ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در قطر

رشته مهندسی کشاورزی در قطر

رشته مهندسی کشاورزی در قطر می تواند یکی از رشته هایی باشد که در آینده ای نه چندان دور بتواند امکان رشد بسیاری را نسبت به حال پیدا کند. قطر یکی از کشورهای پیش رو در منطقه خاور میانه است و در همین راستا به زیباسازی محیط شهری و همچنین کشاورزی پایدار توجه دارد. مهندسان کشاورزی می توانند با توجه به شرایطی که در اختیار دارند، امکانی را ایجاد نمایند که هر دو عامل در قطر به خوبی به مرحله اجرا در آمده و در نهایت اهداف آن ها برای رسیدن به موفقیت بیشتر به ثمر بنشیند. با این حال باید به این نکته اشاره داشت که هنوز تحصیل در قطر در رشته مهندسی کشاورزی انتخابی هوشمندانه به حساب نمی آید.

دانشگاه های قطر هزینه بسیار بالایی را به عنوان شهریه در نظر می گیرند و از طرف دیگر، دسترسی به منابع مالی مانند بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه ها چندان در دسترس نیست و به همین دلیل نمی توان گفت که تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. شرایط کار در کشور قطر شاید برای بسیاری از افراد مناسب باشد اما باید در نظر داشت که تحصیل در قطر گزینه مناسبی برای رسیدن به پیشرفت در زمینه های مختلف به حساب نمی آید. با وجود این، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به سطح بالای علاقمندی به تحصیل در این کشور، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در قطر خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • آیا می توان با انتخاب قطر به عنوان مقصد نهایی، از مزیت اقامت پس از تحصیل استفاده کرد؟
  • درآمد یک مهندس کشاورزی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در قطر

دانشگاه های قطر در رده بندی های جهنای جایگاه ویژه ای در اختیار ندارند و این مسئله ای است که به سادگی می توان به آن دست پیدا کرد. با این وجود باید در نظر داشت که همچنان افرادی هستند که قطر را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. کشت گیاهان گرمسیری و پرورش آن ها از جمله خرما در قطر می تواند سود آوری مناسبی را برای طبیعت و اقتصاد این کشور به همراه داشته باشد و در نتیجه نیاز به مطالعات کشاورزی در این زمینه وجود دارد.

در حال حاضر مهندسی کشاورزی یکی از رشته های تحصیلی است که دانشجویان زیادی توان تحصیل در آن را ندارند چرا که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود و همه دانشجویان توان شرکت در دوره های آموزشی آن را ندارند. امروزه زبان تحصیل در دانشگاه های قطر بیش از این که عربی باشد، زبان انگلیسی است چراکه در بسیاری از رشته های تحصیلی اساتید مدعو وظیفه آموزش را به عهده گرفته اند. برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه های قطر نیز محدودیت های سختگیرانه ای وجود ندارد و نمره 6 در بسیاری از دانشگاه های این کشور نمره ای کافی برای ادامه تحصیل است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در قطر

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در قطر

علاقمندان به تحصیل در قطر باید در نظر داشته باشند که هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور برای دانشجویانی بین المللی مقرون به صرفه نیست و می توان بسیاری کشور در سطح اروپا معرفی کرد که شرایط مناسب تری را برای تحصیل ایجاد می کنند و البته هزینه های بسیار مناسب تری را نیز برای تحصیل شهروندان خارجی در نظر گرفته اند.

در دانشگاه های قطر شهریه هر دانشجو ممکن است از دیگری مجزا باشد. با این حال به طور متوسط می توان گفت که هزینه هر واحد درسی در دانشگاه های قطر و در رشته مهندسی کشاورزی در حدود 1100QR تا 2000QR (ریال قطری) است. در کنار هزینه های تحصیل در قطر، هزینه زندگی در این کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد. هزینه های زندگی در کشور قطر چندان ارزان نیست و با توجه به این که امکان کار دانشجویی در این کشور وجود ندارد دانشجویان باید این نکته را بیش از پیش مد نظر قرار دهند. به طور متوسط می توان گفت که 3500QR (ریال قطری) برای گذراند زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف این کشور مورد نیاز است.

درآمد مهندسین کشاورزی در کشور قطر

قطر یکی از کشورهای جهان است که سطح درآمد در آن بسیار مناسب است و شهروندان این کشور در رفاه اقتصادی قرار دارند. شرایط دریافت کار پس از تحصیل در کشور قطر متفاوت از بسیاری از نقاط دنیا است اما می توان از طریق قانونی پس از تحصیل در این کشور نیز به کار مشغول شد و این خود یک امتیاز در رابطه با تحصیل در قطر به حساب می آید.

متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در قطر بسیار مناسب است و در بسیاری از موارد یک مهندس کشاورزی در قطر، درآمدی بالاتر از همکاران خود در کشورهای شناخته شده عربی را تجربه می کند. در نمودار زیر متوسط درآمد این افراد نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور قطر

درآمد بالا در قطر ممکن است بسیاری را به سمت کار در این کشور جذب کند اما باید در نظر داشت که این کشور و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس، با توجه به هزینه های بالای تحصیل و زندگی، نمی توانند گزینه های مناسبی برای تحصیل قلمداد شوند.

استخدام مهندس کشاورزی

روند استخدام مهندس کشاورزی در قطر یک روند ساده اما مهم است. برای استخدام مهندس کشاورزی در قطر باید مدرک تحصیلی خود را داشته باشید. ترجمه مدارک و یا ارائه معادل و تاییدیه آن ها الزامی است. در صورتی که سابقه کاری دارید، ارائه سوابق کاری نیز الزامی است. مراقبت از گیاهان در فضای باز و محوطه سازی از مهم ترین وظایف یک مهندس کشاورزی در قطر است. در برخی موارد اقامت در نزدیکی محل کار ضروری است و آزمون دوره 6 ماهه است و قبولی در مصاحبه الزامی است. مرخصی یک ماهه، اقامت، حمل و نقل، بلیط سالانه و غذا و موارد دیگر از مزایای آن هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به خارج از کشور، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از اطلاعات ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

3/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “رشته مهندسی کشاورزی در قطر

  1. محسن گفت:

    سلام.
    بنده کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی دارم و ۳۵ ساله هستم.
    امکان کار در قسمت دولتی و یا خصوصی در قطر مقدور است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید پیشنهاد کاری دریافت کنید یا این که یک کفیل پیدا کنید در قطر، در این صورت به شما فرصت کاریابی در قطر داده میشه

  2. رضا سلحشوریان گفت:

    سلام من مهندس دفع آفات کشاورزی با 30سال سابقه تحقیقاتی و میدانی هستم . آیا امکان فعالیت در بخش خصوصی و یا دولتی قطر را دارم ؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما احتمالا برای مهاجرت چندان مناسب نباشه اما می تونید از سایت های کاریابی در قطر استفاده کنید و برای ارسال رزومه و رسیدن به نتیجه نهایی

  3. اکبر گفت:

    سلام من عضو هیات علمی و استاد تمام هستم امکان همکاری در دانشگاه ها در کشور قطر هست یا خیر؟ لطفا آدرس و امکان اراتباط را اطلاع دهید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید با دانشگاه های این کشور مکاتبه کنید تا در صورت رضایت شما رو جذب کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *