ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در بلژیک

رشته همه گیرشناسی در بلژیک

تحصیل در رشته همه گیرشناسی در بلژیک یک چالش پر فراز و نشیب با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور در میان سایر دانشگاه ها است. برخی از دانشگاه های بلژیک توانسته اند رتبه های بسیار مناسبی را به خود اختصاص دهند و برخی دیگر در میان برترین ها هیچ جایگاهی را در اختیار ندارند و به همین دلیل است که افراد علاقمند به رشته همه گیرشناسی در این کشور، پیش از انتخاب دانشگاه خود، باید بررسی های لازم در رابطه با این رشته را انجام دهند تا دریابند که انتخاب آن ها گزینه ای ایده آل برای تحصیل به حساب می آید یا خیر.

در حال حاضر رشته همه گیرشناسی به عنوان یکی از رشته های مهم در جهان شناخته می شود و افرادی که این رشته را انتخاب می کنند و دانشگاه آن ها از نظر اعتبار در شرایط مناسبی قرار دارد، می توانند به سرعت جذب بازار کار شوند و از مزایای بسیار زیادی که به همراه دارد بهره ببرند. محدودیت های زیادی برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در این کشور وجود ندارد و به همین دلیل است که می توان تمایل زیادی به سمت بلژیک از طرف علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور یافت. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی نحوه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلژیک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی کدامند؟
  • آیا بلژیک از کشورهای ارزان قیمت اروپایی برای ادامه تحصیل در این رشته است؟
  • شرایط ورود به بازار کار پس از تحصیل در رشته همه گیرشناسی چیست؟

معرفی دانشگاه های برتر بلژیک در رشته همه گیرشناسی

افرادی که بلژیک را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته همه گیرشناسی انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی امکان پذیر نیست و متقاضیان تحصیل در این رشته باید ابتدا در یکی از رشته های مرتبط نظیر علوم بهداشت یا پرستاری و بسیاری رشته های دیگر، با توجه به درخواست دانشگاه، فارغ التحصیل شده باشند تا بتوانند در رشته همه گیرشناسی ادامه تصحیل دهند. شاید بتوان گفت تحصیل در بلژیک در این رشته ها، می تواند یک برگ برنده برای افزایش شانس دریافت پذیرش تحصیلی  در رشته همه گیرشناسی باشد.

برای تحصیل در بلژیک در رشته همه گیرشناسی گزینه های بسیار زیادی در دسترس است که برخی از مهم ترین آن ها را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

نام دانشگاهرتبه در اروپارتبه در سطح بین الملل
دانشگاه کاتولیک لئوون46144
دانشگاه خنت67197
دانشگاه لیژ74211
دانشگاه آنتورپ84233
دانشگاه کاتولیک لوین101283
موسسه تروپیکال پزشکی104288
دانشگاه آزاد بروکسل107294
دانشگاه آزاد بروکسل VUB159435
دانشگاه هاسلت277864

آنچه مسلم است این که اکثر دانشگاه های نام برده در جدول فوق از اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل است که افراد پس از فارغ التحصیل شدن در این کشور شانس بالایی برای ورود به بازار کار خواهند داشت. تنها باید به این نکته توجه داشت که زبان تحصیل در این کشور بسته به محل دانشگاه می تواند فرانسوی، هلندی یا آلمانی باشد.

معرفی دانشگاه های برتر بلژیک در رشته همه گیر شناسی

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت برای تحصیل در رشته های مختلف است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، کمتر با چالش های مالی روبرو می شوند. به طور کلی می توان گفت که برای تحصیل در بلژیک در رشته همه گیرشناسی، دانشجویان به بودجه ای کمتر از 16000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و بخش قابل توجهی از این مبلغ از طریق کار دانشجویی به صورت نیمه وقت کاملا قابل جبران است. در برخی از دانشگاه های بلژیک می توان مسیر مناسبی برای رسیدن به بورسیه تحصیلی را طی کرد اما دریافت این بورسیه ها یا سایر کمک هزینه های تحصیلی قطعی نیست و به همین دلیل توصیه می شود تا دانشجویان به امید دریافت بورسیه این کشور را انتخاب نکنند.

هزینه یک سال تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلژیک برای دانشجویان خارجی را می توان در تصویر زیر به صورت تقریبی ارزیابی کرد.

هزینه یک سال تحصیل رشته همه گیر شناسی در بلژیک

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در بلژیک

افرادی که در بلژیک تحصیل کرده باشند به راحتی می توانند در همین کشور به کار مشغول شوند و یکی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل در بلژیک می تواند به همراه داشته باشند همین موضوع است. یک اپیدمیولوژیست در این کشور می تواند به طور متوسط 10100€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند و همین موضوع به خوبی نشان می دهد که این حرفه چه جایگاه مناسبی در این کشور دارد. در شرایط کنونی یکی از مهم ترین چالش هایی که ایرانی ها برای ورود به این کشور با آن روبرو می شوند، شرایط دریافت ویزای تحصیلی است و به همین دلیل است که توصیه می شود تا پیش از انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی خود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *