ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در آرژانتین

رشته هتلداری در آرژانتین

کشور آرژانتین با توجه به برخورداری از تنوع فرهنگ ها و همچنین نظام آموزشی قابل قبول از نظر کیفی، جزء مقاصد محبوب مهاجرین بوده و تحصیل رشته هتلداری در آرژانتین با توجه به پیشرفت شمار علاقه مندان به صنعت گردشگری و هتلداری به مقوله ای قابل بررسی تبدیل گشته است. همانطور که استحضار دارید آرژانتین در زمره وسیع ترین کشورهای آمریکای جنوبی بوده و در جهان نیز از این حیث رتبه هشتم را دارا می باشد؛ به فراخور این موضوع تعداد کافی مراکز آموزش و دانشگاه های ارائه دهنده رشته های گوناگون چون هتلداری در شهرهای مختلف آن، از دغدغه علاقه مندان بابت یافتن مقصدی مناسب برای تحصیل کاسته است. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر معرفی کامل مراکز مذکور، به متداول ترین پرسش هایی که پیرامون موضوع تحصیل در آرژانتین مطرح می گردد پاسخ خواهند گفت.

  • هتلداری در آرژانتین شامل چه گرایشاتی بوده و اصلی ترین دروس آن کدام اند؟
  • برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کدام یک از شهرهای این کشور واقع گشته اند؟
  • آیا هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در آرژانتین در قیاس با سایر کشورهای آمریکای لاتین مقرون به صرفه خواهد بود؟
  • متوسط درآمد مدیران هتل و هتل داران در آرژانتین به چه شرحی است؟

تاریخچه رشته هتلداری در آرژانتین

آرژانتین کشوری وسیع است که در همسایگی با سرزمین های بولیوی، پاراگوئه، برزیل و شیلی واقع گشته و رشته کوه های آند و اقیانوس اطلس نیز در مجاورت آن واقع شده اند. نخستین ساکنین آرژانتین با هدف دستیابی به نقره به این کشور سفر کرده و در قرن 16 این امر به اوج خود رسید تا نرخ رشد جمعیت آن سیری کاملا صعودی را طی نماید. آرژانتین در قرن 20 لقب مهاجرپذیرترین کشور آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده و شایان ذکر است که بیشترین تعداد مهاجرین حاضر در این کشور یعنی 35% افراد دارای ملیتی پاراگوئه ای بوده اند. به هر روی پس از رخت بربستن استعمار اسپانیایی ها در آرژانتین، این کشور همواره به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرین معرفی گشته کما اینکه طی تحقیقات صورت گرفته بیش از 5992000 نفر هر ساله به بازدید از آرژانتین می پردازند.

هتلداری از جمله رشته هایی است که بسیاری آن را متعلق به زیرگروه جهانگردی دانسته و گروهی دیگر نیز آن را در دسته مدیریت و خدمات اجتماعی جای می دهند. با توسعه زیرساخت های گردشگری و صنعت توریسم در سرزمین های آمریکای لاتین، احساس نیاز به رونق بازار این رشته نیز بسیار ملموس بوده و افزایش شمار اقامتگاه ها و هتل ها خود گواهی بر این مدعی می باشد. باید خاطرنشان کرد که هتلداری همچون درصد قابل توجهی از رشته های دانشگاهی شامل انواع واحدهای نظری و عملی بوده و دانشجویان ملزم به سپری نمودن دوره های کارآموزی به موازات تحصیل خود خواهند بود. شایان ذکر است که فعالیت در حوزه های مرتبط با این رشته برای فارغ التحصیلان در تمامی مقاطع سال با سختی یکسان همراه نبوده و اغلب اوقات موضوعاتی چون شیوع بیماری و یا شرایط جوی و آب و هوایی بر رونق کار هتلداران تاثیرگذار خواهد بود.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آرژانتین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آرژانتین

آرژانتین دارای 23 ایالت بوده و دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور که بیش از 40 مورد آن ها به پذیرش دانشجویان بین المللی می پردازند، دارای تمرکز قابل توجهی در 4 شهر Rosario، Buenos Aires، Ushuaia و Mendoza هستند. طبق برآوردهای صورت گرفته در سال 2024 شمار دانش آموزان و دانشجویان خارجی حاضر در خاک آرژانتین از 110000 نفر تجاوز کرده و شایان ذکر است که بیشترین درصد دانشجویان این گروه نیز متعلق به قاره های آسیا و اروپا می باشد. همانطور که پیش بینی می گردد مضاف بر موسسات آموزش عالی که به ارائه دروس هتلداری پرداخته و در انتهای هر دوره مدرکی را تحت عنوان مدیریت هتل و یا کاردانی این رشته اعطا می کنند، شماری از دانشگاه های معتبر آرژانتین نیز با تدریس گرایشات گوناگون این رشته محبوب به جذب دانشجویان علاقه مند به تحصیل در رشته هتلداری می پردازند:

نام دانشگاه ارائه دهندهعنوان دوره
Instituto Universitario Escuela Argentina De NegociosDegree in hotel management
Vatel ArgentinaBachelor in International Hospitality
Universidad UADEDegree in Tourism and Hospitality
EAN – Escuela Argentina de NegociosBachelor of Hotel Administration

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل در دوره های مذکور علاوه بر زبان اسپانیایی، به زبان آرژانتینی نیز مقدور بوده و اخذ مدرک کارشناسی هتلداری از طریق سپری نمودن دوره های عنوان شده 3 سال زمان خواهد برد.

دروس و گرایشات رشته هتلداری در آرژانتین

دوره های ارائه شده در کشورهای سوئیس، آمریکا، انگلستان، استرالیا و هلند به ترتیب دارای بیشترین میزان محبوبیت در رشته هتلداری بوده و سایر سرزمین ها نیز در تلاشند تا چنین الگویی را در مقیاس کوچک تر پیاده سازند؛ در همین راستا از اصلی ترین واحدهای نظری ارائه شده رشته هتلداری در آرژانتین می توان به اصول تغذیه، کمک های اولیه، آشنایی با آشپزی، بیمه ایمنی، شناخت خدمات جهانگردی و آموزش زبان سوم اشاره کرد. همچنین دانشجویان و کارآموزان این رشته پس از آشنایی با موضوعاتی چون منوشناسی، تجهیزات پرکاربرد، رزرواسیون و بهداشت کار طی دوره های عملی خود با مقوله هایی نظیر کار با کامپیوتر، جامعه شناسی و گسترش روابط عمومی، فرهنگ توریسم و اصول حسابداری آشنایی کامل پیدا خواهند کرد.

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در آرژانتین

افراد پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک هتلداری قادر خواهند بود به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت در اقامتگاه ها و هتل های درون شهری مشغول به کار گردند؛ همچنین باید خاطرنشان کرد که فعالیت در زمینه هایی نظیر مدیریت امور گمرکی و موسسات گردشگری نیز برای این اشخاص دور از ذهن بنظر نمی رسد. متوسط درآمد هتلداران در آرژانتین 84000ARS (پزوی آرژانتین) برآورد شده و این درحالی است که اگرچه بالاترین دستمزد این قشر 134000ARS (پزوی آرژانتین) است، افراد با متوسط حقوق نیز قادر به تجربه رفاه مطلوب اجتماعی در شهرهای بزرگ این کشور می باشد.

مقایسه حداقل و میانگین دستمزد ماهیانه هتلداران در آرژانتین

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی تحصیل در آرژانتین و اقامت در این کشور با همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات کلیدی در خصوص رشته هتلداری در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته هتلداری در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در آرژانتین چقدر است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، هزینه تحصیل رشته هتلداری در آرژانتین بسیار مقرون به صرفه است، هزینه تحصیل این رشته تحصیلی حدود 3400ARS (پزو آرژانتین) در ماه می باشد.
  • آیا برای تحصیل رشته هتلداری در آرژانتین به بیمه درمانی نیاز داریم؟ یکی از الزامات ویژه برای تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های آرژانتین، ارائه بیمه درمانی معتبر به دانشگاه مورد نظر می باشد.
4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *