ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در تایلند

رشته میکروبیولوژی در تایلند

رشته میکروبیولوژی در تایلند برنامه ای 4 ساله بوده و امکان تحصیل رشته میکروبیولوژی به زبان انگلیسی نیز برای علاقه مندان وجود دارد. دانشجویان در طی برنامه تحصیلی میکروبیولوژی در دانشگاه های تایلند علاوه بر آموزش مباحث نظری درباره میکروارگانیزم های مختلف همچنین در آزمایشگاه ها نیز بطور عملی بر روی مباحث تعریف شده کار می کنند. آنها می توانند پس از تکمیل آموزش خود به عنوان متخصص میکروبیولوژیست وارد بازار کار تایلند یا بقیه کشورهای جهان شوند. در همین مقاله شما با شرایط عمومی تحصیل در تایلند آشنا می شوید و می توانید سوالات خود را با کارشناسان و مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در تایلند

با اینکه نظام آموزش عالی تایلند برای اغلب دانشجویان ایرانی هنوز هم کمی ناشناخته است اما در طی سالیان اخیر کشور تایلند به توسعه آموزش عالی خود توجه ویژه ای داشته است. علاوه بر این وجود طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی، دوره های آموزشی نسبتا ارزان، آموزش به زبان انگلیسی، فرصت های کاری مناسب، کسب درآمد بالا و غیره از دیگر امتیازات تحصیل در کشور تایلند می باشد. در این میان رشته میکروبیولوژی رشته ای نام آشنا و معروف در تایلند بوده و متقاضیان می توانند این رشته تحصیلی را در مدت نهایتا 4 سال به اتمام برسانند. از معروفترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل رشته میکروبیولوژی نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه مای فاه لوآنگ
  • دانشگاه چولانگ کورن
  • دانشگاه ماهاسارخام
  • دانشگاه تاماسات

غالبا پذیرش از دانشگاه های تایلند نیز به صورت آنلاین بوده و متقاضیان ضمن تکمیل فرم درخواست خود بایستی مدارکی از قبیل مدرک زبان انگلیسی، مدرک دیپلم و نیز کارنامه تحصیلی خود را نیز به دانشگاه مربوطه در تایلند تحویل دهند تا کمیسیون ارزیابی دانشگاه تایلند ضمن بررسی مدارک نتیجه را از طریق ایمیل به متقاضی ارسال نماید.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در تایلند

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در تایلند

مرحله نهایی جهت تکمیل پروسه پذیرش از تایلند، درخواست ویزای دانشجویی این کشور جنوب شرق آسیاست. ویزای تحصیلی تایلند (نوع ویزای غیر مهاجر ED) یک نوع اقامت موقتی در این کشور محسوب شده و دانشجویان از این طریق می توانند وارد تایلند شده و در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. از مهمترین شرایط برای درخواست ویزای تحصیلی تایلند می توان به مواردی همچون ثبت نام در دانشگاه تایلندی، اخذ حداقل 3 تا 4 کورس و داشتن حداقل 15 ساعت کلاس در هفته اشاره نمود. با این توضیح در لیست زیر به مدارک لازم به منظور اخذ این ویزا اشاره می شود:

  • پاسپورت ملی معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • فوتوکپی از پاسپورت
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تایلند
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های تایلند
  • عکس های پاسپورتی جدید
  • مدرک اثبات تمکن مالی به میزان THB20000 (بات تایلند)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پداخت هزینه ویزای تحصیلی تایلند

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در تایلند

با مقایسه شهریه سالیانه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در تایلند و سایر کشورها می توان به این نتیجه دست یافت که هزینه تحصیل این دانشجویان در تایلند ارزانتر است. این هزینه در تایلند نیز بیش از هر چیزی به رشته و نوع دانشگاه مربوطه بستگی دارد. طبق آمار سال 2021 نیز شهریه سالیانه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در تایلند از قرار ذیل می باشد:

دوره تحصیلیمتوسط شهریه سالیانه به دلار
دوره لیسانس$1000 الی 4000$
دوره فوق لیسانس و دکترا$1000 الی 2000$

اما هزینه زندگی در تایلند بیش از هر چیزی به سبک زندگی یا لایف استایل افراد بستگی دارد ولی در مجموع زندگی در تایلند مقرون به صرفه است. متوسط هزینه زندگی در تایلند برای هر دانشجوی خارجی بین €350 الی €700 (یورو) متغیر است و از بین انواع هزینه ها در این کشور نیز هزینه اجاره خانه بیشترین بودجه دانشجویان را به خود اختصاص می دهد. لازم به ذکر است که در حال حاضر دو گزینه اسکان دانشجویی در تایلند وجود دارد که از قرار ذیل می باشد:

اسکان دانشجویی در تایلند

شرایط کار دانشجویان رشته میکروبیولوژی در تایلند

با وجود برنامه های بورس تحصیلی مختلف در دانشگاه های تایلند اما اخذ این بورسیه ها منوط به تامین یکسری شرایط است که از عهده اغلب متقاضیان برنمی آید. به همین دلیل گزینه دومی موسوم به کار دانشجویی در تایلند هم مطرح می شود. عزیزان بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که داشتن ویزای تحصیلی تایلند هیچ حقی به عنوان حق کار دانشجویی در این کشور فراهم نمی کند. فلذا طبق قوانین جاری کشور تایلند، دانشجویان متقاضی کار نیمه وقت دانشجویی در تایلند مادامی می توانند در تایلند به کار نیمه وقت و درآمد زایی برای خود مشغول شوند که:

شرایط کار دانشجویان رشته میکروبیولوژی در تایلند

اما دانشجویان رشته میکروبیولوژی پس از اتمام تحصیلات خود می توانند با کاریابی در این کشور علاوه بر سویچ ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری تایلند همچنین به درآمد بسیار ایده آلی در تایلند دست یابند. این دسته از متخصصان می توانند در مشاغل مختلفی مثل محقق و پژوهشگر، تکنسین آزمایشگاهی، متخصص ایمونولوژی، پزشک بیومدیکال و غیره در تایلند ایفای نقش کنند. در نمودار زیر می توان با متوسط درآمد ماهیانه میکروبیولوژیست ها در تایلند آشنا شد و آن را با میانگین درآمد ملی در همین کشور مقایسه نمود:

مقایسه درآمد ماهیانه میکروبیولوژیست ها با متوسط درآمد ملی تایلند

سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در تایلند یکی از سریعترین شیوه های مهاجرت و اخذ اقامت کشور تایلند می باشد. گروه مشاورین و تیم وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا مشاوره های کاملا تخصصی درباره اخذ اقامت و تابعیت تایلند را نیز در اختیار هموطنان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *