ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

رشته میکروبیولوژی در آرژانتین از رشته هایی است که متقاضیان با اتمام تحصیلات خود در این رشته می توانند به آسانی جذب بازار کار شوند و به درآمد خوبی دست یابند. اما از شرایط مهم برای تحصیل در دانشگاه های معتبر آرژانتین می توان به ارائه مدرک دانش زبان اسپانیایی اشاره نمود. چراکه اغلب رشته ها از جمله رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های آرژانتین به زبان اسپانیایی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

آرژانتین Argentina به سبب وجود دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه بوینس آیرس (UBA) و دانشگاه ملی لا پلاتا، کیفیت آموزشی بالا به همراه هزینه تحصیلی ارزان، امکان کار دانشجویی، استاندارد زندگی نسبتا خوب، وجود محیط چند فرهنگی، فرصت های کاری پس از فارغ التحصیلی و غیره مورد توجه دانشجویان خارجی است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای ارائه مشاوره های تخصصی درباب اعزام دانشجو به آرژانتین آمادگی کاملی دارند.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

همه ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در آرژانتین درخواست می دهند. چرا که این رشته تحصیلی در کشور آرژانتین از جایگاه علمی بالایی برخوردار است و دانشجویان در قالب این رشته علمی می توانند ضمن تحصیل موضوعات مرتبط با میکروارگانیسم ها همچنین تخصص های تئوری و بالینی لازم را هم به دست آورده و جذب بازار کار پر رونق آرژانتین شوند. غالبا تحصیل در این رشته آکادمیک در آرژانتین 4 ساله بوده و دانشجویان در طی این مدت نیز به تحقیق و مطالعه در خصوص موضوعات زیر می پردازند:

  • آنتی میکروب ها
  • باکتری ها
  • بیوفیلم ها
  • میکروبیولوژی کاربردی
  • باکتریولوژی
  • بیوژئوشیمی
  • باکتریوفاژها
  • میکروبیولوژی سلولی
  • و غیره

اما شرایط پذیرش دانشجو در این رشته از دانشگاه های آرژانتین نیز غالبا به یک صورت بوده و دانشگاه ها از متقاضیان مدارکی از قبیل پاسپورت، مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه آنها، مدرک دانش زبان اسپانیولی و غیره را درخواست می کنند. معمولا نیز هزینه تحصیل دانشجویان رشته میکروبیولوژی در آرژانتین بسته به نوع دانشگاه آنها متفاوت است. طبق مقررات آموزشی دانشگاه های آرژانتین نیز تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های نوع دولتی رایگان بوده اما هزینه تحصیل در آرژانتین سالیانه در دانشگاههای خصوصی این کشور از 3000$ تا 27000$ (دلار) متغیر است.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

بهترین دانشگاه ها در آرژانتین برای تحصیل رشته میکروبیولوژی

در حال حاضر تحصیل در آرژانتین به دلایل امتیازات زیادی که دارد مورد توجه اغلب دانشجویان بین المللی از جمله هموطنان ایرانی می باشد. یکی از رشته های مهم برای ادامه تحصیل در کشور آرژانتین نیز رشته میکروبیولوژی می باشد. متقاضیان تحصیل این رشته پردرآمد بایستی به این نکته مهم نیز توجه کنند که دانشگاه های زیادی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین وجود دارد اما از نظر وزارت بهداشت معتبرترین این دانشگاه ها برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی عبارتند از:

1. دانشگاه بوینس آیرس (UBA)

دانشگاه بوینس آیرس

2. دانشگاه ملی لا پلاتا

دانشگاه ملی لا پلاتا

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

پس از اتمام مرحله پذیرش و نیز دریافت تاییدیه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر آرژانتین، طبق روال قانونی متقاضیان سریعا برای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین اقدام می کنند تا بدین طریق فرآیند پذیرش خود در آرژانتین را تکمیل نموده و در ادامه بتوانند برای تحصیل وارد این کشور شوند. معمولا نیز ویزای تحصیلی صادره برای دانشجویان بین المللی در آرژانتین توسط سفارت همین کشور و با اعتبار نهایتا 6 ماه صادر می شود. فلذا دانشجویان رشته بیوتکنولوژی جهت اخذ این ویزا بایستی مدارک زیر را تهیه نمایند:

  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های آرژانتین
  • اصل و کپی پاسپورت ملی معتبر
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی آرژانتین
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک اثبات تمکن مالی مناسب
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید

شرایط کاری متخصصان رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

بازار کاری آرژانتین ماه به ماه در حال بهبودی است و نرخ بیکاری این کشور نیز روندی نزولی را نشان می دهد. از این گذشته دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان رشته میکروبیولوژی در آرژانتین هم از فرصت کار ضمن تحصیل و هم پس از تحصیل در این کشور برخوردارند. چرا که رشته میکروبیولوژی و متخصصان این رشته جزء لیست مشاغل مورد نیاز آرژانتین به شمار می روند. پس این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از رشته میکروبیولوژی می توانند در یکی از مشاغل زیر به تخصص دست یافته و وارد بازار کار آرژانتین شوند:

 

مشاغل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

این متخصصان بسته به میزان تحصیلات و سوابق خود می توانند به متوسط درآمدی ماهیانه حدود ARS105000 (پزو آرژانتین) دست یابند. در حالی که همانگونه که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه در کشور آرژانتین در حدود ARS45200 (پزو آرژانتین) می باشد:

متوسط درآمد ماهیانه در کشور آرژانتین

آرژانتین یکی از بهترین و آسانترین کشورهای جهان برای اخذ پاسپورت دوم محسوب می شود. برای کسب اطلاعات کامل درباب کسب تابعیت از طریق تولد فرزند در آرژانتین یا ازدواج در این کشور می توانید با تیم مشاورین زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته میکروبیولوژی در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله بر آن شدیم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته میکروبیولوژی در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ به دلیل طیف وسیعی از آموزش های پیشرفته در رشته میکروبیولوژی و آزمایشگاه های مدرن در آرژانتین، تحصیل این رشته تحصیلی بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • آیا امکان تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین با بورسیه دانشجویی وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که توان مالی کافی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در آرژانتین را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع در این کشور بهره مند شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *