ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در استرالیا

رشته میکروبیولوژی در استرالیا

رشته میکروبیولوژی در استرالیا جزء رشته هایی است که همه ساله رقابت بر سر قبولی از این رشته بین دانشجویان بین المللی برقرار است. معمولا دانشجویان برای پذیرش در این رشته از دانشگاه های استرالیا علاوه بر داشتن مدرک دیپلم تجربی و کارنامه تحصیلی همچنین نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز می باشند. کل ساختار این رشته تحصیلی در استرالیا کورس 3 ساله می باشد و از برترین دانشگاه ها جهت تحصیل این رشته در استرالیا می توان به دانشگاه ملبورن، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه موناش اشاره نمود. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی برای راهنمایی متقاضیان تحصیل در استرالیا 2021 دارند.

چرا تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا

اصولا نظام های آموزشی کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا جزء برترین نظام های آموزشی جهان محسوب می شود. به همین دلیل نیز دانشگاه های استرالیا را می توان در بین برترین دانشگاه های جهان مشاهده کرد. پس شما با تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا می توانید ضمن تحصیل در برترین و معتبرترین دانشگاه های جهان همچنین از مزایای مهم زیر نیز برخوردار شوید:

چرا تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا

معرفی رشته میکروبیولوژی در استرالیا

میکروبیولوژی Microbiology در استرالیا علمی است که با تحصیل در باب میکرواورگانیزم ها و عوارض بیماری هایی که میکروارگانیزم ها ایجاد می کنند شروکار دارد. پس دانشجویان میکروبیولوژی در واقع به مطالعه شکل، ساختار (مورفولوژی)، ژنتیک و فرآیندهای متابولیک در ارگانیزم های میکروسکوپی می پردازند. معمولا نیز لیسانس رشته میکروبیولوژی در استرالیا حدود 3 سال طول می کشد و ساختار تحصیلی 3 ساله از قرار ذیل می باشد:

  • سال اول: در سال اول دانشجویان با تحصیل دروس مقدماتی مثل بیولوژی، ریاضیات، شیمی، ژنتیک و بیولوژی مولکولی خود را آماده ورود به مباحث تخصصی سال دوم می کنند.
  • سال دوم: در این سال دانشجویان با توجه به رشته یا گرایش میکروبیولوژی خود واحدهای متوسطی را اخذ می کنند. در واقع دروس دانشجویان در سال دوم تحصیل رشته میکروبیولوژی مباحث مهمی شامل میکروبیولوژی غذایی، میکروبیولوژی سلامت و بیماری، میکروبیولوژی صنعتی و بیوتکنولوژی را پوشش می دهد.
  • سال سوم: دانشجویان برای اتمام موفقیت آمیز کورس میکروبیولوژی بایستی حداقل 24 واحد از دروس تخصصی خود را در سال سوم پاس بکنند. از مهمترین واحدهای آموزشی در سال سوم تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا می توان به ویروس شناسی، پاتوژن ها، عفونت و بیوتکنولوژی میکروبی اشاره نمود.

معرفی رشته میکروبیولوژی در استرالیا

شرایط تحصیل میکروبیولوژی در استرالیا

همان طوری که در مطالب بالا هم گفته شد، تحصیل لیسانس رشته میکروبیولوژی در استرالیا کورس 3 ساله آموزشی است. دانشجویان بین المللی نیز برای تحصیل در این رشته علاوه بر ارایه مدرک دیپلم متوسطه معادل گواهی 12 ساله استرالیا با نمره سطح A در دروس فیزیک، شیمی، زیست شناسی همچنین بایستی مدرک زبان انگلیسی شامل IELTS با حداقل امتیاز 6.0 و یا TOEFL اینترنتی با امتیاز حدود 67 ارائه نمایید. در ادامه لازم است با گرایشات این رشته در استرالیا نیز آشنا شویم. از جمله گرایشات معروف رشته میکروبیولوژی در استرالیا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

گرایشات رشته میکروبیولوژی در استرالیا
بیوساینس جانوری و دامیعلوم بیولوژیکال
بیومدیکال یا زیست پزشکیمیکروبیولوژی کاربردی
بیماری های واگیربیوتکنولوژی
ایمونولوژیمیکروبیولوژی صنعتی
میکروبیولوژی محیطیمهندسی ژنتیک

اما مورد چالش برانگیز در خصوص تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا هزینه تحصیل در این رشته می باشد. دراینباره باید بدانید که شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی در دانشگاه های استرالیا متناسب با مقطع تحصیلی آنها بوده و معمولا نیز از قرار ذیل می باشد:

شهریه تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا

اخذ ویزا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا

مسئله دیگر راجع به نحوه اخذ ویزای دانشجویی استرالیاست. پس از اتمام مرحله اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا دانشجویان میکروبیولوژی سریعا برای اخذ ویزای تحصیل در استرالیا (سابکلاس 500) اقدام می کنند. ویزایی که از طرف دولت استرالیا و توسط سفارت این کشور به متقاضیانی اعطاء می شود که مایل به تحصیل فول تایم در دانشگاه های استرالیا هستند. فلذا مدارک ضروری جهت دریافت ویزای مذکور از کشور استرالیا عبارتند از:

  • گواهی الکترونیک ثبت نام (eCoE) در استرالیا
  • تهیه مدرک ورودی موقت اصیل (GTE)
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدارک تاییدیه سلامت و عدم سوء پیشینه
  • بیمه سلامت دانشجویان خارجی
  • پاسپورت معتبر ملی
  • فرم درخواست
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای سابکلاس 500

لازم به ذکر است که GTE در استرالیا همان انگیزه نامه می باشد و شامل بخش های مختلفی از جمله اشاره به تحصیلات قبلی، گپ تحصیلی قبلی، کار فعلی، روابط با کشور فعلی یا کشور محل اقامت، موقعیت اقتصادی در کشور فعلی و نیز کار در کشور ثالث می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا

در حال حاضر دانشگاه های زیادی در استرالیا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری وجود دارد. بر طبق رتبه بندی سایت USNews.com در حال حاضر برترین دانشگاه استرالیا جهت ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی دانشگاه ملبورن این کشور می باشد. اما بر طبق رتبه بندی سایت معتبر microbiologyinfo.com دانشگاه کوئینزلند در رتبه 26 برترین دانشگاه های جهان و در رتبه یک استرالیا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی قرار دارد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، دانشگاه ملبورن استرالیا، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه موناش سه دانشگاه برتر استرالیا به منظور تحصیل رشته میکروبیولوژی می باشند:

برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی

ضمنا عزیزان به این نکته مهم نیز عنایت داشته باشند که تمامی دانشگاه های فوق از جمله دانشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت علوم و نیز وزارت بهداشت ایران نیز می باشند.

وضعیت کار میکروبیولوژیست ها در استرالیا

دانشجویان فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی در استرالیا شانس بالایی برای کاریابی در این کشور دارند. چرا که از یک طرف آنها با اخذ ویزای سابکلاس 485 استرالیا امکان اقامت 18 ماهه و جستجوی کار در این کشور مرفه را پیدا می کنند. از طرف دیگر نرخ بیکاری استرالیا 2021 همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود ماه به ماه در حال کاهش است و اکنون در ماه ژوئن به کمترین حد آن یعنی به نرخ 4.9% رسیده است:

نرخ بیکاری استرالیا 2021

این رشته جزء مشاغل مورد نیاز و مهم کشور استرالیا نیز به شمار می رود و در خلال 5 سال اخیر با رشد شغلی 3.8% و رضایتمندی بالا در صدر مشاغل ایده آل استرالیا قرار دارد. متخصصان این رشته در استرالیا می توانند در مشاغل و پست هایی مثل دانشمند زیست پزشکی، میکروبیولوژیست، متخصص آزمایشگاهی، دانشمند پزشکی قانونی، مدیر، محقق یا نویسنده علمی ایفای نقش کنند. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، متوسط درآمد سالیانه میکروبیولوژیست ها در استرالیا بین 60000$ الی 70000$ (دلار استرالیا) قرار دارد:

متوسط درآمد سالیانه میکروبیولوژیست ها در استرالیا

شما سروران گرامی برای دریافت مشاوره های تخصصی و اخذ اطلاعات کامل و به روز درباب شرایط مهاجرت ایرانیان به استرالیا 2021 می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *