ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

با افزوده شدن بر شمار علاقه مندان به رشته های گردشگری و هتلداری، متقاضیان تحصیل رشته هتلداری در آفریقای جنوبی نیز افزایش یافته است. رشته هتلداری را می توان دارای ارتباط تنگاتنگی با انواع شاخه های گردشگری دانست و علت این امر نیز تعدد دروس و گرایشات مشترک میان آن هاست که موجب گشته تا اشخاص برخوردار از سطح بالای توانایی برقراری ارتباط و اعتماد به نفس، چنین رشته هایی را به علت ملموس بودن هوش اجتماعی در آن ها، نسبت به انواع شاخه های مهندسی و سایر علوم نظری دارای ارجحیت بدانند. در ادامه این بحث کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما خواهند بود تا علاوه بر بررسی چگونگی اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی، به معرفی مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در این سرزمین پهناور بپردازیم.

  • مشهورترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آفریقای جنوبی کدام اند؟
  • متوسط درآمد هتلداران آفریقای جنوبی در سال 2021 چه میزان برآورد شده است؟
  • دروس و واحدهای نظری رشته هتلداری در آفریقای جنوبی شامل چه بخش هایی است؟
  • با توجه به شمار بالای گردشگران حاضر در خاک آفریقا، این امر چه تاثیری بر گسترش و رونق بازار هتلداری در این سرزمین داشته است؟

تاریخچه رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی سرزمینی پهناور واقع در سواحل اقیانوس های هند و اطلس بوده و به رغم عموم کشورهای دنیا، دارای بیش از یک پایتخت می باشد؛ پرجمعیت ترین شهر این سرزمین ژوهانسبورگ نام داشته و از همسایگان اصلی آن نیز می توان زیمباوه، موزامبیک و لسوتو را نام برد. آموزش و تحصیل در آفریقای جنوبی از دیرباز تاکنون متحمل تغییرات شگرف و اساسی بوده تا جاییکه طی دو دهه اخیر به طور چشمگیری درصد شهروندان باسواد این کشور رو به افزایش داشته و طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 بیش از 68% ساکنین 24 الی 60 سال این کشور در زمره افراد باسواد قرار گرفتند. با افزایش میزان صادرات طلا، پلاتین و زغال سنگ اقتصاد آفریقای جنوبی به تقویت زیرساخت های خود پرداخته و با تکیه بر این امر توانسته است به طور سالانه به جذب تعداد بیشتری از مهاجرین بین المللی مبادرت ورزد.

از عوامل تاثیرگذار بر رونق صنعت هتلداری در اقصی نقاط جهان می توان به وجود المان های گوناگونی چون تنوع نژادی، فرهنگی، جذابیت های خوراکی، تعدد مناظر زیبای طبیعی، معماری منحصر به فرد و همچنین آداب و رسوم خاص و جذاب مردمان یک منطقه اشاره کرد؛ آفریقا با بهره مندی از ویژگی های مطلوب در این زمینه سالیانه به بیش از 16 میلیون مهاجر و گردشگر مجوز ورود اعطا کرده و این امر موجب شده تا اقامتگاه ها و هتل های نواحی گوناگونی چون کپ تاون و ژوهانسبورگ به درآمد مطلوبی دست یابند. هتلداری در بندر کپ تاون و سان سیتی (ژوهانسبورگ) بیشترین رونق را داشته که علت آن را می توان در تنوع مناظر طبیعی و همچنین گسترش مدرنیته این مناطق جست.

تاریخچه رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

رشته هتلداری هرگز در گروه رشته های دشوار دانشگاهی از لحاظ تعداد واحدهای درسی و یا میزان سختی دروس عملی جای نداشته و به رغم وجود واحدهایی مبنی بر شناخت و آگاهی از طیف گسترده زیرشاخه های این رشته، باید اظهار داشت عموم داوطلبین میزان دشواری آن را پایین تر از رشته هایی نظیر پزشکی و انواع مهندسی عنوان داشته اند. در ادامه به معرفی انواع گرایشات و شاخه های هتلداری در آفریقای جنوبی پرداخته ایم:

  • کارشناسی مدیریت هتل داری (BHM)
  • کارشناسی مدیریت هتل داری و تکنولوژی مهمان پذیری (BHMCT)
  • کارشناسی مهمان پذیری و مدیریت هتل
  • کارشناسی مهمان پذیری، سفر و توریسم

به هر روی می توان هتلداری را جزء رشته های محبوب دانشگاهی دانست که علاوه بر امکان تحصیل در دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی نیز به ارائه دروس آن ها می پردازند. کشور آفریقای جنوبی نیز به فراخور میزان اهمیت صنعت گردشگری و همچنین تعدد اقامتگاه های واقع در شهرهای بزرگ خود، به آموزش مخاطبین این رشته در دانشگاه های معتبر می پردازد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم:

عنوان دانشگاه ارائه دهندهعنوان دورهنام شهری که در آن واقع شده
University of JohannesburgBachelor of Hospitality ManagementJohannesburg
University of PretoriaHospitality ManagementPretoria
Cape Peninsula University of TechnologyHospitality ManagementCape Town

دروس و گرایشات رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

همانطور که پیش از نیز اشاره نمودیم، هتلداری دارای ارتباط شایان توجهی با سایر زیرشاخه های گردشگری و مدیریت می باشد؛ به فراخور این موضوع می توان در فهرست دروس اخذ شده از سوی دانشجویان این رشته ها موارد مشترکی نظیر زبان خارجه، مبانی مردم شناسی و روانشناسی اجتماعی را مشاهده نمود. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که دروس تاریخچه هتلداری، کاربرد کامپیوتر در صنعت جهانگردی، اصول مدیریت، حسابداری و مبانی تغذیه را می توان منحصر به این رشته دانست. تحصیل رشته هتلداری در آفریقای جنوبی نیازمند زمانی 3 ساله بوده و باید اظهار داشت که در تمامی دانشگاه ها افراد می توانند با ارائه مدرک زبان انگلیسی مشغول به تحصیل گردند. همچنین از سایر مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در آفریقا می توان به IIE School of Hospitality & Service Management Stellenbosch و South African Hospitality Institute اشاره کرد.

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در آفریقای جنوبی

با توجه به هزینه های تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های معتبر آفریقا که 2400€ الی 3500€ (یورو) به صورت سالانه برآورد می گردد، فارغ التحصیلان این رشته می بایست قادر باشند با استفاده از توانایی و تخصص حاصل شده به درآمد مطلوبی دست یابند؛ مطابق با انتظار علاقه مندان به این رشته قادر خواهند بود با فعالیت در حوزه هایی نظیر سرپرست هتل و رستوران، سرپرست پرسنل و همچنین معاونت هتل به حقوق حداکثری 391000ZAR (راند آفریقای جنوبی) در سال دست یابند. شایان ذکر است که حداقل حقوق افراد حاضر در این شغل نیز 16000ZAR (راند آفریقای جنوبی) اعلام شده است. در ادامه به مقایسه میزان تغییرات دستمزد این افراد در سال 2021 پرداخته ایم:

مقایسه دستمزد هتلداران در آفریقای جنوبی

در پایان شما عزیزان می توانید جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی اخذ اقامت آفریقای جنوبی با همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *