ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اوکراین

رشته میکروبیولوژی در اوکراین

رشته میکروبیولوژی در اوکراین یکی از رشته های تحصیلی است که مسیر ویژه ای برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی برای آن در نظر گرفته شده است. کلیه دانشجویان خارجی باید از مسیر آزمون ورودی برای تحصیل در اوکراین عبور کنند تا توانایی ورود به دانشگاه های ایران کشور را داشته باشند. از نظر علمی تنها بخشی از دانشگاه های اوکراین هستند که امکان رقابت با سایر دانشگاه های برتر جهان را داشته باشند و از همین روست که میزان تمایل به تحصیل در این کشور در سطح حداقل قرار دارد در حالی که می تواند بسیار ارزش آفرین باشد.

هزینه تحصیل در کشور اوکراین بسیار مقرون به صرفه است و از طرف دیگر همچنین شاید بتوان گفت که هزینه زندگی در شهرهای مختلف اوکراین در طول یک سال، تقریبا معادل هزینه زندگی کشورهای مطرح اروپایی برای یک فصل از سال باشد. همچنین مدرک تحصیلی دانشگاه های اوکراین در اروپا از اعتبار بسیار مناسبی برخوردار هستند و به همین می توان شروع دوره تحصیلی در این کشور را پل مناسبی برای ورود به بهترین دانشگاه های اروپایی خواند. به دلیل اهمیت تحصیل در این رشته و همچنین شرایط ویژه ای که اوکراین ایجاد کرده است، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اوکراین خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اوکراین چیست؟
  • چه هزینه هایی در مسیر مهاجرت تحصیلی به اوکراین وجود دارد؟
  • آیا شرایط کار پس از تحصیل در اوکراین فراهم است؟
  • درآمد ماهانه یک میکروبیولوژیست در اوکراین چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اوکراین

شرایط ورود به دوره های آموزش دانشگاهی در کشور اوکراین با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است به این منظور که دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه باید در آزمون های ورودی شرکت کنند. به همین منظور دوره های آموزش پادفک برای آن ها در نظر گرفته شده است تا بتوانند از این طریق خود را آماده ورود به دانشگاه کنند. این دوره ها در یک بازه زمانی کمتر از یک ساله برگزار می شوند و دانشجویان از طریق این دوره ها تنها آماده شرکت در آزمون ها نخواهند شد بلکه تسلط به زبان رسمی تحصیل در اوکراین را نیز می آموزند و به همین دلیل است که پذیرش از دانشگاه های این کشور نیازی به مدرک زبان در ابتدا نخواهد داشت.

در این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و به همین دلیل است که علاقمندان به رشته میکروبیولوژی می توانند در این آزمون ها با زبان انگلیسی شرکت کنند و در صورت عبور از سد آن ها، تحصیلات خود در محیط دانشگاه را آغاز کنند. دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور 3 ساله است اما در رشته میکروبیولوژی آموزش یک سال بیشتر به طول می انجامد اما از آن جا که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار معقول به نظر می رسد، فشار اقتصادی زیادی به خانواده ها و دانشجویان وارد نخواهد شد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اوکراین

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اوکراین

رشته میکروبیولوژی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است و به همین دلیل بسیاری از افراد انتظار دارند که برای تحصیل در این رشته با شهریه ای سنگین روبرو شوند در حالی که چنین نیست. شهریه تحصیل دانشجویان خارجی برای ورود به رشته میکروبیولوژی در این کشور، در حدود 3200$ تا 5000$ (دلار) در نظر گرفته شده است و به همین دلیل است که می توان اوکراین را به عنوان یکی از مقصدهای جذاب مهاجرت تحصیلی از نظر هزینه های تحصیل معرفی کرد. البته همین شهریه کم سبب شده است تا دسترسی دانشجویان به بورسیه های تحصیلی بسیار محدود شود.

از سوی دیگر هزینه زندگی در اوکراین برای دانشجویان بسیار مقرون به صرفه است و آن ها می توانند بدون نیاز به بودجه های سنگین، هزینه زندگی خود در این کشور را تامین کنند. با این وجود، مبلغ متوسطی که برای زندگی در کشور اوکراین به آن نیاز خواهد بود در حدود 250$ تا 300$ (دلار) در ماه است و دانشجویانی که موفق شوند در خوابگاه دانشجویی زندگی کنند، می توانند هزینه های خود را کمتر از مبلغ اعلام شده در نظر داشته باشند.

دانشجویان در کشور اوکراین اجازه دارند تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را شخصا تامین کنند و این یکی از نکات مثبت دیگر در خصوص شرایط تحصیل در اوکراین است. به طور متوسط درآمد کار دانشجویی در اوکراین می تواند ماهانه در حدود 200$ تا 250$ (دلار) در ماه باشد که به شدت به متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نزدیک است.

درآمد یک میکروبیولوژیست در اوکراین

بسیاری از جوانان اوکراینی بلافاصله پس از دریافت مدارک تحصیلی خود، خاک این کشور را ترک می کنند و به کشور دیگری مهاجرت می کنند تا از این طریق بتوانند زندگی بهتری را برای خود به ارمغان آورند. بدون تردید شرایط اقتصادی اوکراین و همچنین نبود کار از عمده دلایلی است که می تواند در این امر تاثیرگذار باشند.

با همه این تفاسیر دانشجویان خارجی در اوکراین نیز همچون بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، این فرصت را خواهند داشت که پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامتی موقتی داشته باشند تا از این طریق بتوانند یک قرارداد کاری با کارفرمای اوکراینی به امضا برسانند و در نتیجه اقامت خود را به صورت بلند مدت تمدید کرده و در این کشور بمانند.

یک میکروبیولوژیست در کشور اوکراین نیز از سطح درآمدی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند در رفاهی بالاتر از استانداردهای موجود در این کشور بهره ببرد. همین مسئله سبب می شود تا دریافت اقامت دائم اوکراین به منظور دریافت اقامت اولیه کشورهای دیگر به صورت موقت از طریق کاریابی به عنوان یک شهروند اروپایی جذابیت پیدا کند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور اوکراین مشخص شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور اوکراین

اگرچه شرایط کارپس از تحصیل در اوکراین در سطح عالی نیست اما می توان گفت که شرایط تحصیل در این کشور به طور کلی نمره قبولی دریافت خواهد کرد. شما نیز در صورت تمایل به تحصیل در اوکراین یا سایر کشورهای برتر جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *