ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اندونزی

رشته میکروبیولوژی در اندونزی

رشته میکروبیولوژی در اندونزی از جمله رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که در طول سال های گذشته جایگاه متفاوت تری پیدا کرده است. از آن جا که اندونزی کشوری ارزان قیمت برای تحصیل است، بسیاری از افراد در تلاش هستند تا خود را به این کشور برسانند تا از این طریق بتوانند با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه، تحصیل در کشوری خارجی را تجربه کنند. البته باید در نظر داشت که کیفیت آموزش نیز باید برای علاقمندان به این حوزه بسیار حائز اهمیت باشد.

رشته میکروبیولوژی از جمله رشته هایی است که شانس رسیدن به شغل برای فارغ التحصیلان آن بسیار بالا است و از طرف دیگر نیز امکان دسترسی چنین افرادی به درآمد بالا نیز بسیار زیاد است. رشته میکروبیولوژی از جمله رشته هایی است که فارغ التحصیلان آن ارتباط چندانی با بیمار نخواهند داشت و این مسئله برای بسیاری از علاقمندان به حوزه پزشکی می تواند یک امتیاز بسیار بزرگ قلمداد شود چراکه برقراری ارتباطات مستقیم با بیمار برای بسیاری از افراد دشوار است. به دلیل اهمیت همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی چیست؟
  • چه هزینه هایی پیش روی متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی وجود دارد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اندونزی چگونه است؟
  • میکروبیولوژیست ها در اندونزی به چه درآمدی دسترسی خواهند داشت؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی

وظیفه اصلی هر فردی است که پیش از انتخاب مقصد نهایی تحصیل خود، تمامی جوانب را مورد سنجش قرار دهد و بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کند. اندونزی در دید کلی کشور مناسبی به منظور تحصیل نیست چراکه از نظر مالی گزینه های با کیفیت بهتر و مشابه با اندونزی نیز وجود دارد که دانشجویان خارجی شرایط مناسب تری را برای تحصیل در آن کشورها سپری خواهند کرد.

با این حال علاقمندان به تحصیل در اندونزی در رشته میکروبیولوژی باید در نظر داشته باشند که دوره کارشناسی در این کشور یک دوره آموزشی 4 ساله است و مقاطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز 3 سال به طول می انجامد و در حال حاضر نیز امکان تحصیل به زبان انگلیسی تنها در دانشگاه های محدودی در این کشور امکان پذیر است و به همین دلیل دانشجویان پیش از مهاجرت به اندونزی باید زبان رسمی این کشور را به طور کامل فرا بگیرند تا امکان اخذ پذیرش تحصیلی برای آن ها وجود داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه هایی است که هر فرد ممکن است با آن روبرو شود. برای مثال بر کسی پوشیده نیست که تحصیل در انگلستان و کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است اما به دلیل هزینه های نسبتا بالایی که تحصیل در این دو کشور به همراه دارد، بسیاری از افراد از تحصیل در این دو کشور چشم پوشی می کنند. اما حال این سوال پیش می آید که آیا تحصیل در اندونزی در رشته میکروبیولوژی ارزان است یا خیر.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی برای دانشجویان خارجی در حدود 3900€ تا 7100€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان آن را گزینه ای در حد متوسط از نظر هزینه های مرتبط با تحصیل معرفی کرد. تطابق کیفیت آموزش در اندونزی و هزینه های تحصیل در این کشور اما نشان دهنده مقرون به صرفه بودن تحصیل در اندونزی نیست.

از طرف دیگر متقاضیان تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشند که دانشجویان بین المللی در کشور اندونزی اجازه کار کردن در این کشور را نخواهند داشت و به همین دلیل باید کلیه هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی خود در این کشور را از طریق پس اندازهای قبلی خود تامین کنند.

هزینه زندگی در اندونزی نیز چندان ارزان قیمت نیست به طوری که برای یک زندگی دانشجویی در این کشور، هر دانشجو ماهانه به حدود 600$ تا 800$ (دلار) نیاز خواهد داشت و این مبلغی است که در بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی نیز می توان با استفاده از آن زندگی دانشجویی با کیفیت بسیار مناسبی را تجربه کرد.

درآمد یک میکروبیولوژیست در اندونزی

با وجود اینکه شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اندونزی چندان مناسب نیست اما می توان گفت که افرادی که به عنوان یک میکروبیولوژیست در این کشور کار می کنند از سطح درآمد مناسبی برخوردار هستند و می توانند از این طریق زندگی با کیفیتی را در کشور اندونزی سپری کنند اگر چه باید به این نکته نیز اشاره داشت که سطح شاخص کیفیت زندگی در اندونزی نیز به خوبی نشان می دهد که این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت نیست.

در نمودار زیر، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در اندونزی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور اندونزی

با وجود اینکه درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور اندونزی در سطح بالایی قرار دارد اما شرایط کلی کار و زندگی در این کشور به گونه ای است که به بسیاری از افراد می توان توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب نکنند و سایر گزینه های موجود و مناسب برای خود را در اولویت قرار دهند.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند که با توجه به شرایط شما اعم از مالی و یا رزومه تحصیلی، بهترین گزینه های ممکن را در اختیار شما قرار دهند. بنابراین توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام در مسیر مهاجرت خود با ایشان در ارتباط باشید تا بتوانید با توجه به تجربه آن ها در این زمینه، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید و مهاجرتی ایمن و البته اثربخش را تجربه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *