ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در مجارستان

رشته میکروبیولوژی در مجارستان

رشته میکروبیولوژی در مجارستان طرفداران زیادی دارد چرا که مجارستان از جهات بسیاری یکی از بهترین مقاصد دانشجویی برای علاقه مندان می باشد. از جمله مهم ترین مزایای تحصیل در مجارستان می توان به هزینه پایین تحصیل و زندگی در این کشور در قیاس با کشورهایی مثل دانمارک، هلند، فنلاند و غیره اشاره نمود. این در حالی است مجارستان از سال 2007 عضو شنگن هم شده است؛ پس کسی که ویزای تحصیلی مجارستان را اخذ می نماید می تواند بدون نیاز به اخذ ویزای مجزا به کل کشورهای شنگن سفر کند. مجارستان هم چنین سطح درآمد خوبی برای میکروبیولوژیست ها به ارمغان می آورد خصوصا وقتی سابقه کار خوبی داشته باشند.

از دیگر مزایای مهم تحصیل رشته میکروبیولوژی در مجارستان می توان به امکان کار ضمن و پس از تحصیل در این کشور اشاره نمود. اما شاید مهم ترین دلیل انتخاب مجارستان از سوی ایرانی ها امکان تحصیل در این کشور بدون ارائه مدرک زبان باشد. در حالی که برای تحصیل در غالب کشورهای دنیا از جمله کانادا، انگلیس، ایتالیا و غیره، افراد لزوما باید مدرک زبان معتبر مثل آیلتس داشته باشند وگرنه شانس اخذ ویزا ندارند، مجارستان علاوه بر این که با پذیرش کالج زبان هم به افراد ویزا می دهد، امکان تحصیل در کالج های پیش پزشکی را نیز بدون داشتن مدرک زبان فراهم کرده است. به همین دلیل در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به این کشور پرطرفدار به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مجارستان طی سال 2021 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی کدامند؟
  • هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مجارستان

یکی از بخش های عمده هزینه تحصیل در مجارستان مربوط به هزینه زندگی در این کشور است که بسیار کم تر از غالب کشورهای اروپایی است. مثلا در حالی که هزینه زندگی یک نفره در اتریش که همسایه مجارستان است ماهانه 1000€ تا 1200€ (یورو) می باشد، برای زندگی در مجارستان در نظر گرفتن ماهی 450€ تا 600€ (یورو) هم کافی است. بخش دیگر هزینه ها نیز مربوط به دانشگاه و کالج می باشد؛ مثلا کسی که بخواهد برای تحصیل رشته میکروبیولوژی وارد مجارستان شود اگر مدرک زبان نداشته باشد باید ابتدائا سالی 5000€ تا 6000€ (یورو) برای دوره کالج زبان انگلیسی یا آلمانی پرداخت نماید. اگر هم فرد مدرک زبانش را در ایران اخذ نموده باشد، در مجارستان هزینه های کم تری خواهد داشت.

بخش دیگر هزینه مربوط به شهریه دانشگاه های مجارستان است که با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی میزان آن متفاوت خواهد بود. مثلا رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دبرسن 2 ساله است و سالی 7165€ (یورو) شهریه به دنبال خواهد داشت. برای اخذ پذیرش از این دوره علاقمندان تا ماه مه 2022 فرصت دارند و دوره تحصیلیشان نیز از سپتامبر 2022 آغاز می گردد. یک رشته محبوب دیگر از گرایشات میکروبیولوژی، بیولوژی است که کارشناسی ارشد آن در غالب دانشگاه ها 2 ساله است. این دوره در دانشگاه سگد سالی 6000€ (یورو) هزینه به دنبال دارد و برای اخذ پذیرش از آن تا ژوئن 2022 فرصت باقی است. خوشبختانه از آن جایی که نرخ تورم در مجارستان پایین است، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور به مرور افزایش زیادی نخواهد یافت. نرخ تورم در مجارستان در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ تورم در مجارستان

کار ضمن تحصیل رشته میکروبیولوژی در مجارستان

دانشجویان حتی اگر تابعیت یکی از کشورهای حوزه شنگن را هم نداشته باشند، در صورتی که در دوره تحصیلی تمام وقت مشغول به تحصیل باشند، امکان کار ضمن تحصیل در مجارستان را خواهند داشت. البته به منظور کار در مجارستان افراد لزوما باید به زبان مجاری یا انگلیسی تسلط کامل داشته و مهارت خوبی در زمینه خاصی مثلا آشپزی، قنادی، تکواندو، طراحی، موسیقی و غیره داشته باشند. امکان کار دانشجویی در مجارستان با توجه به قوانین حاکم در سال 2021 پاره وقت و در ایام تحصیل تا 4 ساعت در روز و در دوران تعطیلات به صورت تمام وقت می باشد. پس از فارغ التحصیلی و اتمام دانشگاه نیز امکان کاریابی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در مجارستان وجود دارد خصوصا برای میکروبیولوژیست ها که بازار کار خوبی در مجارستان دارند.

بازار کار خوبی میکروبیولوژیست ها در مجارستان هم از نظر تعداد موقعیت های کاری و هم به لحاظ سطح درآمدشان است. در جدول ذیل حداقل و حداکثر درآمد میکروبیولوژیست ها در مجارستان مشخص شده است:

حداقل درآمد ماهانه میکروبیولوژیست ها در مجارستان (فورینت)حداکثر درآمد ماهانه میکروبیولوژیست ها در مجارستان (فورینت)
HUF492000HUF1570000

میکروبیولوژیست ها در مجارستان با بالاتر رفتن سطح تحصیلات و سابقه کاری درآمد بیشتری هم اخذ می نمایند. اما عامل مهم دیگر در تعیین میزان درآمد میکروبیولوژیست ها جنسیت آن ها است چرا که در مجارستان زنان به طور کلی 8% پایین تر از مردان درآمد کسب می نمایند. اما به طور متوسط درآمد میکروبیولوژیست ها در مجارستان ساعتی 5790HUF (فورینت) می باشد. لازم به ذکر است مطابق قوانین مجارستان درآمد افراد هر 16 ماه یکبار 3% افزایش می یابد تا قدرت خرید مردم به دلیل تورم کم نشود.

کار ضمن تحصیل رشته میکروبیولوژی در مجارستان

اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

برای رسیدن به تمامی مزایای تحصیل در مجارستان علاقمندان باید پس از اخذ پذیرش برای به دست آوردن ویزای تحصیلی مجارستان اقدام نمایند. مدارکی که به این منظور باید تقدیم سفارت مجارستان شود متعددند اما از جمله مهم ترین آن ها می شود به رسید پرداخت شهریه کالج یا دانشگاه در مجارستان، نامه پذیرش قطعی دانشگاه یا کالج، پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه پس از زمان حضور فرد در مجارستان، عکس پاسپورتی که در 6 ماه گذشته گرفته شده است و غیره اشاره نمود. همچنین یک کپی از صفحه اول پاسپورت باید تهیه شده و تقدیم سفارت مجارستان گردد. علاقمندان به تحصیل رشته میکروبیولوژی در مجارستان می توانند به منظور تکمیل اطلاعات خود و اخذ پاسخ به سوالاتشان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند تا شرایطشان به طور کامل بررسی گردد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *