ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اتریش

رشته میکروبیولوژی در اتریش

رشته میکروبیولوژی در اتریش از جمله رشته های کاربردی و محبوب دانشگاه های این کشور برای متقاضیان تحصیل در سال های گذشته محسوب می شود. رشته ای که دانشجویان بین المللی با تحصیل در آن می توانند ضمن تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا همچنین از مزایای خوبی مثل تحصیل میکروبیولوژی به زبان انگلیسی و با هزینه بسیار پایین نیز دست یابند. از این گذشته فارغ التحصیلان این رشته پس از اخذ مدرک میکروبیولوژی از شانس خوبی برای کاریابی و اخذ اقامت کاری اتریش هم برخوردارند، چراکه:

  • اولا رشته میکروبیولوژی جز لیست مشاغل مورد نیاز اتریش محسوب می شود
  • دوما بازار کاری اتریش با نرخ بیکاری پایین تر از متوسط اروپایی در حالت ایده آلی قرار دارد
  • سوما متوسط درآمد ماهیانه میکروبیولوژیست ها در اتریش با €8320 (یورو) بیش از دو برابر متوسط درآمدی اتریش با €3790 (یورو) می باشد

بنابراین می توان حالا به ارزش تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های اتریش پی برد. هموطنان گرامی علاوه بر مطالعه این مقاله همچنین می توانند سوالاتشان درباره شرایط کار ایرانیان در اتریش 2021 را نیز با ما در میان بگذارند.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش

رشته میکروبیولوژی در اتریش یکی از رشته های جذابی است که امکان تحصیل آن در هر سه مقطع لیسانس (3 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکتری (3 تا 4 سال) برای متقاضیان فراهم میباشد. در این رشته تحصیلی دانشجویان می توانند به تحصیل و مطالعه پیرامون ارگانیسم های میکروسکوپی مثل باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و پروتوزوا بپردازند. این رشته تحصیلی در اتریش همچنین شامل تحقیقات بنیادی در خصوص موضوعات ذیل به زبان انگلیسی می باشد:

  • بیو شیمی
  • فیزیولوژی
  • بیولوژی سلولی
  • اکولوژی
  • جنبه های کیلینکی میکروارگانیزم ها
  • تکامل و غیره

اما سوال اینجاست که متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش چگونه می توانند از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند؟ طبق قوانین و مقررات آموزش عالی اتریش دانشجویان بین المللی قبل از تکمیل فرم درخواست وتحویل مدارک هویتی و آکادمیک خود به دانشگاه های اتریشی بایستی شرایط ذیل را تامین بکنند:

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش

عزیزان نباید از این نکته مهم نیز غافل شوند ممکن است شرط برخی از دانشگاه های اتریش علاوه بر ارائه مدارک فوق همچنین قبولی در آزمون پذیرش و یا گذراندن مصاحبه شفاهی نیز باشد. برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های اتریش نیز داشتن دانش زبان آلمانی در سطح B2 کافی است. اما از جمله گرایشات رشته میکروبیولوژی در مقاطع تحصیلات تکمیلی اتریش می توان به موار زیر اشاره نمود:

  • میکروبیولوژی مولکولی
  • بیولوژی مولکولی
  • بیولوژی سیستم های تکاملی
  • بیوتکنولوژی
  • اکولوژی و اکوسیستم ها
  • ایمونوبیولوژی

تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش

دانشگاه های معتبر در اتریش جهت رشته میکروبیولوژی

اتریش از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی است که به دنبال تحصیل رشته های گروه پزشکی در اروپا هستند. چرا که اکثر دانشگاه های اتریش از جمله معتبرترین دانشگاه های سطح قاره اروپا محسوب می شوند. از همین رو نیز دانشجویان متقاضی تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش گزینه های زیادی جهت ادامه تحصیل در این رشته دارند. در لیست زیر شما می توانید با دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور اتریش به منظور ادامه تحصیل رشته میکروبیولوژی آشنا شوید:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریشمحل
دانشگاه کارل فرانزنسشهر گراتز
دانشگاه پزشکی گراتزشهر گراتز
دانشگاه پزشکی اینسبروکشهر اینسبروک
دانشگاه پزشکی وینشهر وین
دانشگاه پزشکی خصوصی پارکلسوسشهر وین
دانشگاه گراتزشهر گراتز
دانشگاه اینسبروکشهر اینسبروک
دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستیشهر وین
دانشگاه وینشهر وین

اخذ ویزا به منظور تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش

مطابق قوانین کشور اتریش، دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ تاییدیه پذیرش خود از یکی از دانشگاه های اتریشی ملزمند تا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز اقدام کنند. طبق مقررات اتریش نیز دانشجویان متقاضی تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش با توجه به مدت تحصیل خود بایستی نسبت به اخذ ویزای نوع D اتریش اقدام نمایند. اما شروط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش 2021 از این قرار است:

شرایط اخذ ویزا به منظور تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش

ضمنا امکان پیوستن اعضای خانواده برای متقاضیان ویزای تحصیلی اتریش نیز فراهم است. فلذا برای درخواست ویزای مذکور از سفارت اتریش در تهران تحویل مدارک زیر امری الزامی است:

  • نامه ثبت نام از دانشگاه اتریشی
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجویی اتریش
  • فرم درخواست تکمیلی مجوز اقامت در اتریش
  • پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر (با حداکثر 3 ماه اعتبار)
  • مدرک تمکن مالی
  • بیمه سلامت + بیمه سفر با پوشش مالی حداکثر €30000 (یورو)
  • انگیزه نامه

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اتریش چقدر است؟

شهریه تحصیلی دانشجویان رشته میکروبیولوژی ممکن است بسته به دانشگاه و دوره تحصیلی متقاضیان متفاوت باشد. بر اساس آمار سال جدید، هزینه تحصیلی در دانشگاه های اتریش برای دانشجویان میکروبیولوژی نیز €726.72 (یورو) به علاوه €20.70 (یورو) بابت هزینه اتحادیه دانشجویی در وین است. در ضمن میانگین ماهیانه هزینه زندگی در اتریش شامل هزینه حمل و نقل، اجاره خانه، پوشاک و غذا و غیره در سال 2022- 2021 حدود €950 (یورو) می باشد. بدین ترتیب اتریش از مقاصد ارزان برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در سطح اروپا و حتی جهان به حساب می آید.

دانشجویان میکروبیولوژی در اتریش برای جبران هزینه ها و مخارج خود در این کشور به دو گزینه تامین مالی یعنی بورس تحصیلی و کار دانشجویی دسترسی دارند. طبق قوانین انواع بورس تحصیلی اتریش به دو صورت برنامه های بورسیه شایستگی محور و نیاز محور در دانشگاه های این کشور ارائه شده و متقاضیان میتوانند قبل از شروع سال تحصیلی درخواست خود را ارائه دهند. اما شرایط کار دانشجویان رشته میکروبیولوژی در اتریش از قرار ذیل است:

شرایط کار دانشجویان رشته میکروبیولوژی در اتریش

هموطنان عزیز همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع اقامت اتریش و شرایط ایرانیان برای مهاجرت به این کشور اروپایی با تیم کشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *