ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در مکزیک

رشته میکروبیولوژی در مکزیک

تحصیل رشته میکروبیولوژی در مکزیک معمولا انتخاب اول کسی نیست و این طرفدار نداشتن دلایل متعددی دارد که افراد مدنظر قرار می دهند. از جمله مهم ترین دلایل عدم انتخاب مکزیک به عنوان مقصد مهاجرتی می توان به امنیت بسیار پایین این کشور و آمار بالای جرایم خشنی مثل قتل، قاچاق مواد مخدر، تجاوز و غیره اشاره نمود. نه تنها مکزیک جامعه ناامنی دارد بلکه اقتصاد این کشور نیز در حال توسعه و نسبتا ضعیف است. در نتیجه فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های مکزیک نمی تواند آینده خیلی درخشانی برای افراد رقم بزند. خصوصا با توجه به این موضوع که مکزیک نظام تحصیلی رایگان هم ندارد و دقیقا با صرف هزینه های مشابه مکزیک افراد قادرند در کشور و دانشگاه بهتری تحصیلات خود را به پایان برسانند.

از جمله کشورهایی که از مکزیک ارزان تر هستند و در عوض اقتصاد قوی تر و امنیت به مراتب بیشتری دارند می توان به ایتالیا، فرانسه، آلمان، لهستان، اسلواکی، بلاروس، روسیه و غیره اشاره نمود. مکزیک نه تنها به طور کلی بازار کار خوب و باثباتی ندارد بلکه به طور خاص موقعیت های کاری زیادی برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی هم ندارد. در واقع این رشته تنها در کشورهای توسعه یافته ای مانند دانمارک، آمریکا، آلمان، کانادا، مجارستان، ایتالیا، انگلیس، هلند و غیره، موقعیت های کاری زیاد و سطح درآمد بالایی را به همراه دارد. با همه این ها ممکن است فردی به دلایل شخصی یا علاقه به فرهنگ آمریکای لاتین و به طور خاص مکزیک تمایل به تحصیل در این کشور داشته باشد. به همین دلیل مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهند داد:

  • هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در مکزیک چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مکزیک کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در مکزیک

یکی از عمده ترین هزینه هایی که دانشجویان در مکزیک با آن مواجه اند هزینه زندگی است؛ البته خوشبختانه رقم بالایی نیست. در واقع زندگی در مکزیک برای یک نفر ماهانه بین 600$ تا 1000$ (دلار آمریکا) هزینه دربردارد؛ البته در برابر پرداخت این هزینه افراد امکانات زیادی هم دریافت نمی کنند. این در حالی است که زندگی در برخی کشورهای حوزه شنگن مثل لهستان، مجارستان و غیره نه تنها از مکزیک بسیار امن تر هستند بلکه حتی به لحاظ هزینه زندگی هم ارزان تر می باشند.

مثلا زندگی در مجارستان ماهانه حدود 500$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد در حالی که نرخ بیکاری و تورم مجارستان خیلی کم تر از مکزیک می باشد. هزینه دیگری که در مکزیک برای تحصیل مطرح می شود شهریه دانشگاه است که با توجه به نوع دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی هر فرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مکزیک سالی 2500$ تا 8000$ (دلار آمریکا) شهریه دانشگاه به دنبال دارد که همان طور که گفته شد به این رقم باید هزینه زندگی را نیز افزود.

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در مکزیک

کار ضمن تحصیل رشته میکروبیولوژی در مکزیک

ضمن تحصیل در رشته میکروبیولوژی و سایر رشته های تحصیلی در مکزیک امکان مشغول شدن به کار وجود دارد. منتهی این مسئله در خصوص دانشجویان بین المللی محدود به 20 ساعت در هفته است. البته با توجه به این که برخلاف کشورهای اروپایی مکزیک خیلی کشور قانونمداری نیست، امکان سرپیچی از این قانون و کار کردن در ساعات بیشتری در طول هفته هم برای افراد وجود دارد. هر چند نباید فراموش کرد این موضوع ریسکی است و خطر اخراج از مکزیک در صورت فاش شدن را نیز دربردارد.

کار پس از تحصیل رشته میکروبیولوژی در مکزیک

پس از اتمام تحصیل در مکزیک فارغ التحصیلان این امکان را دارند تا اقامت این کشور را به طورمحدود داشته باشند و دنبال کار بگردند. البته همان طور که پیش تر اشاره شد بازار کار رشته میکروبیولوژی در مکزیک خوب نیست. با این حال اگر کسی با تسلط همزمان به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی از دانشگاهی مطرح هم فارغ التحصیل شده باشد احتمالا بتواند شغلی به عنوان یک میکروبیولوژیست در مکزیک بیابد. در این خصوص باید وجه شود حداقل و حداکثر درآمد میکروبیولوژیست ها در مکزیک طی سال 2021 به شرحی است که در نمودار ذیل نشان داده می شود:

حداقل و حداکثر درآمد ماهانه میکروبیولوژیست ها در مکزیک

با پیدا کردن شغل به عنوان یک میکروبیولوژیست فردی که سابقه کاری ندارد ماهانه به طور متوسط 45300MXN (پزوی مکزیک) حقوق می گیرد. اما میکروبیولوژیست هایی که بین 2 تا 5 سال سابقه کاری دارند 34% حقوقشان افزوده می شود و درآمدشان به 60800MXN (پزوی مکزیک) می رسد. همچنین میکروبیولوژیست هایی که 5 تا 10 سال سابقه کاری داشته باشند حقوقی که در مکزیک اخذ می نمایند ماهی 79000MXN (پزوی مکزیک) است که در مقایسه با گروه قبلی 30% بیشتر می باشد. لازم به ذکر است راه تمدید اقامت در مکزیک و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پیدا کردن شغل در این کشور است. منتهی چون افراد بدون حضور در مکزیک و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های آن شانس کاریابی ندارند، علاقمندان به مکزیک راه تحصیلی را انتخاب می نمایند.

بهترین دانشگاه های مکزیک

مکزیک دانشگاه های مطرحی در سطح بین المللی ندارد و در واقع دانشگاه ها و کالج های آن در قیاس با کشورهای صنعتی و توسعه یافته دنیا به مراتب ضعیف تر هستند. پس کسی که از دانشگاهی در مکزیک فارغ التحصیل شود شانس کاریابی در کشوری مثل دانمارک، آمریکا، کانادا و غیره را نخواهد داشت. اما برای کاریابی در مکزیک، تحصیل در دانشگاه های این کشور مزیت است خصوصا وقتی آن دانشگاه رنکینگ ملی خوبی داشته باشد. بهترین دانشگاه های مکزیک در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های مکزیکQS Ranking 2021THE Ranking 2021
Tecnológico de Monterrey155601
Universidad Autónoma Metropolitana801601
National Autonomous University of Mexico100801

از دیگر دانشگاه های مکزیک می توان به Benemérita Universidad Autónoma de Puebla و Universidad Panamericana México اشاره نمود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته میکروبیولوژی در مکزیک در سال 2021 توضیحاتی ارائه گردید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل و کار در آلمان، مکزیک، کانادا، انگلیس، مجارستان و غیره می توانند با موسسه تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *