانشجویان خارجی تحصیل در اسکاتلند را توصیه می کنند؛ بر اساس نظرسنجی دولت اسکاتلند، 94% از دانشجویان بین المللی در اسکاتلند گفته اند که این کشور مکان خوبی است و 86% از دانشجویان اسکاتلندی آن را به دیگران توصیه می کنند. اسکاتلند دارای برخی از بهترین دانشگاه های جهان است و تحصیل کرده ترین کشور در اروپا می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای رشته مهندسی کشاورزی را که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در این زمینه طبقه بندی شده اند، معرفی می کنیم.

نام دانشگاهرتبه در اسکاتلندرتبه در انگلستان (UK)رتبه در اروپا
دانشگاه آبردین1317
دانشگاه داندی2420
دانشگاه ادینبرو3833
دانشگاه استراتکلاید428142
دانشگاه هریوت-وات530154
کالج روستایی اسکاتلند632158
دانشگاه گلاسکو745241
دانشگاه استرلینگ849272

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند

اسکاتلند از نظر شهریه منحصر به فرد است زیرا آژانس اعطائیه های دانشجویی اسکاتلند (SAAS) هزینه های دانشجویان محلی را پرداخت می کند. هزینه تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) نیز به طور موثری توسط SAAS پوشش داده می شود. دانشجویان بین المللی (اتباع غیر EU / منطقه اقتصادی اروپا (EU)) هزینه های بین المللی یکسانی را در سراسر انگلستان پرداخت می کنند. این هزینه ها نسبت به دانشجویان محلی و اتحادیه اروپا بالاتر است.

به طور کلی، هزینه تحصیل در اسکاتلند در برنامه های کارشناسی در رشته های علوم انسانی یا اجتماعی می تواند از 10000GBP تا 17000GBP (پوند انگلیس) و در رشته های علوم یا مهندسی از 10000GBP تا 20000GBP (پوند انگلیس) متغیر باشد. هزینه ها حتی می تواند به سطوح بالاتر نیز تغییر کنند و هزینه تحصیل برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بسته به موسسه و برنامه تحصیلی دانشجو متفاوت است.

در حالی که هزینه های تحصیل در انگلستان بیش تر از سایر نقاط جهان است، اما باید توجه داشت که در این کشور که اسکاتلند نیز بخشی از آن است برنامه های کارشناسی به طور کلی سه سال (به جای چهار سال) و اکثر برنامه های کارشناسی ارشد یک سال (به جای دو سال) طول می کشد. دانشجویان محلی یا اتحادیه اروپا می توانند با مراجعه به شورای امور بین المللی دانشجویان انگلستان یا امور مالی دانشجویان انگلستان در مورد گزینه های تامین مالی خود در سراسر انگلستان اطلاعات بیش تری کسب کنند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند

در حالی که هزینه های تحصیل اغلب هنگام انتخاب مقصد تحصیل در خارج از کشور در ذهن دانشجویان قرار دارد، هنگام تعیین منابع مالی لازم برای تحقق رویاهای تحصیل در خارج از کشور، هزینه های دیگری نیز باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی برای اتباع خارجی در اسکاتلند بالا تلقی می شود. با این حال، از نظر هزینه های عمومی زندگی، اسکاتلند ارزان تر از اکثر نقاط انگلستان شناخته می شود. هزینه زندگی در اسکاتلند 1544$ (دلار) است که 1.24 برابر ارزان تر از متوسط هزینه زندگی در انگلستان است. جدول زیر برآورد هزینه های ماهانه زندگی در اسکاتلند را نشان می دهد:

هزینه زندگییک نفر (بر حسب دلار)خانواده چهار نفره (بر حسب دلار)
مجموع با اجاره1544$3876$
بدون اجاره716$2425$
اجاره و خدمات رفاهی829$1451$
غذا450$1164$
حمل و نقل108$286$

تصویر زیر توزیع هزینه های زندگی در اسکاتلند را به خوبی نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در اسکاتلند

هزینه زندگی در ادینبرو، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل، تقریبا دو برابر هزینه زندگی در کانادا است. این شهر یکی از گران ترین شهرهای جهان برای زندگی می باشد. بر اساس گزارش وب سایت معتبر numbeo، هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد در ادینبرو بدون در نظر گرفتن اجاره 928.70$ (دلار) است و تخمین این رقم در مورد یک خانواده چهار نفره عدد 3278.22$ (دلار) را نشان می دهد. به این ترتیب، ادینبرو 111.68% (بدون اجاره) گران تر از تهران است. اجاره در این شهر نیز به طور متوسط 59.77% گران تر از تهران است.

معرفی زبان و فرهنگ اسکاتلند برای دانشجویان

انگلیسی رایج ترین زبان در اسکاتلند است. این زبان با طیف وسیعی از لهجه ها و گویشهای مختلف در اسکاتنلد صحبت می شود. با این حال، زبان سلتی گالیک و همچنین اسکاتس هنوز به طور منطقه ای در اسکاتلند صحبت می شوند. اسکاتلند با وجود اینکه از اوایل قرن 18 بخشی از انگلستان بوده است اما در حفظ فرهنگ و سنتهای متمایز خود موفق بوده است. اسکاتلند این کار را با حفظ ارتباط خود با بسیاری از فرهنگهای اروپایی که پیشینه آن را تشکیل می دهند، انجام داده است. بگ پایپ Great Highland شاید اولین نوع موسیقی ای باشد که مردم معمولاً به اسکاتلند ارتباط می دهند. اسکاتلند زادگاه گلف محسوب می شود و البته بدلیل وجود زمین های گلف مشهور است. همچنین این کشور خانه بازی هایلند گیمز، کرلینگ و شینتی است. غذاهای سنتی اسکاتلند شامل ماهی و چیپس، فرنی، سالمون، گوشت آهو یا گوزن و غیره می باشد.

این کشور همچنین به خاطر مشروب سازی های ویسکی اسکاتلندی، آبجو اسکاتلندی و نوشابه بدون الکل ایرن-برو معروف است. از چهره های برجسته فرهنگ اسکاتلند می توان به نویسندگانی مانند رابرت لوئیس استیونسون، آرتور مانل دویل و جی ام بری و بازیگرانی مانند تیلدا سوینتون، آلن کامینگ، ایوان مک گرگور، شان کانری و رز لزلی و نوازندگانی مانند آنی لنوکس و کالوین هریس و گروه راک AC/DC اشاره کرد. اسکاتلند سیستم حقوقی منحصر به فرد خود را دارد که به قانون اسکاتلند معروف است. این قانون شامل ویژگی های حقوق مدنی (بر اساس حقوق روم) و کامن لاو (بر اساس حقوق انگلستان) است. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در اسکاتلند هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار ضمن تحصیل در اسکاتلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *