ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

رشته میکروبیولوژی در ایتالیا یکی از رشته های مرتبط با علوم آزمایشگاهی است که به فارغ التحصیلان خود درآمد بالایی را اهدا می کند. این مسئله باید همواره مورد نظر قرار گیرد که اولا آیا فرد به رشته تحصیلی خود علاقمند است و در مرحله دوم آن که آیا می تواند درآمد خوبی از آن به دست آورد یا خیر. رشته میکروبیولوژی از جمله رشته هایی است که مخاطبان آن در بسیاری از نقاط جهان محدود است و به همین دلیل شرایط پذیرش در آن می تواند به نسبت ساده باشد اما دروس ارائه شده در این رشته بسیار سخت است.

در ایتالیا شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل وجود دارد و این مسئله می تواند بسیاری را ترغیب کند که ایتالیا را برای مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با کمترین دغدغه های مالی دوره تحصیلی خود را در این کشور به پایان برسانند. از طرف دیگر اعتبار مدرک تحصیلی دریافت شده در دانشگاه های ایتالیا نیز بسیار بالا است و دانشجویان می توانند آسوده خاطر باشند که امکان مهاجرت کاری آن ها به سایر کشورهای جهان نیز برای آن ها موجود است. شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را برآن داشته است که در این رابطه اطلاعات دقیق تری را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کشور ایتالیا چیست؟
  • آیا تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور مقرون به صرفه است؟
  • چگونه می توان پس از تحصیل در ایتالیا، اقامت کاری این کشور را به دست آورد؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در ایتالیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

اگر تحصیل در رشته میکروبیولوژی را انتخاب کرده اید و می خواهید در ایتالیا تحصیل کنید بهتر است اطلاعات جامعی در خصوص شرایط ورود به دانشگاه های این کشور را در اختیار داشته باشید. دوره تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا در مقطع کارشناسی 4 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند وارد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شوند که به ترتیب شامل دوره های 2 و 3 ساله می شود. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا در این رشته آن است که فرد می تواند با توجه به توانایی خود، یکی از زبان های ایتالیایی یا انگلیسی را برای تحصیل انتخاب کند.

در ایتالیا دانشگاه های خوبی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و یکی از برترین های آن دانشگاه ساپینزا در شهر رم است. این دانشگاه در رتبه 152 جهان در رشته میکروبیولوژی قرار دارد و در رده بندی جهانی نیز در رده 114 قرار گرفت است. دانشگاه میلان نیز رتبه 183 جهان در این رشته را به دست آورده و در رده بندی جهانی برترین دانشگاه های جهان در رتبه 164 قرار گرفته است. با اختلاف بسیار کم از دانشگاه میلان، دانشگاه فدریکو دوم در شهر ناپل است که رتبه 184 رشته میکروبیولوژی را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی کلی بهترین دانشگاه های جهان در رده 192 قرار دارد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

یکی از موضوعاتی که دانشجویان باید در برنامه ریزی های مهاجرتی خود به آن توجه داشته باشند، هزینه ای است که باید سالانه و یا حتی روزانه پرداخت کنند. یکی از رایج ترین این هزینه ها، شهریه دانشگاه در کشور ایتالیا است. دانشجویان غیر ایتالیایی برای تحصیل در شته میکروبیولوژی باید شهریه ای در حدود 2900€ تا 5000€ (یورو) را در نظر داشته باشند. البته با استفاده از بورسیه های استانی که در کشور ایتالیا برای دانشجویان با درآمد کم در نظر گرفته شده است، بسیاری از دانشجویان ایرانی این فرصت را خواهند داشت که به صورت کاملا رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

هزینه زندگی در کشور ایتالیا در شهرهای شمالی در حدود 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه است و در شهرهای جنوبی می توان با 500€ (یورو) نیز هزینه های زندگی را تامین کرد. در چنین شرایطی بورسیه استانی می تواند به دانشجویان کمک کند تا حداقل هزینه های 5 ماه از زندگی خود در این کشور را نیز در اختیار داشته باشند و تنها دغدغه آن ها از نظر مالی، تامین هزینه های نیمه دوم هر سال باشد.

در ایتالیا به دانشجویان خارجی اجازه داده می شود که به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. در صورتی که فرد بخواهد شغل مرتبط با رشته خود را داشته باشد، تسلط به زبان ایتالیایی یک الزام است اما افرادی که در شغل های خدماتی مرتبط با امور توریستی فعالیت می کنند باید به زبان انگلیسی مسلط باشند تا از این طریق بتوانند با متقاضیان آن خدمات ارتباط برقرار کنند. بر روی کاغذ، مجوز کار برای دانشجویان در طول دوره تحصیل، 20 ساعت در هفته است.

درآمد یک میکروبیولوژیست در ایتالیا

یکی از دلایلی که سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان تمایلی به تحصیل در ایتالیا نداشته باشند آن است که شرایط کار در ایتالیا در طول سال های گذشته چندان مناسب نبوده است. البته در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ایتالیا در حدود 10% است که نشان از کاهش نرخ بیکاری در این کشور در طی نیم دهه گذشته دارد. به طور کلی، سطح درآمد در ایتالیا به نسبت کشورهای شمالی اروپا نیز کمتر است اما شرایط برای میکروبیولوژیست ها متفاوت است و آن ها در ایتالیا درآمدی دریافت می کنند که تقریبا دو برابر متوسط درآمد در این کشور است. در نمودار زیر متوسط درآمد میکروبیولوژیست ها در کشور ایتالیا نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور ایتالیا

شرایط کلی تحصیل در ایتالیا به دلیل هزینه های کم و امکان دریافت بورسیه از دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل است که می توان به بسیاری از افرادی که قصد تحصیل ارزان قیمت در اروپا را دارند توصیه کرد که ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در چنین شرایطی، شما نیز ممکن است تمایل به تحصیل در کشور ایتالیا در رشته میکروبیولوژی را داشته باشید، برای رسیدن به این خواسته کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “رشته میکروبیولوژی در ایتالیا

  1. صدف عسکری گفت:

    سلام
    آیا امکان تحصیل ارشد میکروبیولوژی در ایتالیا وجود دارد؟
    گرایش های ارشد این رشته در ایتالیا چه چیزهایی هستند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله در این رشته هم می تونید تحصیل کنید ولی باید اطلاعات بیشتری از شما داشته باشیم که بتونیم دقیق راهنماییتون کنیم.
      توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  2. سیمین گفت:

    سلان من 18 سالمه و معدل دبیرستانم 18 بود و آیلتس 7.5دارم و تا حدودی بر ایتالیایی هم مسلط هستم. شانس قبولی در مقطع کارشناسی دانشگاه میلان رو دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شانس رو بله دارید

  3. nik گفت:

    سلام برای کارشناسی میکروبیولوژی محدودیت سنی هست توی ایتالیا؟من سی سالمه و توجیحی برای گپ تحصیلیم ندارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مشکلی از این بابت نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *