ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه

رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه

مزایای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه بی شمار است؛ این کشور تجربه دانشگاهی منحصر به فردی را برای هر دانشجوی بین المللی ارائه میدهد که به دنبال محیطی پیچیده و پویا برای پیشرفت است. فرانسه که به عنوان جمهوری فرانسه نیز شناخته می شود، کشوری در اروپای غربی است که با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، موناکو، ایتالیا، آندورا، اسپانیا و هلند مرز مشترک دارد. تحصیل در خارج از کشور در فرانسه بهترین انتخابی است که می توان برای حرفه آکادمیک و پیشرفت فرهنگی خود انجام داد. فرانسه کشوری پر از مناظر زیبا است، از پایتخت چشمگیر آن یعنی پاریس گرفته تا روستاهای زیبا و خیره کننده جنوب فرانسه، تاکستان های بی پایان بوردو، شهر افسانه ای استراسبورگ یا آلپ رویایی پوشیده از برف.

تحصیل در خارج از کشور در فرانسه، رزومه دانشجویان را تقویت می کند، زیرا فرانسه از قرن ها پیش به عنوان یک مرکز اروپایی و جهانی فلسفه، هنر، فرهنگ و علم شناخته شده است و در حال حاضر یک مرکز تجاری و فناوری و گردشگری جهانی است. فرانسه یکی از مقاصد گردشگری پیشرو است که سالانه بیش از هشتاد و پنج میلیون گردشگر را پذیرا است. در واقع، این کشور هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است. با این حال، متوسط هزینه زندگی در فرانسه بسیار زیاد است و به عوامل مختلفی مانند محل زندگی در این کشور بستگی دارد. به عنوان مثال، پاریس به طور مداوم به عنوان یکی از گران ترین شهرهای جهان (معمولا بعد از سنگاپور) رتبه بندی می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه

در جدول زیر بهترین دانشگاه های فرانسه که بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در زمینه مهندسی کشاورزی رتبه بندی شده اند را معرفی می کنیم:

دانشگاهرتبه در فرانسهرتبه در اروپارتبه در جهان
Montpellier SupAgro155184
Paris Institute of Technology of Life, Food and Environmental Scincs270224
Normal Superior School398305
Agrocampus Quest4111343
University of Avignon and the Vaucluse5143463
University of Montpellier6146479
University of Clermont Auvergne7174601
University of Bordeaux8202713
University of Lorraine9233855
University of Burgundy10243891

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه

ویزای مورد نیاز دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه

دانشجویانی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن اشتاین هستند، نیازی به ویزای دانشجویی فرانسه ندارند. در عوض، برای تحصیل قانونی در این کشور تنها چیزی که آنها نیاز دارند گذرنامه معتبر یا سند مسافرتی معتبر دیگری است. اما دانشجویان تبعه کشورهای دیگر باید ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنند تا بتوانند تحصیلات خود را در این کشور آغاز کنند. انواع مختلفی از ویزای دانشجویی فرانسه وجود دارد و بسته به مدت زمانی که دانشجو قصد تحصیل در این کشور را دارد، ویزای مورد نیاز وی متفاوت خواهد بود:

  • ویزای شنگن (کوتاه مدت؛ تحصیل کم تر از 3 ماه)
  • ویزای شرکت در آزمون ورودی
  • ویزای اقامت طولانی مدت موقت (تحصیل تا مدت 6 ماه)
  • ویزای اقامت طولانی مدت (تحصیل بیش از 6 ماه).

دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در رشته مهندسی کشاورزی یا سایر رشته ها از یکی از موسسات آموزشی فرانسه پذیرش می گیرند به ویزای اقامت طولانی مدت یا VLT-TS نیاز خواهند داشت. در واقع، این ویزا برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که مایل به تحصیل در فرانسه به مدت بیش از شش ماه هستند. این ویزا به عنوان مجوز اقامت یا residence permit عمل می کند و در طول دوره تحصیل دانشجو (معمولا سه سال برای کارشناسی، دو سال برای کارشناسی ارشد و چهار سال برای دکتری) ادامه می یابد.

برخی از اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی فرانسه عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • گذرنامه معتبر و کپی ویزاهای قبلی
  • نامه پذیرش یا ثبت نامه رسمی از دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی (حدود 615€ (یورو) در ماه) برای تامین هزینه ها در طول دوره تحصیل
  • اثبات پرداخت هزینه ویزا (50€ تا 100€ (یورو))
  • بیمه درمانی

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی در فرانسه

هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره در فرانسه 3360.76$ (دلار) معادل 2898.52€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره است؛ هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر نیز 940.36$ (دلار) معادل 811.02€ (یورو) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور پیشرفته اروپایی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب یورو
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر666.35€
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر518.11€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1236.09€
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر956.87€

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در فرانسه

جدول زیر قیمت/ هزینه برخی کالاها و خدمات در فرانسه را نمایش می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب یورو
صرف غذا در یک رستوران ارزان14.00€
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.43€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.83€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)10.14€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)16.53€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.70€
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)50.00€
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی151.37€
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود Cable/ADSL)28.18€

وضعیت درآمد مهندسان کشاورزی در فرانسه

فردی که به عنوان مهندس کشاورزی در فرانسه کار می کند معمولاً ماهانه حدود 3420€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان کشاورزی در این کشور پیشرفته اروپایی بین 1640€ (کم ترین) تا 5370€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان کشاورزی در فرانسه را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان کشاورزی در فرانسه

چنان چه علاقه مند به تحصیل تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی در رشته مهندسی کشاورزی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *