ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در اسلوونی

رشته هتلداری در اسلوونی

تحصیل رشته هتلداری در اسلوونی با توجه به رونق بازار کار این حوزه در شهرهایی چون ماریبور، کوپر، پتو و کرانجسکا گورا مورد توجه قرار میگیرد، همچنین هزینه های مقرون به صرفه و رشد شدید اقتصاد در اسلوونی، طی سالیان اخیر به یکی از اهداف محبوب علاقه مندان به اخذ ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی بدل گشته است. علاوه بر آن تعدد مکان های گردشگری و تفریحی از جمله مواردی هستند که منجر به رشد گردشگری در این کشور شده اند. شاخه های گردشگری در سرزمین اسلوونی شامل گردشگری ساحلی، اسکی و مراکز آب درمانی می باشد.

این نکته حائز اهمیت است که، موقعیت مطلوب جغرافیایی و امن بودن این سرزمین از جمله مورادی هستند که موجب شده گردشگران از کشور اسلوونی به عنوان بهشت عاشقان طبیعت یاد کنند. شایان ذکر است که این کشور با دارا بودن منابعی چون زغال سنگ، روی، قلع و سنگهای ساختمان از جمله ثروتمندترین جمهوری ها در فدراسیون یوگسلاوی به شمار می آید. پیرو این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآن شده اند تا در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در نظام کشور اسلوونی بپردازند.

  • دروس و گرایشات رشته هتلداری در اسلوونی به چه شرحی است؟
  • متوسط شهریه برآورد شده در اسلوونی چه میزان می باشد؟
  • حداقل مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در برترین دانشکده های کشور مذکور شامل چه مواردی است؟
  • هزینه تحصیل و شرایط زندگی در اسلوونی به چه صورت می باشد؟

شرایط تحصیل رشته هتلداری در اسلوونی

جمهوری اسلوونی، کشوری در جنوب قاره اروپاست که بزرگترین شهر و همچنین پایتخت آن لیوبلیانا نام دارد. این کشور از سمت غرب با ایتالیا و از سمت شمال با اتریش هم مرز می باشد. زبان اصلی مردمان آن اسلوونیانی بوده و باید اذعان داشت با توجه به جمعیت محدود، این کشور توانسته رتبه ششم جدول کسب و کار را در در میان تمام اقتصادهای رو به رشد جهانی از آن خود کند.

از جمله مقاصد گردشگری کشور اسلوونی می توان به شهر گوارا، کوه های آلپ و لیوبلیانا اشاره نمود. شهر گوارا بدلیل طبیعت سفید زمستانی در فصل زمستان میزبان ورزشکاران علاقه مند به ورزش هایی نظیر اسکی می باشد، علاوه بر آن لیوبلیانا به فراخور وجود مجسمه هایی به شکل اژدها که به دوره باروک باز میگردد، از جمله محبوب ترین مناطق گردشگری این کشور محسوب می گردد. میزان رشد گردشگری در اسلوونی در سال گذشته، با افزایش 17 درصدی به بیش از 9 میلیون نفر در سال رسیده و باید خاطرنشان کرد که این رقم در مقایسه با متوسط سرزمین های قاره سبز، بالاتر می باشد.

شرایط تحصیل رشته هتلداری در اسلوونی

دروس و گرایشات رشته هتلداری در اسلوونی

رشته هتلداری در زمره رشته هایی است که جهت ورود به آن اشخاص نیازمند برخورداری از اعتماد به نفس بالا، مسئولیت پذیری و تسلط به زبان های به روز و بین المللی جهت برقراری ارتباط بامسافران می باشند. همانطور که مستحضر هستید، در این رشته دروس تئوری و عملی ارائه می گردد که از جمله گرایشات رشته هتلداری می توان به اتاقدار هتل، متصدی البسه در هتل، سرپرست رستوران و پذیرش گر هتل اشاره کرد. دانشجویان متقاضی دریافت بورسیه رشته مدیریت هتلداری، باید دارای حداقل نمره معدل 3 GPA از 4 باشند و با ارائه نمرات درخشان تحصیلی، نمونه کار، توصیه نامه و انگیزه نامه جهت افزایش شانس خود برای اخذ بورسیه های تحصیلی اعطا شده از سوی دانشگاه و همچنین مراکز خصوصی مبادرت ورزند. در ادامه به معرفی چندی از برترین مراکز ارائه دهنده دروس و گرایشات رشته هتلداری در بهترین شهرهای اسلوونی برای تحصیل پرداخته ایم:

عنوان مرکز ارائه دهندهشهری که در آن واقع شده
Tourism Destinations and Experiences-Faculty of TourismMaribor
University of LjubljanaLjubljana
Faculty of Commercial and Business Sciences CeljeCelje
VISOKA SOLA ZA HOTELIRSTVO IN TURIZEMMaribor
DOBA Faculty of Applied Business and Social Studies MariborMaribor

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در اسلوونی

از جمله موقعیت های رشته هتلداری مدیریت هتل، آشپز، مدیر روابط عمومی، راهنما تورگردشگری و سرپرست پرسنل عنوان شده است. در این کشور سطح تجربه عاملی مهم در تعیین میزان حقوق مدیران هتل ها می باشد، طبیعتا هرچه افراد سال های متمادی بیشتری مهارت و تجربه داشته باشند، از میزان حقوق بیشتری برخوردار خواهند گشت. بطور مثال یک مدیر هتل، با سابقه ای کمتر از 2 سال تقریبا می تواند 1820€ ( یورو) به ازای هر ماه درآمد داشته باشد ، این در حالی است که فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال قادر است بصورت ماهانه 2440€ (یورو) کسب کند. به همین منوال با داشتن سطح تجربه بین 5 تا 10 سال متقاضیان می توانند میزان 3600€ (یورو) برآورد کنند که 48% بیشتر از درآمد فردی با تجربه 2 تا 5 سال می باشد.

در ادامه به بررسی میزان حداقل و حداکثر متوسط حقوق مدیران هتل در اسلوونی می پردازیم:

میزان حداقل و حداکثر متوسط حقوق مدیران هتل در اسلوونی

شرایط و هزینه زندگی در اسلوونی

اسلوونی دارای استاندارد بالای زندگی و آب و هوای مطلوب می باشد؛ هزینه اقامت و مسکن در این کشور برای خانه دارای امکانات معمولی حدودا 340€ (یورو) برآورد می گردد. همچنین جهت سفارش یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت می بایست هزینه ای معادل با 7€ (یورو) پرداخت گردد. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی سالیانه 5000€ (یورو) و هزینه برای زندگی دانشجویان در مجموع ماهیانه 500€ الی 600€ (یورو) برآورد گشته است. افراد با قصد تحصیل در اسلوونی می بایست با کسب اطلاعات کافی پیرامون هر یک از دانشگاه های مذکور، پس از انتخاب مقصد مهاجرت خود به ارائه مدارک موردنیاز مبادرت ورزند. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیل در این سرزمین، یک گذرنامه معتبر همراه با کپی، هزینه ویزا، هرگونه مدارک پشتیبانی درخواست شده و حداقل یک عکس رنگی با کیفیت می باشد.

در پایان امیدواریم شما عزیزان از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را برده باشید؛ همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر خواهند بود بهترین مشاوره ها در زمینه مهاجرت به سرزمین های اروپایی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *