ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی

رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی

رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی یکی از رشته هایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما در برخی دانشگاه های خاص این کشور شرایطی متفاوتی دارد. هزینه تحصیل و زندگی در کشور کرواسی بسیار مقرون به صرفه است و همین مسئله می تواند برای جذب دانشجویان خارجی به این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد چراکه دانشجویان نیاز به آرامش کامل خواهند داشت تا بتوانند دروس خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. شرایط تحصیل در کرواسی نیز به نسبت گذشته تفاوت های بسیاری داشته است و جایگاه علمی بسیاری از دانشگاه های این کشور به خوبی نشان دهنده همین موضوع است.

رشته مهندسی کشاورزی یکی از رشته هایی است که با توجه به مشکلات جهانی کمبود آب، می تواند نقش بسیاری در کنترل این مشکل داشته باشد و فرصت استفاده بهینه از آب را در اختیار کشاورزان قرار دهد. در چنین شرایطی علاوه بر این که می توان به محیط زیست کمک کرد تا به توسعه پایدار در این زمینه دست پیدا کند، هزینه های تولید محصول را برای کشاورزان نیز به حداقل می رسانند و در نتیجه می توان از این طریق قیمت محصولات در بازار را نیز به صورت بهتری کنترل نمود. در چنین شرایطی است که می توان گفت این رشته تحصیلی یکی از مهم ترین رشته ها برای آینده زمین است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندی کشاورزی در کرواسی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های مقرون به صرفه در کرواسی به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کرواسی چگونه است؟
  • متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کرواسی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی

چنانچه گفته شد، رشته مهندسی کشاورزی در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد و کشورهای بیشتری این موضوع را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهند داد. مهندسان کشاورزی می توانند با ایجاد گلخانه های کشاورزی، به صورت مصنوعی شرایط محیطی را به گونه ای تغییر دهند که محصولات کشاورزی در تمامی فصل های سال در دسترس قرار گیرند. آن ها همچنین می توانند از فرسوده شدن خاک و از بین رفتن آن نیز جلوگیری کنند. در چنین شرایطی است که مهندسی کشاورزی به یکی از رشته های مهم دانشگاهی تبدیل شده است.

دانشگاه های بسیاری در کرواسی این رشته را ارائه می دهند اما شرایط تحصیل در دانشگاه زاگرب برای دانشجویان خارجی بسیار بهتر خواهد بود. این دانشگاه در رشته مهندسی کشاورزی، رتبه 90 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که رتبه نهایی دانشگاه در رده بندی های جهان 557 است. علت این اختلاف فاحش، توجه مناسب به رشته مهندسی کشاورزی در این دانشگاه بوده است.

دانشجویانی که به تحصیل در این رشته در کرواسی علاقه داشته باشند می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند اگرچه تسلط به زبان کروات شانس آن ها برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در کرواسی

یکی از امتیازاتی که تحصیل در کرواسی به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان خارجی در این کشور با آن روبرو می شوند. هزینه های کلی تحصیل در خارج از کشور به چند دسته تقسیم می شوند که مهم ترین آن ها شهریه ای است که به صورت سالیانه پرداخت می شود. دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور به حدود 4600€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت تا بتوانند شهریه خود را به دانشگاه پرداخت کنند. دانشجویانی که به عنوان نخبه در این کشور تحصیل می کنند، از طرف دانشگاه به کمک هزینه های مختلف دسترسی پیدا می کنند.

هزینه زندگی نیز بخش دیگری از این هزینه ها است و دانشجویان باید برای آن نیز برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن 400€ تا 700€ (یورو) در ماه برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور کفایت می کند. دانشجویان، اجازه کار ضمن تحصیل در کشور کرواسی را خواهند داشت و از این طریق می توانند مخارج زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

متوسط درآمد یک مهندس کشاورزی در کشور کرواسی

کرواسی یکی از کشورهای حوزه شنگن در اروپا نیست و این مسئله سبب می شود تا بسیاری از پذیرش این کشور به عنوان مقصد مناسب برای تحصیل صرف نظر کنند. با این حال باید در نظر داشت که شرایط مسافرتی شهروندان کرواسی به کشورهای اروپایی بسیار میسرتر از شهروندان ایرانی است و در نتیجه مهاجرت های کاری پس از تحصیل در این کشور نیز یک امتیاز به حساب می آید.

مهندسان کشاورزی در کرواسی شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و علاوه بر این می توانند به درآمد مناسبی در این کشور نیز دسترسی داشته باشند. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد در کشور کرواسی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور کرواسی

باید در نظر داشت که دسترسی به چنین درآمدی، فرد را در دسته ثروتمندان در کشور کرواسی قرار نمی دهد اما به او کمک خواهد کرد تا شرایط مناسب و ایده آلی را برای آینده خود و خانواده خود رقم بزند. با همه این تفاسیر، کرواسی را می توان در دسته کشورهای درجه دوم جهان برای تحصیل قرار داد و هرگز نمی توان از آن به عنوان یک گزینه جدی به ویژه در رشته مهندسی کشاورزی نام برد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *