ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اکوادور

رشته میکروبیولوژی در اکوادور

رشته میکروبیولوژی در اکوادور را می توان از جمله رشته های گروه علوم پزشکی دانست که مخاطبان محدودی دارد و در دانشگاه های محدودی ارائه می شود. اکوادور یکی از کشورهای کمتر مطرح شده در زمینه مهاجرت است و به همین دلیل است که متقاضیان اندکی به دنبال کسب آگاهی از شرایط زندگی و تحصیل در آن هستند. اکوادور اما در طرف مقابل تلاش چندانی در زمینه شناساندن کشور خود به دیگران نداشته است و به همین دلیل یکی از کشورهایی است که در موضوع مهاجرت از سایر همسایگان خود نیز عقب مانده است و این در حالی است که پذیرش مهاجران خارجی می تواند در بسیاری از موارد منجر به پیشرفت یک کشور شود.

اکوادور کشوری کمتر توسعه یافته در جهان است که در زمینه آموزش نیز دارای مشکلاتی است تا بتواند با کشورهای تراز اول حتی در قاره آمریکا رقابت کند و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نکرده و در مسیر صحیح مهاجرت به کشورهای برتر و گاه درجه دوم جهان قرار گیرند. به منظور آگاهی هرچه بیشتر با این موضوع و اهمیت آن، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اکوادور خواهند پرداخت.

  • چرا انتخاب رشته میکروبیولوژی در کشور اکوادور مناسب است؟
  • هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در اکوادور چگونه است؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در اکوادور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اکوادور

اکوادور یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در قاره آمریکا است که امکان تحصیل را برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم کرده است اما حقیقت امر آن است که ظرفیت بسیار محدودی را در اختیار آن ها قرار می دهد. از طرف دیگر کیفیت آموزش در این کشور نیز در سطح بسیار متوسطی قرار دارد و به همین دلیل است که دانشگاه های اکوادور در سال های اخیر نتوانسته اند نظر مخاطبان خارجی را به خود جلب کنند و از طرف دیگر جایگاهی در بین دانشگاه های برتر جهان نیز به دست نیاورده اند.

در حال حاضر به دلیل این که دانشجویان بین المللی اندکی در کشور اکوادور مشغول به تحصیل هستند، تعداد رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در این کشور نیز بسیار محدود است در نتیجه متقاضیان نباید انتظار داشته باشند که امکان تحصیل در رشته میکروبیولوژی در اکوادور به زبان انگلیسی برای آن ها وجود داشته باشد. با این حال می توان در یک دوره 4 ساله به زبان اسپانیایی در این کشور تحصیل کرد و مدرک کارشناسی میکروبیولوژی را به دست آورد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اکوادور

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اکوادور

هزینه تحصیل در اکوادور برای بسیاری از افراد می تواند مقرون به صرفه باشد چراکه در برخی از رشته های تحصیلی، دانشجویان تنها در حدود 800$ (دلار) را به عنوان هزینه دانشگاه خود پرداخت می کنند. در رشته میکروبیولوژی اما شرایط متفاوت است و هزینه تحصیل دانشجویان از 4500$ تا 8600$ (دلار) در سال متغیر است. با پرداخت چنین شهریه ای، بسیاری از دانشجویان قادر خواهند بود در کشورهای تراز اول اروپایی به تحصیل مشغول شده و از این طریق مدرک بسیار معتبرتری را دریافت کنند و شرایط اقامتی بهتری را نیز برای خود به ارمغان آورند.

هزینه زندگی در اکوادور اما به نسبت بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان قابل پرداخت تر است به گونه ای که یک دانشجوی خارجی برای گذران زندگی خود در این کشور ماهانه به حدود 500$ تا 700$ (دلار) نیاز خواهد داشت. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که دریافت بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی از کشور اکوادور بسیار دشوار است و به ندرت می توان به آن دست پیدا کرد.

شرایط کار در اکوادور نیز چندان مساعد نیست و با وجود این که بسیاری از دانشجویان اجازه کار دانشجویی در این کشور به صورت نیمه وقت را به دست می آورند اما کاریابی برای آن ها بسیار دشوار خواهد بود چراکه اولا آشنایی به زبان رسمی این کشور و همچنین شناخت فرهنگی مردمان این کشور برای اشتغال به کار در حین تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برای کارفرمایان اکوادوری برخوردار است.

درآمد یک میکروبیولوژیست در اکوادور

از جمله موضوعاتی که بدون تردید متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند، شرایط اقامت آن ها در کشور مقصد پس از تحصیل است. خوشبختانه اکوادور به دانشجویان بین المللی این اجازه را خواهد داد که پس از پایان دوره تحصیلی و اخذ مدرک خود، در این کشور اقامت داشته باشند.

با توجه به شرایط خاص موجود برای کار یک میکروبیولوژیست در بسیاری از کشورهای خارجی، این افراد در اکوادور نیز از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود و می توانند در یک جایگاه خوب اجتماعی، با دسترسی به درآمد بالا زندگی کرده و از مزایای اخذ اقامت دائم اکوادور بهره ببرند. در نمودار زیر، به منظور درک بهتر این موضوع، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در اکوادور نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور اکوادور

اگرچه درآمد دریافت یک میکروبیولوژیست در کشور اکوادور قابل مقایسه با درآمد همکاران وی در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا نیست اما همچنان می توان گفت که این افراد در جمع افراد با رفاه اقتصادی بالا در این کشور قرار دارند. با همه این تفاسیر زمانی که صحبت از تحصیل در رشته میکروبیولوژی در اکواردور می شود، نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد که در این مسیر گام بردارند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه از آمادگی کامل برخوردارند تا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را در مسیر صحیح راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *