ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در هند

رشته موسیقی در هند

در حال حاضر می توان به این نکته توجه کرد که تحصیل رشته موسیقی در هند می تواند یک مسیر مناسب برای رسیدن به پیشرفت باشد. فرایند تحصیل در هند شباهت های زیادی به سایر کشورهای جهان دارد اما باید به این نکته توجه کرد که کیفیت آموزش در این کشور با برخی از کشورهای تراز اول جهان متفاوت است. افرادی که هند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، مسیر سختی برای دریافت مدرک تحصیلی خود پیش رو نخواهند داشت ولی شرایط زندگی در این کشور است که می تواند بسیاری را از انتخاب هند به عنوان مقصد تحصیلی خود منصرف سازد.

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که رشته موسیقی در این کشور جایگاه بسیار والا و ارزشمندی دارد و افراد زیادی به دنبال آن هستند تا این کشور را به همین دلیل برای کار خود انتخاب کنند. با توجه به شرایطی که هند تجربه می کند، می توان گفت که انتخاب این کشور تنها برای گروه های خاصی از جامعه می تواند مفید باشد و به همین دلیل است که در ارائه توصیه به انتخاب هند به عنوان مقصد تحصیل تردیدهایی برای مشاوران نیز وجود دارد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در هند پرداخته شده است.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در هند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در هند کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان هنرمند در هند به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در هند

باید به این نکته توجه داشت که هندوستان یکی از کشورهایی است که به شدت به آموزش عالی خود در دهه های گذشته توجه نشان داده است و استفاده از اساتید برجسته خارجی یکی از راهکارهایی بوده که توانسته کیفیت آموزش در این شکور را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. رشته موسیقی به عنوان یکی از رشته های کلیدی در بازار کار این کشور، در دانشگاه های هندی نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است و امروزه هند یکی از کشورهایی است که بیشترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در سطح آسیا را در اختیار دارد.

در روند تحصیل رشته موسیقی در هند، دانشجویان به راحتی می توانند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل در این رشته مشغول شوند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان، تا ورود به تحصیلات تکمیلی این امکان را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهند. دوره کارشناسی رشته موسیقی در این کشور 4 ساله است و به طور تقریبی از اکثر کشورهای شناخته شده در جهان یک سال طولانی تر است.

شرایط تحصیل رشته موسیقی در هند

معرفی دانشگاه های برتر رشته موسیقی در هند

باید به این نکته اشاره داشت که هند یکی از کشورهایی است که صدها دانشگاه معتبر و غیرمعتبر را در خود جای داده است و این بر عهده متقاضیان مهاجرت به هند است که دانشگاه های معتبر این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. رشته موسیقی در دانشگاه های هندی با کیفیت مناسبی ارائه می شود اما دانشجویانی که در صدد مهاجرت کاری به سایر کشورهای جهان پس از دریافت مدرک خود از این کشور هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها 10 دانشگاه خوب در این رشته در دسترس است.

مهم ترین دانشگاه های هندی برای تحصیل در رشته موسیقی عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در هند

هزینه تحصیل رشته موسیقی در هند

یکی از امتیازهایی که تحصیل در هند در رشته موسیقی به همراه دارد آن است که دانشجویان به بودجه زیادی برای پرداخت شهریه خود نیاز نخواهند داشت و این مسئله می تواند به دانشجویان کمک کند که به راحتی شهریه خود در این کشور را پرداخت کنند. از طرف دیگر اما کار ضمن تحصیل در این کشور ممنوع اعلام شده اما دانشجویان و به طور کلی افرادی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به صورت فعالیت در محیط های رستورانی و خیابانی، درآمدی در این کشور داشته باشند تا از این طریق بتوانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند.

برخی از مهم ترین هزینه های دانشجویان در هند به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل: در حدود 4200$ (دلار) در سال
  • هزینه زندگی: در حدود 350$ (دلار) در ماه

چشم انداز شغلی رشته موسیقی در هند

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته موسیقی در هند، وجود چشم انداز شغلی مناسب در این رشته تحصیلی در هند می باشد. به عبارت دیگر، دانشگاه های موسیقی در هند مشاغل متعددی را برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی در این کشور مهیا کرده اند. علاوه بر این، دانشجویانی که در رشته موسیقی در هند ثبت نام می کنند مهارت هایی مانند خلاقیت، توانایی کار و تبدیل شدن به افراد مسئولیت پذیر را به دست می آورند. البته لازم به ذکراست که برای ورود به بازار کار رشته موسیقی در هند باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند.

طیف وسیعی از مشاغل محبوب برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی در هند به شرح زیر می باشند:

مشاغل محبوب برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی در هند

شرایط کار یک موسیقیدان در هند

صنعت موسیقی در هند جایگاه بسیار خوبی دارد و به همین دلیل است که افراد زیادی می توانند در این حوزه به فعالیت مشغول شوند. کیفیت زندگی در هند و این که این کشور در دسته کشورهای در حال پیشرفت قرار دارد سبب شده تا افراد کمی تمایل داشته باشند تا پس از تحصیل، در همین کشور به کار مشغول شوند ولی باید به این نکته اشاره کرد که فعالین این عرصه در حدود 500IND (روپیه) در ساعت درآمد کسب می کنند که درآمدی قابل توجه برای زندگی در این کشور است. شما نیز در صورتی که به دنبال مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته موسیقی در هند

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص رشته موسیقی در هند، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا هزینه تحصیل رشته موسیقی در هند رایگان است؟ اغلب دانشگاه های دولتی در هند، از دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته موسیقی در هند هزینه ای را بابت شهریه دریافت نمی کنند.
  • آیا امکان تحصیل رشته موسیقی در هند به زبان انگلیسی وجود دارد؟ زبان اصلی آموزشی در هند به ویژه در رشته موسیقی انگلیسی می باشد، بنابراین دانشجویان با موانع زبانی در این رشته تحصیلی مواجه نمی شوند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *