ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در اوکراین

رشته موسیقی در اوکراین

فرایند تحصیل رشته موسیقی در اوکراین روندی کاملا متفاوت از زمان شروع جنگ این کشور با روسیه پیدا کرده است. با شروع جنگ میان کشورهای اوکراین و روسیه، تحولات عظیمی در روند ورود به دانشگاه های این کشور به وجود آمد اما باید در نظر داشت که در حال حاضر شرایط به طور کلی دچار تغییر شده است و دانشجویان خارجی می توانند بار دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقداماتی را انجام دهند. بسیاری از درخواست ها از طرف دولت اوکراین رد می شود و یکی از چالش های پیش روی این مسئله، تامین امنیت جانی شهروندان خارجی در طول دوره تحصیل در این کشور است. با این وجود دانشگاه های اوکراینی فعالیت خود را در سال 2023 آغاز کرده اند و انتظار می رود که در آینده ای نزدیک و با پایان سایه جنگ، شرایط به حالت ایده آل بازگردد.

به دلیل شرایط جنگی در اوکراین و همچنین تعطیلی دانشگاه های این کشور، دانشجویان خارجی اوکراین را ترک گفته اند و یک سال دوری از آموزش نیز سبب شده است تا اکثر دانشگاه های اوکراینی از رتبه بندی های جهانی نیز خارج شوند. در چنین شرایطی یافتن بهترین گزینه ها نیازمند بررسی روند تحصیل در این کشور قبل از شروع جنگ و همچنین آگاهی از جایگاه دانشگاه های این کشور پیش از آن دارد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در اوکراین پرداخته و به ابهامات پاسخ می دهند.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در اوکراین فراهم است؟
  • شرایط دانشگاه های اوکراینی برای پذیرش دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های این کشور در رشته موسیقی هزینه های بالایی دریافت می کنند؟
  • شرایط کار در اوکراین برای فارغ التحصیلان خارجی فراهم شده است؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در اوکراین

باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های اوکراینی با مجوزهای قانونی از طرف دولت، فعالیت های خود را در برخی از شهرهای این کشور که به دور از سایه جنگ هستند را آغاز کرده است و به همین دلیل می توان آن را برای تحصیل خود نیز انتخاب کرد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های زیادی در سطح اوکراین رشته موسیقی را ارائه می کنند و برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

معرفی برترین دانشگاه های رشته موسیقی در اوکراین

دوره تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه های اوکراین در مقطع کارشناسی یک دوره 4 ساله است و دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی ارشد، یک دوره 2 ساله را در نظر گرفته اند. باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل در مقطع دکترا در این کشور در رشته موسیقی در حال حاضر ممکن نیست و این می تواند برای برخی از افراد یک چالش جدی باشد. دانشجویان در اوکراین می توانند با تسلط به زبان های روسی، اوکراینی و انگلیسی به ادامه تحصیل در رشته موسیقی بپردازند و این مسئله به عهده دانشجویان است که از چگونگی تحصیل رشته موسیقی در دانشگاه مد نظر خود باخبر شوند.

رشته عکاسی در اوکراین و مزایای آن

در حال حاضر تمامی علاقمندان به تحصیل در رشته موسیقی در اوکراین باید به این نکته توجه داشته باشند که بدون در نظر گرفتن مقطع تحصیلی، شرکت در دوره های پادفک برای آن ها یک الزام است و بدون حضور در این دوره ها نمی توان تحصیلات دانشگاهی در اوکراین را آغاز کرد و این خود یکی از چالش های مهاجرت به اوکراین به حساب می آید.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در اوکراین

یکی از امتیازهایی که تحصیل در اوکراین می تواند به همراه داشته باشد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در این کشور پرداخت می کنند. فرایند تحصیل در اوکراین به گونه ای است که می توان آن را یکی از ارزان ترین کشورهای منطقه شرقی اروپا معرفی کرد و همین مسئله سبب شده است که حتی بدون نیاز به دریافت بورسیه تحصیلی، بسیاری از دانشجویان در این کشور بتوانند شهریه های آموزشی خود را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در اوکراین

آنچه در رابطه با هزینه های احتمالی تحصیل رشته موسیقی در اوکراین ممکن است پیش روی دانشجویان قرار گیرد، در جدول زیر ارائه شده است:

شرایط هزینهمبلغ به دلار
شهریه دانشگاه های دولتی1500$
شهریه دانشگاه های خصوصی7500$
هزینه زندگی ماهانه270$
درامد کار دانشجویی200$

شرایط کار یک موسیقیدان در اوکراین

با پایان یافتن دوره تحصیل فرد در اوکراین، او این امکان را خواهد داشت که به عنوان شهروند خارجی در این کشور به کار مشغول شود و این امتیازی است که دولت اوکراین به تازگی در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است. فرصت کار پس از تحصیل در اوکراین برای بسیاری می تواند ارزشمند باشد چراکه در نهایت منجر به دریافت اقامت و حتی شهروندی این کشور نیز خواهد شد.

باید به این نکته اشاره کرد که اوکراین در حال حاضر نمی تواند درآمد بالا را برای اقشار مختلف تضمین کند اما هنر همواره بخش جدایی ناپذیر زندگی مردم در این کشور بوده است. به طور تقریبی می توان گفت که یک هنرمند عرصه موسیقی در این کشور درآمدی در حدود 215UAH (هریونیا) در ماه را در این کشور کسب می کند. شما نیز در صورتی که به دنبال راهکارهای اصلی مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *