ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال یکی از رشته های کاربردی است که در دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور ارائه می شود و شرایط مناسبی دارد. افرادی که رشته مهندسی کشاورزی در این کشور را انتخاب می کنند از شانس بسیار بالایی برای کاریابی پس از تحصیل برخوردار خواهند بود و می توانند از این طریق شرایط اقامتی مناسبی را برای خود ایجاد کنند. دانشگاه های معتبر کشور پرتغال برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی به دانشجویان این اطمینان را می دهد که می توانند در بازار کار این رشته جایگاه مناسبی را برای خود بیابند و شرایط مالی خوبی را برای خود ایجاد کنند.

مهندسان کشاورزی در کشور پرتغال می توانند به دولت ها کمک کنند تا شرایط مناسبی را برای توسعه پایدار ایجاد کنند و این همان چیزی است که کشورهای پیشرفته جهان در برنامه ریزی های مدون خود برای آینده در نظر گرفته اند. مهندسان کشاورزی می توانند به کشاورزان کمک کنند که تا هزینه های تولید محصولات را به حداقل برسانند و همچنین میزان تولیدات را افزایش دهند. آن ها همچنین شرایطی را ایجاد می کنند که در فصول مختلف و شرایط متفاوت جوی، در گلخانه های این کشور امکان تولید محصولات با همان کیفیت عادی وجود داشته باشد. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که کشور پرتغال برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • هزینه های تحصیل در کشور پرتغال چقدر است؟
  • آیا دانشجویان بین المللی در کشور پرتغال شانسی برای کاریابی خواهند داشت؟
  • درآمد مهندس کشاورزی در پرتغال چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

دانشجویانی که کشور پرتغال را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، شانس بالایی برای دسترسی به جدیدترین اطلاعات علمی در رابطه با رشته انتخابی خود خواهند داشت. در رشته مهندسی کشاورزی نیز می توان پرتغال را به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در جهان معرفی کرد و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

دانشگاه پورتو امروزه به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته مهندسی کشاورزی شناخته می شود و رتبه 96 جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که جایگاه کلی این دانشگاه در جهان 271 اعلام شده است. دانشگاه لیسبون نیز با فاصله کمی در رتبه 103 جهان در رشته مهندسی کشاورزی قرار گرفته است. دانشگاه مینهو را نیز می توان در جمع دانشگاه های برتر این کشور در رشته مهندسی کشاورزی جای داد چراکه رتبه 112 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان رتبه 459 جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان بین المللی در کشور پرتغال علاوه بر زبان پرتغالی، می توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این یکی از امتیازات تحصیل در این کشور است. پرتغال نیز مانند سایر کشورهای اروپایی از سیستم آموزشی بولونیا پیروی می کند و در نتیجه دوره های مختلف آموزش عالی در این کشور به طور معمول 3، 2 و 3 ساله به طول خواهد انجامید اما دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی می توانند وارد بازار کار این کشور شوند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال

یکی از امتیازات ویژه ای که می توان در خصوص تحصیل در پرتغال به آن اشاره کرد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان با آن روبرو هستند. در صورتی که فردی خارج از لیسبون زندگی کند، هزینه های زندگی او نیز به شدت مقرون به صرفه خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی در پرتغال باید سالیانه شهریه ای در حدود 1200€ تا 3100€ (یورو) را بسته به نوع دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند پرداخت کنند. در صورتی که به دنبال بورسیه تحصیلی در این کشور هستید، باید به این نکته اشاره داشت که دسترسی به بورسیه تحصیلی در این کشور بسیار دشوار است.

دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل، باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. در این رابطه نیز می توان گفت که هزینه زندگی دانشجویی در کشور پرتغال در حدود 480€ تا 800€ (یورو) در ماه است و با توجه به این که دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوند، این مبلغ تقریبا به سادگی با کار در این کشور قابل جبران است. باید در نظر داشت که پرتغال یک کشور توریست پذیر است و پیدا کردن شغل دانشجویی در این زمینه کار دشواری نیست.

متوسط درآمد مهندسین کشاورزی در کشور پرتغال

افرادی که تحصیلات خود را در کشور پرتغال به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که موفق به کاریابی در این کشور شوند، قادر خواهند بود تا اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و در نتیجه اقامت بلند مدت پرتغال را به دست آورند.

شرایط کار برای متخصصین علوم کشاورزی در این کشور نیز مشابه است تا جایی که این افراد به نسبت بسیاری از رشته های تحصیلی می توانند شرایط بهتری برای ورود به بازار کار داشته باشند و همچنین از درآمدی مناسب در این کشور بهره ببرند. در نمودار زیر نشان داده شده است که یک مهندس کشاورزی به طور متوسط به چه درآمدی در این کشور دسترسی خواهد داشت.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور پرتغال

باید در نظر داشت که دسترسی به چنین درآمدی در کشورهای مطرح اروپایی بسیار کم است اما با توجه به هزینه های مقرون به صرفه زندگی در کشور پرتغال، این درآمد را می توان در رده درآمدهای متوسط در این کشور قرار داد. در حال حاضر شرایط تحصیل در پرتغال برای دانشجویان بین المللی تقریبا مناسب است اما همچنان کشورهایی با شرایط بهتر نیز در اروپا برای تحصیل وجود دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات دقیق و بروز ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *