ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در مالتا

رشته میکروبیولوژی در مالتا

رشته میکروبیولوژی در مالتا در حال حاضر یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است منتهی نکته منفی مهمی راجع به مالتا وجود دارد. این نکته از این قرار است که با توجه به قوانین مالتا تابعین کشورهای ایران، افغانستان و کره شمالی در نهایت امکان اخذ پاسپورت مالتا را نخواهند داشت، چه از طریق تحصیلی و کاری وارد خاک مالتا شوند چه سرمایه گذاری. یعنی ایرانی ها تنها قادر خواهند بود اقامت و نهایتا اقامت دائم مالتا را به دست آورند و به هیچ وجه امکان اخذ تابعیت مالتا را نخواهند داشت. این در حالی است که در غالب کشورهای توسعه یافته اروپایی از جمله سوئیس، اتریش، آلمان، اسپانیا، هلند، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و غیره امکان اخذ پاسپورت با گذشت چند سال اقامت قانونی و تحت شرایطی وجود خواهد داشت.

البته اگرچه این ویژگی منفی بزرگ در خصوص مالتا برای ایرانی ها وجود دارد، این کشور از آن جایی که کشوری توسعه یافته و امن است، طرفداران خاص خودش را هم دارد. یکی از مهم ترین مزایای زندگی و تحصیل در مالتا را می توان این نکته دانست که علاوه بر زبان مالتایی، در مالتا زبان انگلیسی نیز یکی از زبان های رسمی می باشد. به این ترتیب فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی یا سایر رشته ها برای کاریابی درگیر یادگیری زبان دیگری نمی شوند. هرچند دانستن زبان مالتایی و حتی زبان ایتالیایی در کنار زبان انگلیسی کمک می کند افراد بتوانند خیلی سریع تر در این کشور شغل مناسبی بیابند و اقامت خود را تمدید نمایند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مالتا چقدر است؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در مالتا برای ایرانی ها وجود دارد یا خیر؟

درباره تحصیل رشته میکروبیولوژی در مالتا

تحصیل تمام وقت رشته میکروبیولوژی و سایر رشته های تحصیلی در دانشگاه های دولتی مالتا برای دانشجویان مالتایی و سایر دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. اما در خصوص غیر اروپایی ها، از جمله ایرانی ها، مالتا را نمی توان دارای نظام تحصیلی رایگان دانست. نه تنها تحصیل در مالتا نیازمند پرداخت شهریه است بلکه دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار هم گران هستند. به علاوه هزینه زندگی در مالتا با توجه به توریستی و جزیره ای بودن این کشور بالا می باشد؛ یعنی کسی که تحصیل در مالتا را انتخاب می نماید نهایتا باید تمکن مالی خوبی داشته باشد. ولی قبولی در دانشگاه مالتا (University of Malta) که دانشگاهی دولتی است، می تواند کمک کند قدری از هزینه های افراد کاسته شود. تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مزبور 2 سال به طول می انجامد و شهریه هر سال تحصیلی آن 6700€ (یورو) است.

لازم به ذکر است مهلت اخذ پذیرش دوره مزبور از این دانشگاه برای سال جاری تا جولای 2022 است و دوره تحصیلی نیز از اکتبر 2022 آغاز خواهد گشت. البته مسئله ای که اهمیت دارد این است که مالتا جزو معدود کشورهایی است که امکان صدور ویزا بدون داشتن مدرک زبان را نیز برای ایرانی ها مهیا کرده است؛ امری که در اکثر کشورهای دنیا کم تر مشاهده می شود. یعنی مالتا اگر افراد ابتدائا مدرک زبان نداشته باشند و برای تحصیل دوره زبان هم اقدام نمایند، شانس اخذ ویزای مالتا را خواهند داشت. منتهی برعکس مجارستان و فرانسه که به دانشجویان دوره زبان ویزای نوع D می دهند، مالتا ویزای C برای پذیرش گرفتگان دوره زبان صادر می نماید که در واقع ویزای توریستی است و امکان تبدیل و تمدید در محیط را نخواهد داشت.

درباره تحصیل رشته میکروبیولوژی در مالتا

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در مالتا

مالتا کشوری کوچک و جزیره است که جمعیت کمی هم دارد و نتیجتا تعداد دانشگاه های آن به مراتب پایین تر از کشوری مثل ایتالیا می باشد. این دانشگاه ها در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های کشور مالتا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در سال 2021رتبه ملیشهری که دانشگاه در آن قرار دارد
University of Malta1Msida
Malta College of Arts, Science and Technology2Paola
American University of Malta3Cospicua

به منظور اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی رشته میکروبیولوژی دانشگاه های مالتا ارائه آیلتس 6 و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری آیلتس 6.5 و 7 ضروری است. از دیگر مدارکی که افراد به طور عمده باید تهیه نمایند عبارت هستند از:

  • CV
  • نامه تمکن مالی در خصوص توانایی پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در مالتا
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا مالتایی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا به عبارتی application fee که در هر دانشگاهی متفاوت می باشد.

هزینه حین تحصیل رشته میکروبیولوژی در مالتا

عمده ترین هزینه ای که افراد برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در مالتا پرداخت می نمایند در صورت اخذ قبولی از دانشگاه دولتی، هزینه زندگی در این کشور است. چرا که شهریه دانشگاه دولتی مالتا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) سالانه 900$ تا 7000$ (دلار آمریکا) می باشد. این در حالی است که شهریه این رشته در دانشگاه های خصوصی مالتا بالای 15000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد. علاوه بر این همان طور که اشاره شد هزینه زندگی در مالتا بالا است و دانشجویان با توجه به سبک زندگی خود باید ماهانه بین 1000$ تا 1500$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. این هزینه ها در صورتی که فرد موفق به تهیه خوابگاه دانشجویی نشود و بخواهد آپارتمان مستقل تهیه کند به ماهی 2000$ (دلار آمریکا) هم خواهد رسید.

البته تورم در مالتا با توجه به نمودار ذیل پایین است و قیمت ها به مرور افزایش چشمگیری ندارد:

نرخ تورم در مالتا

کار ضمن تحصیل در مالتا

دانشجویانی که برای دوره زبان وارد مالتا می شوند اجازه کار در این کشور را حتی به صورت پاره وقت هم نخواهند داشت. سایر دانشجویان از جمله دانشجویان رشته میکروبیولوژی که برای دوره تحصیلی تمام وقت با مدت بیش از 90 روز وارد مالتا می شوند اجازه خواهند داشت پس از اخذ مجوز تا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته میکروبیولوژی در مالتا یا سایر کشورها از جمله کانادا و مجارستان، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *