ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در پرتغال

رشته همه گیرشناسی در پرتغال

تحصیل در رشته همه گیرشناسی در پرتغال یک مسیر رو به جلو برای رسیدن به اقامت کشورهای مهم اروپایی در حوزه شنگن به حساب می آید. تحصیل در پرتغال در نگاه اول نمی تواند به عنوان یک امتیاز بزرگ در رزومه افراد به حساب آید چراکه از نظر کیفیت، دانشگاه های این کشور رده های میانی را به دست آورده اند و این می تواند شرایط دانشجویان را در بلند مدت به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد. افرادی که دانشگاه های پرتغال را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به این دلیل که کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست، پس از تحصیل خود به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند و این مسئله به شدت می تواند در روند زندگی آن ها اثر گذار باشد.

رشته همه گیرشناسی یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشتی است و به همین دلیل افرادی که در یکی از رشته های وابسته به آن تحصیل کرده باشند، می توانند به راحتی در مقطع کارشناسی ارشد خود به این رشته تغییر جهت دهند. در پرتغال می توان به زبان انگلیسی نیز به صورت محدود به ادامه تحصیل پرداخت اما تحصیل به زبان پرتغالی می تواند گزینه های بسیار بیشتری را در دسترس علاقمندان قرار دهد. از آن جا که پرتغال یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، بررسی همین موضوع را مد نظر خود قرار داده اند.

  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی کدامند؟
  • کیفیت آموزش در رشته همه گیرشناسی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در رشته همه گیرشناسی در پرتغال مشغول کار شد؟
  • آیا دریافت مدرک تحصیلی از پرتغال برای ورود به سایر کشورهای اروپایی مناسب است؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

افرادی که پرتغال را برای تحصیل خود در رشته همه گیرشناسی انتخاب می کنند، باید به این موضوع اشراف داشته باشند که تحصیل در این کشور با کیفیت بالایی انجام نمی شود و دانشگاه های این کشور در رتبه های برتر جهانی جایگاهی نداشته اند. از طرف دیگر امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته به هیچ عنوان در پرتغال وجود ندارد و دانشجویان تنها در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا امکان تحصیل در رشته همه گیرشناسی را خواهند داشت. برای رسیدن به این خواسته می توان تحصیل در پرتغال در رشته های مرتبط در مقطع کارشناسی را تجربه کرد. برخی از مهم ترین رشته های مربط با رشته همه گیرشناسی عبارتند از:

  • علوم بهداشت
  • ایمنی شناسی
  • میکروب شناسی
  • زیست شناسی
  • زیست ملکولی
  • ویروس شناسی
  • ریاضیات
  • علوم آمار

برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال، دانشجویان باید یک دوره 2 ساله را در مقطع کارشناسی ارشد در نظر داشته باشند که البته در بسیاری از موارد به بیش از 4 ترم تحصیلی خواهد انجامید. برخی از مهم ترین دانشگاه هایی که برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی می توان به آن ها مراجعه کرد عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

به طور کلی یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در پرتغال، هزینه های اندکی است که دانشجویان در این کشور با آن روبرو خواهند شد. استفاده از بورسیه تحصیلی در این کشور می تواند جذاب باشد اما به مانند بسیاری از کشورهای جهان یک ضرورت به حساب نمی آید. شهریه تحصیل در رشته همه گیرشناسی برای دانشجویان خارجی در پرتغال در حدود 3500€ (یورو) در سال یا کمتر از آن است و به همین دلیل است که توجه به پرتغال به عنوان مقصد تحصیلی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به مدت 20 ساعت در هفته به مانند اکثر کشورهای اروپایی دیگر کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند. با این حال بدون نیز به کار کردن، هر دانشجو برای گذران زندگی خود در این کشور به حدود 500€ تا 800€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در پرتغال

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در پرتغال

افرادی که پرتغال را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که به راحتی می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور به کار مشغول شوند ولی حقیقت امر آن است که آن ها نمی توانند به کیفیت عالی زندگی دست پیدا کنند و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان پس از تحصیل این کشور را ترک می کنند.

یک اپیدمیولوژیست در این کشور می تواند در ماه حدود 4410€ (یورو)، به طور میانگین، درآمد کسب کند که برای زندگی در کشوری مانند پرتغال یک حقوق سطح عالی و برای زندگی در اروپا سطح متوسط است. بهتر است که پیش از هر گونه اقدام برای مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *