ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در کرواسی

رشته موسیقی در کرواسی

تحصیل رشته موسیقی در کرواسی می تواند یکی از راهکارهای دریافت اقامت یک کشور اروپایی برای افرادی باشد که رزومه عالی در اختیار ندارند. بسیارند افرادی که به دنبال مهاجرت به کشورهای تراز اول اروپایی هستند اما به دلیل در اختیار نداشتن رزومه های تحصیلی و تجربه کاری مناسب، نمی توانند به آرزوی خود در این مسیر دست پیدا کنند. در حال حاضر کرواسی یکی از کشورهایی است که کیفیت مناسب تحصیل را ارائه می کند و می تواند با توجه به اعتباری که در سطح اروپا دارد، مسیر مناسبی را پیش روی دانشجویان خارجی قرار دهد. حقیقت آن است که تحصیل در کرواسی در بیشتر رشته های تحصیلی، پلی برای رسیدن به موفقیت های آینده است نه صرفا مسیری برای ماندن در این کشور.

رشته موسیقی یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشگاه های محدودی در جهان ارائه می شود و همین محدودیت را به راحتی می توان در کشور کرواسی نیز مشاهده کرد. افرادی که کرواسی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، بیشتر به این دلیل است که نتوانسته اند پذیرش مناسبی در سایر کشورهای جهان به دست آورند و از این کشور به عنوان یک میانبر خوب برای رسیدن به آینده ای بهتر استفاده می کنند. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در کرواسی خواهند پرداخت.

  • فرایند تحصیل رشته موسیقی در کرواسی چیست؟
  • بهترین دانشگاه های کرواسی برای تحصیل در رشته موسیقی کدامند؟
  • برای تحصیل در رشته موسیقی در کرواسی به چه هزینه ای نیاز خواهد شد؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در رشته موسیقی، در همین کشور به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در کرواسی

باید به این نکته توجه داشت که کرواسی در برخی از رشته های تحصیلی به ویژه در گروه مهندسی، دانشگاه های مناسبی را در اختیار دارد و می تواند مدرکی درجه یک را در اختیار علاقمندان قرار دهد اما در رشته ای مانند موسیقی، شرایط تحصیل در این کشور متفاوت است. دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند به جایگاه مناسبی دست پیدا کنند و این مسئله دانشجویان کمی را به سمت این کشور جذب می کند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در کرواسی عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته موسیقی در کرواسی

در صورتی که فردی بخواهد به ادامه تحصیل در رشته موسیقی در کرواسی بپردازد، باید زبان کروات را بلد باشد و مدرک معتبری در این رشته به دست آورد و در غیر این صورت با درخواست او برای دریافت پذیرش به ویژه در مقطع کارشناسی موافقت نخواهد شد. در مقطع کارشناسی ارشد شرایط متفاوت است و دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل در این رشته بپردازند. باید در نظر داشت که برای ورود به رشته موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد، آزمون های ورودی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل دانشجویان به راحتی نمی توانند با تغییر رشته به تحصیل در این مقطع رشته موسیقی بپردازند.

انتخاب رشته عکاسی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته موسیقی در کرواسی

به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور در رشته های مختلف تحصیلی از جمله موسیقی، یکی از مهم ترین مزیت های مهاجرت به کرواسی است. چنانچه گفته شد، دانشگاه های کرواسی در حال حاضر در رشته موسیقی جایگاه مناسبی را به دست نیاورده اند و به همین دلیل است که تحصیل در این کشور می تواند دشوار باشد اما زمانی که صحبت از هزینه های تحصیل در این کشور در میان باشد، کرواسی یکی از کشورهای بسیار ارزان قیمت خارجی به حساب می آید.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در کرواسی

امکان کار ضمن تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی فراهم است اما می توان گفت که شانس دریافت بورسیه از دانشگاه های این کشور در کمترین سطح خود قرار دارد. شرایط دانشجویان خارجی به گونه ای است که می توان گفت فراهم کردن هزینه های تحصیل در این کشور چندان دشوار نخواهد بود.

برخی از مهم ترین هزینه های دانشجویان رشته موسیقی در کرواسی به شرح زیر است:

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه دانشگاهی1500$
هزینه زندگی ماهانه برای یک نفر400$
متوسط درآمد دانشجویان در کرواسی400$

شرایط کار یک موسیقیدان در کرواسی

باید به این نکته توجه داشت که کرواسی یکی از کشورهای بسیار مناسب برای کار در خارج از کشور به حساب نمی آید اما کار کردن در این کشور می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد که شامل دریافت اقامت و همچنین شهروندی این کشور می شود. افرادی که کرواسی را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا پس از دریافت اقامت اولیه خود، در مسیر مهاجرت دوباره قرار می گیرند و به همین دلیل است که شرایط برای دانشجویانی که ناچار به یادگرفتن زبان کروات شده اند، برای یادگیری زبان دوم سخت تر می شود.

اساسی ترین قدم ها برای ویزای تحصیلی کرواسی

یک موسیقیدان یا هنرمند موسیقی در کرواسی به طور ساعتی، درآمدی در حدود 85HRK (کونا) را دریافت می کند که با توجه به آنچه سایرین دریافت می کنند، می توان گفت که رفاه نسبی را در اختیار خواهند داشت. شما نیز در صورتی که به جستجوی مسیری امن و مطمئن برای مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *