ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

تحصیل در رشته همه گیرشناسی در اسپانیا می تواند مسیر دریافت اقامت یکی از کشورهای شنگن را برای متقاضیان به راحتی هموار سازد. همه افرادی که اسپانیا را برای تحصیل خود در رشته های مختلف تحصیلی انتخاب می کنند، دلایل متعددی برای انتخاب خود دارند و این کشور را می توان به عنوان یک انتخاب شایسته برای مهاجرت به خارج از کشور در نظر گرفت. کیفیت زندگی در اسپانیا اگرچه قابل مقایسه با آلمان، هلند و کشورهایی از این دست نیست اما می توان گفت که شرایط اجتماعی زندگی در این کشور بسیار مناسب تر است. افرادی که اسپانیا را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند، دانشگاه های بیشماری را برای تحصیل پیش رو خواهند داشت و این یک امتیاز بزرگ به حساب می آید.

رشته همه گیرشناسی یکی از رشته های بسیار پر کاربرد در دنیای امروز است و یک اپیدمیولوژیست به عنوان متخصص این رشته، تلاش می کند تا راه های انتشار بیماری های مختلف را شناسایی کند و در مسیر جلوگیری از آن ها راهکارهایی را ارائه دهد. در حال حاضر دانشگاه های مختلف و برتر جهان با جدیت بیشتری رشته همه گیرشناسی را ارائه می کنند و به همین دلیل است که تحصیل در این رشته از اهمیتی دو چندان برخوردار شده است و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله نیز به همین دلیل شرایط تحصیل در رشته همه گیرشناسی در اسپانیا را مورد بحث خود قرار داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در اسپانیا در رشته همه گیرشناسی به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار پس از تحصیل به عنوان یک اپیدمیولوژیست در اسپانیا چیست؟

بهترین دانشگاه های رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد می کند. افرادی که اسپانیا را به عنوان مقصد خود در رشته همه گیرشناسی انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که از دانشگاه های متعددی در این کشور پذیرش دریافت کنند و این مسئله شانس دریافت پذیرش نهایی برای افرادی که رزومه های مختلفی در اختیار دارند را دو چندان می کند.

تحصیل رشته همه گیرشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا معمولا بین 2 تا 3 سال به طول خواهد انجامید و این مسئله ای است که دانشجویان در هنگام برنامه ریزی های خود برای تحصیل در اسپانیا در این رشته باید به آن توجه ویژه داشته باشند. زبان اصلی تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان خارجی زبان اسپانیایی است اما در برخی از دانشگاه های این کشور دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. به طور متوسط دانشجویان برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در این کشور به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس 6 یا معادل آن در سایر آزمون ها را بسته به درخواست دانشگاه آماده کنند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های رشته همه گیرشناسی در اسپانیا عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های رشته همه گیر شناسی در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

همه کسانی که قصد دارند اسپانیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند، باید در نظر داشته باشند که شهر محل تحصیل آن ها در مجموع هزینه هایی که سالیانه باید در اختیار داشته باشند، به شدت اثرگذار است. هزینه های زندگی در اسپانیا در دو شهر مادرید و بارسلونا به شدت با سایر شهرهای این کشور در تفاوت است و این مسئله باید پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد توجه قرار گیرد. برای زندگی در این دو شهر دانشجویان به طور تقریبی به 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت و در سایر شهرهای این کشور ممکن است هزینه ها تا 500€ (یورو) نیز کاهش پیدا کند.

برای پرداخت شهریه دانشگاه در رشته همه گیرشناسی نیز دانشجویان باید هزینه های نسبتا متوسطی را پرداخت کنند و می توان شهریه ای در حدود 2500€ تا 5300€ (یورو) در سال را به عنوان هزینه سالیانه در این رشته در نظر گرفت. دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد را پرداخت کنند، شانس کمی برای دریافت بورسیه خواهند داشت اما در مقطع دکترا احتمال دریافت فول فاند نیز بسیار زیاد است. شرایط کار نیمه وقت در اسپانیا نیز برای دانشجویان خارجی می تواند یک امتیاز بزرگ باشد.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در اسپانیا

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در اسپانیا

افرادی که در اسپانیا و رشته همه گیرشناسی در حال تحصیل هستند، می توانند امیدوار باشند که پس از تحصیل در همین کشور به کار مشغول شده و از این طریق اقامت خود را دریافت کنند. به طور متوسط یک همه گیرشناسی در این کشور می تواند 4670€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند و این مبلغ اگرچه در بسیاری از کشورهای اروپایی اندک به نظر می آید اما در اسپانیا می تواند درآمدی قابل توجه باشد. اسپانیا در سال های اخیر کمی سخت تر از گذشته ویزای تحصیلی خود را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد و به همین دلیل است که توصیه می شود قبل از اقدام با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *