ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

رشته میکروبیولوژی در نیوزلند به دلایل مختلف از جمله سطح بالای رفاه اقتصادی این کشور و انگلیسی زبان بودن آن همواره مورد توجه بوده است. اما نکته ای که نباید فراموش نمود این است که نیوزلند، کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلیس، دانمارک و غیره جزو کشورهایی هستند تحصیل در آن پرهزینه است. در واقع با وجود این که تحصیل رایگان در حال حاضر تنها در نروژ برای غیر اروپایی ها هم بر قرار است و سایر کشورها در اروپا از خارجی ها شهریه می گیرند، با این وجود کشورهایی در این حوزه هستند که میزان شهریه دریافتی دانشگاه های دولتیشان بسیار کم است. از آن جمله می توان به ایتالیا، مجارستان، لهستان، اسلواکی، فرانسه، آلمان و غیره اشاره نمود. پس کسی که تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نیوزلند را انتخاب می کند نباید دلخوش به اخذ بورسیه باشد و باید تمکن مالی خیلی خوبی داشته باشد.

چرا که اخذ بورسیه های تحصیلی در تمامی دانشگاه ها خصوصا دانشگاه های مطرح کشورهای پرطرفداری مثل نیوزلند بسیار دشوار و رقابتی است. با این وجود امکان مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در نیوزلند، نرخ پایین بیکاری، نرخ پایین تورم، امنیت بالای اقتصادی و اجتماعی، کم بودن آمار ارتکاب به جرایم و غیره همگی سبب شده اند بسیاری از افراد برای تحصیل خود کشور نیوزلند را انتخاب نمایند. به تمام ویژگی های مثبت و مزایای تحصیل در نیوزلند می توان بازار کار فوق العاده عالی برای میکروبیولوژیست ها را نیز افزود. در این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل در نیوزلند پرداخته اند و به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در نیوزلند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های نیوزلند کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

نیوزلند یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد؛ هم از نظر شهریه دانشگاه ها و هم از نظر میزان هزینه زندگی. خصوصا رشته میکروبیولوژی جزو رشته های نسبتا گران نیوزلند به حساب می آید؛ البته در مقایسه با رشته های دندانپزشکی، پرستاری، پزشکی، دامپزشکی و غیره، رشته میکروبیولوژی ارزان تر می باشد. با توجه به این که فرد در کدام دانشگاه در نیوزلند پذیرش بگیرد و رشته میکروبیولوژی را در کدام مقطع ادامه دهد، شهریه ای که به دانشگاه می پردازد متفاوت خواهد بود.

اما در سال 2024 به طور شهریه دانشگاه در نیوزلند برای تحصیل در نیوزلند در این رشته به شرح ذیل می باشد:

  • در مقطع کارشناسی: سالانه بین 6000$ تا 11000$ (دلار نیوزلند)
  • در مقطع کارشناسی ارشد: سالانه بین 7500$ تا 17000$ (دلار نیوزلند)

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

در این خصوص لازم به ذکر است تحصیل در رشته میکروبیولوژی در یکسری کشورها از جمله فنلاند، دانمارک، آمریکا و انگلیس گران تر از نیوزلند می باشد. مثلا دوره کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی در فنلاند 2 ساله است و شهریه هر سال آن مبلغ 18000€ (یورو) می باشد. در نیوزلند هم مانند سایر کشورهای دنیا دانشجویان باید علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های دیگری را نیز مد نظر داشته باشند که مهم ترین آن ها هزینه زندگی در نیوزلند است. برای زندگی در نیوزلند که در سال 2024 جزو گران ترین کشورهای دنیا محسوب می شود، باید ماهانه 1200$ تا 1600$ (دلار نیوزلند) کنار گذاشت. البته نرخ تورم در نیوزلند پایین است و نتیجتا قیمت ها از جمله شهریه دانشگاه در این کشور به مرور افزایش ناچیزی خواهند داشت.

تحلیل دقیق از رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

برای درک بهتر از رشته میکروبیولوژی در نیوزلند باید به این نکته مهم توجه فرمایید که، این رشته تحصیلی یکی از محبوبت ترین گزینه ها برای تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور می باشد. علاوه بر این، مدارک میکروبیولوژی در مورد موجودات زنده کوچکی که بدون استفاده از میکروسکوپ قابل مشاهده نیستند مانند میکروارگانیسم ها یا میکروب ها به دانشجویان آموزش های گسترده ای ارائه می دهد.

موسسات آموزشی برتر در نیوزلند مدارک میکروبیولوژی را ارائه می دهند که موضوعات زیر را به طور دقیق مطالعه می کنند:

تحلیل دقیق از رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

کار ضمن تحصیل رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

برخلاف یکسری رشته ها مثل آشپزی و آرایشگری که امکان کار ضمن تحصیل مرتبط با رشته برای دانشجویان آن ها فراهم است، کسی که در رشته هایی مثل حقوق، میکروبیولوژی، مهندسی برق و غیره تحصیل می کند معمولا نمی تواند مرتبط با رشته خود کار پاره وقت داشته باشد. این افراد معمولا به کار در زمینه های دیگری مثل تدریس زبان های خارجی، تدریس تکواندو، کار در رستوران ها و غیره می پردازند و به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در نیوزلند را کاهش دهند. لازم به ذکر است دانشجویان خارجی در نیوزلند امکان مشغول به کار شدن به صورت تمام وقت را در این کشور نخواهند داشت و مادامی که مشغول به تحصیل هستند تنها تا 20 ساعت در هفته می توانند کار کنند.

 

کار پس از فارغ التحصیلی در نیوزلند

پس از اتمام دوره تحصیلی در نیوزلند فارغ التحصیلان اگر شغل مناسبی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند می توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کرده و اقامتشان در نیوزلند را تمدید نمایند. در نیوزلند میکروبیولوژیست ها با توجه به سطح تحصیلات، سابقه کاری، جنسیت، شهر محل کار و غیره درآمد متفاوتی خواهند داشت. اما به طور کلی درآمد میکروبیولوژیست ها در نیوزلند در سال 2024 از سالی 107000$ (دلار نیوزلند) شروع می شود و در خصوص میکروبیولوژیست های متخصص و با سابقه کار زیاد به 342000$ (دلار نیوزلند) هم می رسد. اما به طور میانگین درآمد این دسته از مشاغل در نیوزلند سالانه 219000$ (دلار نیوزلند) است که حاکی از قدرت خرید بالای آن ها در این کشور گران قیمت می باشد.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری نیوزلند

به این منظور فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی باید به کمک موسسات کاریابی در این کشور دنبال کار مرتبط با رشته خود باشد و سپس با انعقاد قرارداد با کارفرمای مورد نظرش مدارکی را تهیه نماید. از آن جمله می توان به قرارداد قطعی امضا شده بین وی و کارفرمای نیوزلندی، مدرکی دال بر تهیه محل اقامت مناسبی در نیوزلند، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، تمکن مالی برای مدت اقامت در نیوزلند و غیره.

لازم به ذکر است پس از گذشت 5 سال اقامت در نیوزلند به شرطی که در هر سال فرد حداقل 240 روز اقامت قانونی این کشور را داشته باشد، امکان اخذ پاسپورت نیوزلندی برای افراد وجود خواهد داشت. این مسئله مزیت بزرگی برای افراد محسوب می شود چرا که برخی کشورها مثل مالتا به ایرانی ها پاسپورت نمی دهند و برخی کشورها مثل امارات و کویت به هیچ فردی حتی پس از سال ها اقامت قانونی تابعیت و پاسپورت نخواهند داد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته میکروبیولوژی در نیوزلند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته میکروبیولوژی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات متداول شما عزیزان در خصوص رشته میکروبیولوژی در نیوزلند پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا الزامات زبان در رشته میکروبیولوژی در نیزولند وجود دارد؟ یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته میکروبیلوژی در نیزولند، نبود الزامات زبانی خاص در این رشته تحصیلی می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در نیوزلند به ویزای این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل رشته میکروبیولوژی در نیوزلند را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *