ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند با کد C500 در سامانه پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) یک برنامه تحصیلی 4 ساله می باشد. در طی دوره مذکور در دانشگاه های اسکاتلند دانشجویان هم به صورت نظری و هم به صورت عملی و آزمایشگاهی به مطالعه، تحقیق و توسعه در خصوص ارگانیزم های میکروسکوپی (ویروس ها، باکتری ها، انگل ها و غیره) می پردازند. آنها پس از اتمام دوره تحصیلی خود در اسکاتلند و اخذ مدرک (hons) Microbiology BSc می توانند وارد بازار کاری اسکاتلند با نرخ بیکاری 4.2% شده و به متوسط درآمد سالیانه حدود £ 85042 (پوند) دست یابند که یک درآمد بسیار ایده آلی در اسکاتلند و شاید کل اروپا محسوب می شود. پس تنور تحصیل دانشجویان و کار متخصصان در اسکاتلند 2021 داغ داغ است و توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که مقاله حاضر را حتما تا آخر مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

میکروبیولوژی در اسکاتلند جزء رشته های علمی مهم و کاربردی محسوب می شود. دانشجویان با ورود به این رشته در واقع به تحصیل دروس تئوریک و آزمایشگاهی درباب ارگانیزم های میکروسکوپی شامل باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها می پردازند. این رشته تحصیلی در اسکاتلند در هر 3 مقطع تحصیلی و در انواع گرایشاتی مثل بیوتکنولوژی، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، علوم بیومدیکال، شیمی بیولوژیک و کشف دارو، بیولوژی مولکولی، ژنتیک مولکولی و غیره به دانشجویان ارائه می شود. در جدول زیر می توان با مشخصات کامل این رشته جذاب در کشور اسکاتلند آشنا شد:

کد UCASتاریخ شروع تحصیلمدت تحصیلروش تحصیلکشور
C500سپتامبر 20214 سالفول تایماسکاتلند

دانشجویان کورس رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند را به صورت ذیل به اتمام رسانده و پس از اتمام دوره خود نیز مدرک (hons) Microbiology BSc را اخذ می کنند:

  • دو سال اول تحصیل این رشته در دانشگاه های اسکاتلند مربوط به آموزش مفاهیم اصلی و پایه میکروبیولوژی مثل ژنتیک، بیولوژی سلولی، سازمان بیولوژیکی، فرآیندها و مکانیزم های مولکولی است. همچنین در این دو سال دانشجویان مهارت های کاربردی خود شامل مهارت های آزمایشگاهی، آنالیز داده و طراحی آزمایش را توسعه می دهند.
  • اما دو سال دوم تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند سالهای مهمی هستند. دانشجویان علاوه بر کسب درکی عمیق از مبانی این رشته همچنین با آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای علمی در رشته میکروبیولوژی آشنا شده و آنها را در قالب دروس آزمایشگاهی به کار می برند.

بهترین دانشگاه ها در اسکاتلند برای تحصیل میکروبیولوژی

دانشگاه های مختلفی در اسکاتلند جهت ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی وجود دارد. بر اساس رتبه بندی سایت معتبر microbiologyinfo.com دو دانشگاه ادینبرو و گلاسکو برترین دانشگاه های کشور اسکاتلند برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور می باشند. اما مطابق رتبه بندی سال 2021 سایت معتبر USNews.com برترین دانشگاه های اسکاتلند جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی شامل دانشگاه های ادینبرو، گلاسکو و دانشگاه آبردین می باشد که هر سه دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد. رنکینگ این سه دانشگاه برتر اسکاتلند برای تحصیل رشته میکروبیولوژی را در زیر مشاهده می کنید:

دانشگاه های برتر اسکاتلند برای تحصیل رشته میکروبیولوژی

از دیگر دانشگاه های معتبر اسکاتلند جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی همچنین می توان به دانشگاه های مهروفی مثل دانشگاه دندی، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه رابرت گوردون و دانشگاه هریوت وات اشاره نمود. نکته حائز اهمیت دیگر درباب تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند این است که مدارک اعطایی توسط دانشگاه های اسکاتلند کاملا مورد تایید انجمن سلطنتی بیولوژی با نشان ذیل می باشد:

شرط مدارک اعطایی توسط دانشگاه های اسکاتلند

شرایط پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

همان طوری که مطلع هستید، امتیازات تحصیل در انگلستان (اسکاتلند) به عنوان دومین نظام آموزش عالی برتر جهان و اولین در اروپا بسیار متنوع و زیاد است. شما با تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند می توانید به امتیازاتی مثل تحصیل در برترین دانشگاه های جهان و اخذ معتبرترین مدرک آکادمیک، تحصیل به زبان انگلیسی، اخذ آسان اقامت انگلستان، فرصت های کاری بسیار ایده آل، درآمد خیلی عالی، بهره مندی از استاندارد بالای زندگی و غیره دست یابید. اما با تمام این توصیفات متقاضیان برای تحصیل این رشته در اسکاتلند حتما بایستی حائز شرایط زیر باشند:

  1. سطح 1 (شرایط نمره دوره متوسطه)

سطح 1 رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

شامل نمرات بالاتر در دروس زیست شناسی و شیمی، ریاضیات

2. سطح 2 (شرایط نمره دوره متوسطه)

سطح 2 رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

شامل نمرات بالاتر در دروس زیست شناسی و شیمی، ریاضیات

همچنین از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند ارائه مدرک زبان انگلیسی با شرایط ذیل می باشد:

مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

عزیزان در جریان باشند که برای شروع فرآیند پذیرش از اسکاتلند نیز ثبت نام در سامانه پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) و ارسال مدارک جهت ارزیابی به این سامانه الزامی است. طبق اعلام قبلی نیز مهلت درخواست تا 30 ژوئن سال 2021 می باشد. ضمنا پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه اسکاتلندی یا CAS دانشجویان می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند (ویزای تایر 4) اقدام نمایند.

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند چقدر است؟

نکته مهم درباب تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند هزینه نسبتا بالای آن می باشد که بر طبق برآوردهای سال 2021 متوسط سطح این هزینه برای دانشجویان بین المللی چیزی در حدود £22950 (پوند) در سال می باشد. منتها جای نگرانی و دغدغه ای نیست چرا که دانشجویان میکروبیولوژی در اسکاتلند ضمن درخواست بورس تحصیلی همچنین از حق کار دانشجویی پاره وقت نیز برخوردارند. آنها می توانند از طریق انجام کار دانشجویی علاوه بر کسب متوسط درآمد هفتگی در حدود £112.20 (پوند) و تامین بخشی از مخارج خود همچنین سابقه کاری خوبی را هم برای خودشان بدست بیاورند.

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اسکاتلند

شرایط کار و میزان درآمد میکروبیولوژیست ها در اسکاتلند

از یکسو نرخ بیکاری زیر 5% اسکاتلند و وجود انواع شرکت ها و سازمان های استخدام کننده میکروبیولوژیست ها زمینه برای کاریابی فارغ التحصیلان این رشته در کشور اسکاتلند را فراهم آورده است. از دیگر سو میکروبیولوژی در زمره پردرآمدترین مشاغل کل اسکاتلند محسوب می شود و میکروبیولوژیست ها در اسکاتلند می توانند سالیانه به متوسط درآمدی در حدود £85042 (پوند) دست یابند. درآمدی که نه تنها در خود اسکاتلند بلکه در سراسر اروپا یک درآمد ویژه ای به حساب می آید. در جدول زیر می توانید با برترین شرکت ها برای کار میکروبیولوژیست ها در اسکاتلند 2021 آشنا شوید:

عنوان شرکتدرآمد سالیانه میکروبیولوژیست ها (پوند)
North Tees and Hartlepool NHS Foundation Trust£102060
Medway NHS Foundation Trust£98434
NHS Scotland£97304
NHS Grampian£95756
University Hospitals of North Midlands NHS Trust£95347

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارایه مشاوره های کاملا تخصصی درباب چگونگی اخذ اقامت اسکاتلند در سال 2021 می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *