ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ

رشته مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ

رشته مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ یکی از رشته هایی است که به صورت محدود در دانشگاه ها ارائه میشود و این امر شرایط پذیرش را دشوار میکند. لوکزامبورگ یکی از کشورهای ثروتمند در جهان است و به همین دلیل می توان گفت در صورت کاریابی در این کشور می توان به رفاه اقتصادی بسیار بالایی دست پیدا کرد. لوکزامبورگ یکی از کشورهای کوچک قاره اروپا است که شرایط بسیار مشابهی با کشور سوئیس دارد و حتی از واحد پولی این کشور استفاده می کند. دانشگاه های انگشت شماری در این کشور واقع شده است و این مسئله می تواند شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های نه چندان معتبر این کشور را نیز دشوار سازد.

باید به این نکته اشاره داشت که لوکزامبورگ از نظر آموزشی تفاوت های بسیاری با سوئیس دارد اما شرایط اقتصادی و کار در این کشور با سوئیس شباهت های بسیاری دارد. در بسیاری از مواقع این کشور تنها به دلیل شرایط مناسب کار پس از تحصیل انتخاب می شود چراکه از نظر علمی فاصله بسیاری با نقاط دیگر جهان در این کشور وجود دارد. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشه مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ می پردازند تا علاقمندان به زندگی در این کشور بتوانند با آگاهی کامل در این زمینه گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چگونه است؟
  • آیا هزینه تحصیل در لوگزامبورگ زیاد است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان در لوکزامبورگ به عنوان یک مهندس کامپیوتر به درآمد بالا دست یافت؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ

همانطور که پیش تر نیز گفته شد، دانشگاه های اندکی در این کشور وجود دارد و به همین دلیل است که محدودیت های بسیاری در رابطه با تحصیل در لوکزامبورگ پیش روی علاقمندان به این کشور قرار خواهد داشت. دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و برای این کار نیاز به نمره 6 در آزمون آیلتس خواهند داشت.

دانشگاه های لوکزامبورگ نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از سیستم بولونیا پیروی می کنند و این بدان معنا است که طول دوره تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور در اکثر رشته های تحصیلی از جمله مهندسی کشاورزی به ترتیب 3 و 2 و 3 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان پس از دریافت هریک از مدارک تحصیلی، قادر به ورود به بازار کار این رشته خواهند بود. دانشگاه های این کشور در حال حاضر جایگاهی در رده بندی برترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کشاورزی ندارند و این مسئله ای است که علاقمندان به این رشته باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در لوکزامبورگ

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، شرایط زندگی در لوکزامبورگ به شدت به کشور سوئیس نزدیک است و در این صورت هزینه های مربوط به تحصیل در کشور لوکزامبورگ نیز باید مطابق با همین مسئله بسیار پایین باشد. در بسیاری از دانشگاه های این کشور، دانشجویان اروپایی نیازی به پرداخت هزینه برای تحصیل نخواهند داشت و شهریه مربوط به دانشجویان خارجی در این کشور در رشته مهندسی کشاورزی همواره کمتر از 2000€ (یورو) در سال است و به همین دلیل است که لوکزامبورگ را می توان به عنوان یکی از کشورهای کم هزینه برای تحصیل معرفی کرد.

علاوه بر این، هزینه زندگی در کشور لوکزامبورگ نیز باید مدنظر قرار گیرد چراکه برخلاف هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در این کشور کمی بالاتر از استانداردهای موجود در کشورهای اروپایی است. به طور متوسط می توان گفت که یک دانشجو برای گذراندن زندگی خود در این کشور به 1200€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت. ضمن این که دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت.

درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور لوکزامبورگ

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در کشور لوکزامبورگ به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا برای کار در این کشور اقامت به دست آورند. اقامت لوکزامبورگ از طریق کار می تواند منجر به اقامت دائم این کشور ثروتمند گردد. مهندسین کشاورزی در لوکزامبورگ شانس نسبتا مناسبی برای کاریابی خواهند داشت چراکه این کشور یکی از خوش آب و هواترین کشورهای اروپایی است.

مهندسان کشاورزی در لوکزامبورگ از درآمد نسبتا مناسبی برخوردار هستند و می توانند زندگی در رفاه اقتصادی را در این کشور تجربه کنند. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با درآمد این افراد به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای مطرح اروپایی است که از نظر رفاه و کیفیت زندگی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد اما شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و بسیاری از شهروندان این کشور برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند و برای کار به کشور خود باز می گردند. در صورتی که تمایل به کسب اقامت اروپا از طرق مختلف را دارید و می خواهید برای تحصیل به این قاره مهاجرت کنید، توصیه می شود که با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با بررسی رزومه شما، بهترین گزینه را در اختیارتان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *