ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در امارات

رشته مهندسی کشاورزی در امارات

رشته مهندسی کشاورزی در امارات یکی از رشته هایی است که به شدت مورد توجه قرار گرفته، چراکه می تواند در وابستگی این کشور نقش ویژه داشته باشد. امارات از نظر جغرافیایی و همچنین آب و هوایی شرایط ویژه ای برای کشاورزی دارد و به همین دلیل است که توجه بسیار ویژه ای به کشاورزی در این کشور شده است. یکی از راه های تقویت علوم کشاورزی در دنیای امروز، توجه به علم دانشگاهی این موضوع است. در حال حاضر دانشگاه های امارات متحده عربی شرایط چندان مناسبی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی ایجاد نکرده اند و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

شرایط تحصیل در کشور امارات در حال حاضر چندان مناسب نیست و جمعیت کمی برای تحصیل در این کشور اقدامات قانونی را انجام می دهند چرا که علاوه بر نکات ذکر شده، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور نیز بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی توان گفت که تحصیل در این کشور مقرون به صرفه بوده و دانشجویان سرمایه گذاری مناسبی برای آینده خود در این کشور در نظر گرفته اند. با همه این تفاسیر، استفاده از اساتید برجسته خارجی به اماراتی ها کمک کرده است تا شرایط بهتری نسبت به گذشته در دانشگاه های خود ایجاد کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی چگونگی تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در امارات متحده خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور ادامه تحصیل داد؟
  • شرایط کار در کشور امارات برای ایرانیان چگونه است؟
  • آیا یک مهندس کشاورزی در این کشور از سطح درآمد مناسبی برخوردار است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در امارات

در طول سه دهه اخیر، امارات متحده عربی شرایط بسیار متفاوتی پیدا کرده و پیشرفته های قابل توجهی را تجربه کرده است. دانشگاه های این کشور اما سابقه ای کوتاه تر از این تاریخ دارند و به همین دلیل است که تا رسیدن به جایگاه مناسب علمی همچنان باید مسیر طولانی تری را طی کنند. در حال حاضر شرایط تحصیل به زبان انگلیسی، تقریبا در تمامی دانشگاه های این کشور و همچنین رشته های تحصیلی فراهم شده است چراکه بسیاری از اساتید دانشگاهی در کشور امارات ملیتی غیر اماراتی دارند و زبان انگلیسی تنها راه ارتباطی با آن ها خواهد بود. دانشجویانی که قصد تحصیل در امارات در رشته مهندسی کشاورزی را دارند، باید نمره آیلتس 6 یا نمره ای همتراز با آن در آزمون های دیگر را در اختیار داشته باشند تا از این طریق بتوانند شانس خود برای دریافت پذیرش از این دانشگاه ها را افزایش دهند.

دانشجویانی که رشته کشاورزی را برای خود انتخاب کرده اند، بهتر است در دانشگاه امارات متحده عربی که در شهر العین ساخته شده است نام نویسی کنند تا شرایط مناسب تری برای دریافت مدرک تحصیلی خود داشته باشند و همچنین هزینه های زندگی آن ها کمتر از آنچه در دبی هست، باشد. تحصیل در این دانشگاه تا مقطع دکترا برای دانشجویان فراهم شده است و آن ها می توانند پس از 4 سال تحصیل، مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز شرایطی مشابه با ایران برای داشجویان از نظر زمانی خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در امارات

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در امارات

یکی از معایب تحصیل در امارات متحده عربی، چنانچه گفته شد، هزینه های بسیار بالایی است که دانشجویان در طول دوره تحصیلی خود پرداخت می کنند. با توجه به شرایط مالی هر فرد، شاید نتوان توصیه کرد که امارات می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل باشد. دانشجویان بسیار محدودی در این کشور توانایی استفاده از بورسیه های تحصیلی را خواهند داشت و به همین دلیل است که دانشجویان باید پیش از مهاجرت به امارات از طریق تحصیل، شرایط مالی خود را به دقت مورد بررسی قرار دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های امارات در رشته مهندسی کشاورزی به طور متوسط در حدود 13500$ (دلار) است که در مقایسه با بسیار از کشورهای جهان می توان آن را پرهزینه قلمداد کرد. از سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز باید مد نظر قرار گیرد چراکه دانشجویان به طور متوسط برای تحصیل در امارات به بودجه در حدود 11000$ تا 15000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت. با توجه به اینکه کار دانشجویی در امارات و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس امکان پذیر نیست، دانشجویان باید سالیانه در حدود 25000$ (دلار) را صرفه تحصیل و زندگی خود در این کشور نمایند که هزینه ای بسیار بیش تر از هزینه تحصیل در کشورهای مطرح اروپایی است.

درآمد مهندسان کشاورزی در امارات

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت آن است که در حال حاضر شرایط کار برای ایرانیان در امارات چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان ایرانی به ناچار پس از تحصیل در این کشور خاک آن را ترک کرده و به ایران باز می گردند یا آن که برای یک مهاجرت دیگر آماده می شوند. این خود می تواند یک نکته منفی در خصوص انتخاب امارات به عنوان مسیر مهاجرتی به ویژه از طریق تحصیل باشد.

با این حال باید به این نکته توجه داشت که درآمد در کشور امارات برای شهروندان خارجی در حرفه های مختلف بسیار مناسب است و این مسئله موجب ترغیب هرچه بیشتر شهروندان خارجی به زندگی در این کشور حتی به صورت موقت می شود. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور امارات نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور امارات

در چنین شرایطی اگرچه می توان گفت که درآمد در کشور امارات بسیار مناسب است اما همچنان مسیرهای مهاجرتی بهتری نیز برای شهروندان ایرانی به سایر کشورهای جهان وجود دارد. با توجه به شرایط و قوانین کشور امارات این کشور را می توان به عنوان یکی از آخرین گزینه های ممکن در نظر گرفت. متقاضیان ایرانی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند باید برنامه ریزی دقیقی در رابطه با هزینه های احتمالی خود در این کشور داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردارند تا در این زمینه شما را راهنمایی کرده و بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *