ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان

رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان

تسلط به زبان فارسی برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان کافی نیست و مسیر پر فراز و نشیب برای تحصیل در این کشور آسیایی وجود دارد. در گذشته ای نه چندان دور، تاجیکستان به دانشجویان خارجی اجازه می داد تا در این کشور به تحصیل با زبان فارسی بپردازند در حالی که چنین شرایطی در حال حاضر وجود ندارد و دانشجویان باید مراحل جدی تری را برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور سپری کنند. دانشگاه های تاجیکستان با وجود پذیرایی از شعب دانشگاه های روسی در کشور خود هنوز جایگاه مناسبی را در جهان پیدا نکرده اند و این یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل در این کشور است.

مهندسین کشاورزی با توجه به علمی که در دانشگاه می آموزند، این فرصت را برای کشاورزان ایجاد خواهند کرد که با صرف هزینه کم تر، درآمد بیش تری را نسبت به گذشته به دست آورند و این عمده ترین دلیلی است که کشاورزان را قانع می سازد تا از رهنمودهای مهندسان کشاورزی در کار خود استفاده کنند. در چنین شرایطی مهندسین کشاورزی با توجه به شناسایی خاک زمین های کشاورزی، شرایطی را فراهم می آورند تا کشاورزان بتوانند به کشت پایدار دست پیدا کنند و از این طریق زمین با چند مرحله کشت از حالت طبیعی خود خارج نشود. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در این کشور به مدرک دانشگاهی دست پیدا کرد؟
  • شرایط کار در کشور تاجیکستان به عنوان متخصص علوم کشاورزی چیست؟
  • آیا می توان در این کشور به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان

دانشجویانی که قصد انتخاب تاجیکستان به عنوان مقصد تحصیلی خود را دارند، باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل در این کشور نسبت به دهه گذشته تغییر یافته است. اگرچه شهروندان این کشور به طور کامل به زبان فارسی تسلط دارند اما باید در نظر داشت که رسم الخط این کشور فارسی نیست و دانشجویان در این زمینه ممکن است با مشکلات فراوانی روبرو شوند.

تحصیل در کشور تاجیکستان و در دانشگاه های این کشور حتی از نظر علمی نیز اعتبار چندانی را ندارند چراکه در رده بندی های جهانی نمی توان دانشگاهی از این کشور را یافت که رتبه درخوری را به دست آورده باشد. در حال حاضر دانشگاهی از تاجیکستان در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار ندارد و این دلیلی بر این ادعا است.

دانشگاه ملی حقوق، اقتصاد و سیاست در شهر خوجند یکی از دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کشاورزی در این کشور است و در موسسه فنی و پلی تکنیک این کشور نیز می توان رشته مهندسی کشاورزی را با بالاترین کیفیت ممکن جستجو کرد. دانشگاه کشاورزی شیرین شو نیز بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است که در شهر دوشنبه واقع شده است و به صورت تخصصی به ارائه این رشته و رشته های مرتبط با آن می پردازد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در تاجیکستان

با وجود نکات منفی بسیاری که در تحصیل در کشور تاجیکستان وجود دارد، هزینه های تحصیل در این کشور می تواند بسیار مناسب باشد. دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در این کشور، در هر سال تحصیلی تنها موظف به پرداخت 1200$ تا 1900$ (دلار) هستند و این مسئله سبب شده است تا تاجیکستان یکی از ارزان ترین نظام های آموزشی در جهان را ارائه کند. در سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور نیز با هزینه های سنگینی روبرو نمی شوند. به طور تقریبی می توان گفت که هزینه زندگی در این کشور در حدود 320$ تا 400$ (دلار) در ماه است که دانشجویان می توانند بخش عمده ای از آن را با کار دانشجویی در این کشور جبران نمایند.

درآمد متخصصین علوم کشاورزی در کشور تاجیکستان

یکی از ویژگی های تحصیل در کشور تاجیکستان آن است که دانشجویان با تمام شدن دوره تحصیلی خود در این کشور می توانند کاریابی در این کشور را آغاز کرده و در صورت امضای قراردادی رسمی در تاجیکستان اقامت گزینند. مهندسان کشاورزی این فرصت را خواهند داشت تا در تاجیکستان به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند چراکه بستر مناسبی برای کار آن ها فراهم شده است.

درآمد مهندسین کشاورزی در این کشور تقریبا مناسب است و می توان گفت که آن ها در رفاه نسبی اقتصادی قرار دارند. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور تاجیکستان را مشاهده کرد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور تاجیکستان

در تاجیکستان فاصله زیادی با استانداردهای زندگی وجود دارد اما مردم این کشور در مسیر توسعه گام برمی دارند و شرایط زندگی در تاجیکستان به نسبت دو دهه گذشته به شدت دچار تحول شده است و انتظار می رود که در سال های پیش رو نیز شرایط بهتری در این کشور حکم فرما شود. با این حال نمی توان گفت که تاجیکستان مقصد مناسبی برای تحصیل و کار است و همچنان مسیر بسیار زیادی در پیش روی این کشور برای رسیدن به جمع کشورهای مطرح آسیای مرکزی وجود دارد.

در صورتی که تمایل به مهاجرت آسان به خارج از کشور به منظور تحصیل هستید، توصیه می شود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *